Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، پیش از ظهر امروز حامد معروف، رئیس اداره توسعه ایمنی راه و حریم در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: ۴۸۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی خراسان‌شمالی با صرف بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار، طی ۴ ماه نخست سال جاری خط کشی شد.

وی گفت: خط کشی راه‌ها یکی از راهکارهای ارتقای ایمنی جاده‌ها، کاهش حوادث و از جمله مقرون به صرفه ترین علائم ایمنی افقی راه هاست و هر سال برای ایمنی و حریم راه ها در سطح راه‌های مواصلاتی استان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره توسعه ایمنی راه و حریم خراسان‌شمالی با اشاره به خط کشی یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای استان در سال گذشته افزود: امسال نیز ۲ هزار کیلومتر از محورها بسته به تامین اعتبار طی سال جاری خط کشی می‌شود.

وی ادامه داد: ارتقای حفاظ ایمنی میانه راه‌ها و نواحی پل و پرتگاهی و بهسازی حفاظ‌های موجود با اولویت کاربرد حفاظ بتنی در جا یا مفصلی به طول ۵ کیلومتر، ایمن سازی ۴۲۰ عدد سرگاردریل ها (با اولویت بالی شکل و مهار در خاک)، مانع صلب و دماغه ها و نصب ناحیه انتقالی پل ها از جمله اقدامات دیگری است که طی این مدت به منظور ایمنی راه ها انجام شده است.

معروف  همچنین به اجرای ۹۰ کیلومتر شیار لرزاننده (رامبل استریپس) طولی با اولویت میانه راه‌های دوخطه و اجرای بیش از ۳ هزار مترمربع علائم افقی و خط نوشته اشاره و اضافه کرد: این اقدامات به افزایش ایمنی تردد کاربران جاده‌ای در استان کمک قابل توجهی خواهد کرد کاربران جاده‌ای نیز باید به قوانین و مقررات رانندگی و تابلو و علائم ایمنی راه‌ها توجه و با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

انتهای‌پیام/ز

منبع: فارس

کلیدواژه: خط کشی عابر پیاده راه های مواصلاتی خط کشی جاده ای ایمنی تردد اقدامات جاده ای ایمنی راه خط کشی راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۲۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: در یک‌سال گذشته ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای یزد، مهدی منصوری با اشاره به به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها اظهار کرد: در این راستا تاکنون در ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، حد حریم و بستر انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲.۳ رودخانه‌ها دیواره ساحلی کشیده شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد اشاره کرد و گفت: ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه انجام شده بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد، همچنین در یک‌سال گذشته ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شده است.

منصوری تاکید کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

کد خبر 749193

دیگر خبرها

  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • ۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • خط‌کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار