Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به افزایش ۷۷ درصدی صادرات از ۱۳ گمرک استان گفت: در ۴ ماه نخست امسال افزون بر ۵ میلیارد دلار به ۴۵ کشور صادر شده است. - اخبار استانها -

علی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، توسعه زیرساخت‌های خدمات گمرکی به فعالان اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: فعالیت گمرکات در استان به فعالان اقتصادی و بازرگانان شبانه‌روزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی صادرات 4 ماه نخست امسال از گمرکات 13 گانه را 9.7 میلیون تن دانست و تصریح کرد: ارزش این کالاهای صادراتی 5.1 میلیارد دلار است که از نظر وزنی 12 و ارزشی 77 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک بوشهر میعانات گازی، محصولات پتروشیمی و سایر کالاهای تولیدی را عمده محموله‌های صادراتی دانست و بیان کرد: صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر بدون احتساب میعانات گازی در 4 ماه نخست امسال افزایش 79 درصدی نشان می‌دهد.

افزایش 600 درصدی وزن کالاهای صادراتی از مبدا گمرک چابهار/ ظرف 4 ماه 543 هزار تن کالای اساسی وارد کشور شدمحموله‌های صادراتی از بنادر استان بوشهر 79 درصد افزایش یافتدرآمد 4 میلیارد دلاری صادرات گاز در سال 1401

سلیمانی صادرات کالاها از گمرکات استان بوشهر را به 45 کشور دانست و بیان کرد: کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، آفریقای جنوبی، نیجریه، سودان، موزامبیک، ترکیه، پاکستان و سنگاپور مقصد عمده کالاهای صادراتی گمرکات استان بوشهر بوده‌اند.

وی بیشترین محموله‌های صادراتی را از گمرک پارس جنوبی دانست و افزود: 85 درصد محموله‌های صادراتی استان بوشهر از لحاظ وزنی و 92 درصد از نظر ارزشی از گمرک پارس جنوبی انجام شده است.

انتهای پیام/190/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۲۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات استان زنجان صعودی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ گنج‌خانلو گفت: فروردین ماه امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن نیز ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی افزود: ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان ادامه داد: بعد از یک سال روند کاهشی صادرات، ارزش صادرات استان نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

گنج‌خانلو گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحد‌های صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش یابد.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزن ۴۲ درصد کاهش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان ادامه داد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

دیگر خبرها

  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد