Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریفی، معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد، گفت: متاسفانه برخلاف توصیه های بسیاری که از سوی اداره بهداشت و درمان و ستاد پیشگیری از کرونا انجام شده، همچنان شاهد عدم استفاده از ماسک در مراکز و سازمان های دولتی، مراکز و مجتمع های خرید، مکان های عمومی سر بسته و به طور کلی در سطح استان هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود شریفی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به عدم رعایت صحیح شیوه نامه های اجرایی در استان، اظهار کرد: استفاده از ماسک در ادارات، سازمان ها و هیئت ها، برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز و انجام پذیرایی ها به صورت بیرون بر از جمله مصوبات تصویب شده در آخرین جلسه ستاد پیشگیری از کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین تصویب شد که برای پخش زنده مراسم عزاداری در صدا و سیما، هیئت های مذهبی باید از ماسک استفاده کنند در حالیکه به این مصوبه کمیته استانی توجه نشده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در استان خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه برخلاف توصیه های بسیاری که از سوی اداره بهداشت و درمان و ستاد پیشگیری از کرونا انجام شده، همچنان شاهد عدم استفاده از ماسک در مراکز و سازمان های دولتی، مراکز و مجتمع های خرید، مکان های عمومی سر بسته و به طور کلی در سطح استان هستیم.

شریفی با اشاره به نزدیک شدن فصل پاییز و شروع مدارس، عنوان کرد: تزریق واکسن در دو گروه از دانش آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است؛ گروه اول دانش آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال است که بالغ بر ۸۰ درصد این دانش آموزان نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کردند و وضعیت واکسیناسیون در دو نوبت اول و دوم خوب است و بر اساس دستورالعمل های پیشگیری از کرونا انتظار تزریق نوبت سوم در این گروه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در این گروه سنی داشن آموزانی که دارای بیماری زمینه ای و یا نقص سیستم ایمنی هستند باید نسبت به تزریق نوبت سوم خود اقدام کنند ولی در حالت کلی، افراد بالای ۱۸ سال که شش ماه از تزریق آخرین نوبت آنها می گذرد باید نسبت به تزریق نوبت یادآور خود به مراکز انجام واکسیناسیون در سطح استان مراجعه کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد از آمار نگران کننده در مورد تزریق واکسن در گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال خبر داد و گفت: آمار تزریق واکسن کرونا در گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال برابر با ۲۰ درصد است که این آمار زنگ هشداری برای والدین است.

شریفی بیان کرد: در آخرین جلسه ستاد استانی، تاکید شد که آموزش و پرورش تا اول مهر ماه از روش های مختلف تشویقی در بین والدین، آمار پوشش واکسیناسیون در این گروه سنی را افزایش دهند.

گفتنی است آمار تزریق واکسن کرونا در گروه های سنی مختلف به شدت کاهش یافته به گونه ای که در ۶ ماه اخیر مردم نسبت به تزریق دوز یادآور خود اقدامی نکرده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پیشگیری از کرونا نسبت به تزریق تزریق واکسن سازمان ها گروه سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۳۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت

ایسنا/البرز رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از بهره‌مندی ۱۷۷ هزار نفر از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، شهرام صیادی روز شنبه هشتم اردیبهشت به مناسبت روز روانشناس و مشاور با اشاره به اینکه حفظ سلامت روان خانواده‌ها به اندازه سلامت جسمانی آنها مهم است، اظهار کرد: با تلاش روانشناسان مراکز بهداشتی استان سال گذشته، بیش از ۵۱ هزار بیمار دارای اختلالات روانی، بیش از ۲۲ هزار نفر معتاد مواد مخدر و بیش از هفت هزار مورد خشونت خانگی در این استان شناسایی و تحت پیگیری و درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۱۷۷ هزار نفر از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت استان بهره مند شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: مراکز و پایگاه‌های بهداشتی استان آماده ارائه خدمات رایگان سلامت روان به تمام افراد خانواده‌ها است.

صیادی اظهار کرد: البرزنشینان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین پایگاه بهداشتی محل سکونت خود از خدمات رایگان سلامت روان و روانشناسی در حوزه‌های مختلف اختلالات روانی، افسردگی، اضطراب، فرزند پروری، خانواده، روابط اجتماعی، تحصیلی،خشونت‌های خانگی، اعتیاد و... بهره مند شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • داوطلبان کنکور مردادماه منتظر نتایج باشند
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور۱۴۰۳ اعلام شد
  • نوبت اول کنکور به ایستگاه پایانی رسید/ داوطلبان مردادماه منتظر نتایج باشند
  • کلید اولیه کنکور ۱۴۰۳ سه شنبه منتشر می شود
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان