Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@07:10:03 GMT

اعزام ۱۵۹۷ بسیجی جهادگر به مناطق سیل‌زده کرمان

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۳۳۱۹

اعزام ۱۵۹۷ بسیجی جهادگر به مناطق سیل‌زده کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، سردار محمدعلی نظری امروز در حاشیه بازدید از شهرک فرهنگیان رفسنجان که دچار آبگرفتگی شدید ناشی از سیل شده است، اظهار کرد: با ورود سامانه مونسون اقدامات پیشگیرانه انجام و آماده‌باش‌ها در ستاد بحران استان صورت گرفت، در سپاه نیز آمادگی ایجاد شد که هم جهت جلوگیری از ورود آب با کمک فرمانداران اقدام شود و هم جاهایی که نیاز به تخلیه دارد، وارد شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: یکی از دلایلی که با این حجم زیاد در شهرستان‌های رفسنجان، سیرجان و شهربابک تلفات کم و در حدود 5 نفر بود، اقدامات خوبی بود که از طرف تمام دستگاه‌ها صورت گرفت و این هم‌افزایی، وحدت و حضور میدانی استاندار کرمان در روزهای اولیه موجب شد همه مدیران وارد میدان شوند.

وی با بیان اینکه سپاه هم جزو اولین نهادهایی بود که با کمک بسیج مردمی وارد میدان شد، گفت: اکنون در شهرک فرهنگیان رفسنجان مستقر هستیم آبی که وارد خانه‌های مردم شده بی‌سابقه بود که با حضور گروه‌های جهادی  سپاه، لشکر ۴۱ ثارالله و گروه ۶۵ صاعقه در حال تمیزکردن معابر هستند و تا یکی‌، دو روز آینده این شهرک آماده زندگی مردم خواهد بود.

وی تصریح کرد: شدت خسارات در رفسنجان، شهربابک و سیرجان بود که با گروه‌های جهادی محله‌محور کارها انجام شد و در رفسنجان به خاطر حجم بالای آبگرفتگی خانه‌ها و مزارع از گروه‌های جهادی جغرافیا محور از شهرستان کرمان و شهرهای دیگر و اقشار بسیج پیشکسوت فرهنگیان و سایر اقشار تخصصی برای تعمیر لوازم و شست‌و‌شو و مشاوره حضور یافتند و کار انجام دادند.

سردار نظری خاطرنشان کرد: در مجموع یک‌هزار و ۵۹۷ نفر در قالب ۲۱۵ گروه جهادی به مناطق سیل‌زده اعزام شدند که هم برای پیشگیری و هم خدمت در حین سیل کمک کنند و در حال حاضر در حال پاکسازی هستند و در سطح استان ۴۰۰ منزل پاکسازی انجام شد و این کار تا لحظه آخر ادامه پیدا می‌کند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: دو دستگاه بلدوزر در رفسنجان مستقر خواهیم کرد برای کمک به بازسازی و تعمیر سیل‌بندهای بالادست که اگر بارندگی مجدد شد، جلوگیری اولیه کرده باشیم، همچنین چهار دستگاه کمرشکن و دو دستگاه خودروی رفع آلودگی که به بحث شست‌وشو کمک می‌کنند و ۳۱ دستگاه کامیون، دو دستگاه بیل مکانیکی و خودروهای هایلوکس و دو دستگاه لودر از سوی سپاه در رفسنجان مستقر و در حال انجام کار است.

وی اظهار داشت: در بحث بسیج کشاورزی آمادگی داریم گروه‌های تخصصی و گروه‌های جهادی محلات برای پاکسازی بیش از ۸۰ هزار هکتار باغات پسته همکاری کنند و تا آخرین لحظه می‌ایستیم که هم کشاورزی، هم زندگی عادی مردم و هم مساکن و معابر عاری از هرگونه گل‌و‌لای شود و بتوانند روال عادی زندگی خود را ادامه دهند.

نظری گفت: در زمینه ساخت مسکن هم قول دادیم با بنیاد مسکن کمک کنیم که ساخت منازل با گروه‌های جهادی در اسرع وقت انجام شود که بتوانیم خانه‌های تخریب شده سریع‌تر در اختیار همشهریان در رفسنجان، سیرجان و شهربابک قرار دهیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان یادآور شد: ستاد بحران روز گذشته در رفسنجان تشکیل  و قرار شد اقدامات پیشگیرانه در بالادست انجام دهند و ما هم با تمام امکانات‌مان در خدمت مردم هستیم.

 انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گروه های جهادی دو دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۳۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی/دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در نشست ستاد پشتیبانی از حرکت‌های جهادی استان که با حضور سردار زهرایی فرمانده بسیج سازندگی سازمان بسیج کشور در سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ضرورت دارد گروه‌های جهادی تحت ساماندهی قرار بگیرند و برای حل مشکلات در اتصال با دستگاه‌های اجرایی باشند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی می‌توانند در حوزه ساخت راه‌های روستایی متصل با مجموعه راهداری باشند، افزود: ارتباط گروه‌های جهادی که کارکرد تخصصی دارند با دستگاه‌ها باید سامان پیدا کند.

وی تاکید کرد: به دستگاه‌ها ابلاغ خواهیم کرد تا به صورت مستمر با گروه‌های جهادی کار کنند. بر این اساس آمادگی داریم ۵۸۰۰ هزار گروه جهادی استان را ساماندهی و به دستگاه‌ها متصل کنیم تا از نظر موضوعی کار کنند.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۴۵ میلیارد وام اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی/دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است