Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد حیدری» روز چهارشنبه در  دیدار با معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ تهران، در فرمانداری قصرشیرین، افزود: استان های کردستان، همدان، گیلان، اردبیل و قزوین و شهرداری منطقه ۲۲ تهران معین مرز خسروی در خدمات رسانی به زوار اربعین هستند.

وی اظهار داشت: شهرداری منطقه ۲۲ تهران معین شهرستان قصرشیرین در امر خدمت رسانی به زائران اربعین که از مرز خسروی عازم عراق می شوند، خواهد بود و درخواست داریم که یک نماینده ثابت برای هماهنگی امور در قصرشیرین مستقر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: با توجه به محدودیت زمانی از شهرداری منطقه ۲۲ می خواهیم که در امر زیرساخت ها به خصوص در زمینه حمل و نقل و ایجاد سرویس های بهداشتی با توجه به اهمیت موضوع بهداشت به کمک قصرشیرین بیایند.

حیدری اضافه کرد: برای تردد روزانه ۱۰۰ هزار نفر زائر از مرز خسروی در ایام پیک اربعین نیازمند ۲ هزار چشمه سرویس بهداشتی هستیم و همچنین حمل و نقل زوار و انتقال و جابجایی زائران با توجه به مسافت ۲ کیلومتری قصرشیرین تا مرز خسروی و نقطه صفر محل خروج زائران مساله مهم دیگری است که با آن مواجه هستیم، از این رو استقرار سرویس های بهداشتی و ناوگان حمل و نقل اولویت های ما از شهرداری منطقه ۲۲ تهران است.

وی با بیان اینکه کمبودهای خود را به شهرداری منطقه ۲۲ اعلام می کنیم، گفت: تنظیف خیابان ها و معابر و مرز و جمع آوری و دفن بهداشتی زباله نیز مسایل دیگری هستند که باید مد نظر قرار گیرند.

وی اظهار کرد: تجربه شهرداری منطقه ۲۲ تهران در مرز مهران قابل توجه است ما نیز انتظار داریم این شهرداری به عنوان معین مرز خسروی و قصرشیرین در ایام اربعین امسال بتواند خدمات خوبی را به زائران اربعین ارائه دهد.

                                                                                   

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ تهران نیز در این نشست گفت: ما تمام درخواست ها را بررسی می‌کنیم و به میزان نیاز نیرو و امکانات برای خدمات رسانی به زوار اربعین در شهرستان مرزی قصرشیرین مستقر خواهیم کرد.

«علیرضا علی‌بخشی» افزود: بعد از ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با جدیت بیشتر در قصرشیرین مستقر خواهیم شد و پیگیر اموری محوله خواهیم شد تا بتوانیم به زوار اباعبدالله الحسین(ع) خدمات خوبی ارائه دهیم.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی  - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.

زائرانی که از خسروی عازم عراق می شوند پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

برچسب‌ها کربلا قصرشیرین اباعبدالله الحسین شهرداری تهران مرز خسروی زائران اربعین کرمانشاه اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کربلا قصرشیرین اباعبدالله الحسین کربلا قصرشیرین اباعبدالله الحسین شهرداری تهران مرز خسروی زائران اربعین کرمانشاه اربعین شهرداری منطقه ۲۲ تهران مرز خسروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۳۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

علی یوسف‌زاده گفت: امسال تکمیل آخرین ابنیه فنی شامل نصب یک دستگاه پل خاص با یک دهانه ۴۴ متری ، آسفالت لایه دوم و نصب علایم ایمنی و خط‌کشی ۲۰ کیلومتر اول از مسیر سه‌راهی سربند - مشگین‌شهر با تامین منابع مالی مورد نیاز جزو برنامه کاری این اداره کل می‌باشد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به احداث ۲۰ کیلومتر دوم سربند –مشگین‌شهر افزود: در ۲۰ کیلومتر دوم این مسیر همزمان با عملیات خاکی ، ابنیه فنی در سطح ۶.۵ کیلومتر اول اجرا می‌شود.

او با قدردانی از تلاش‌های پیمانکار و عوامل اجرایی این طرح اظهار کرد: با وجود بدهی اداره کل راه و شهرسازی به پیمانکاران ، عملیات اجرایی پروژه سربند- مشگین‌شهر با یک هزار میلیارد ریال فعال بوده و در صورت تامین منابع مالی و تخصیص اعتبار لازم ، با تکمیل و بهره‌برداری این طرح شاهد افزایش ایمنی تردد در این مسیر خواهیم بود.

یوسف‌زاده با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۱۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین با ۱۷۸ نفر نیروی انسانی در این طرح فعالیت دارند ، افزود: جاده سربند – پارس‌آباد و سربند- مشگین‌شهر از جاده‌های حادثه‌خیز استان است که با تلاش پیمانکاران در مراحل اجرا و تکمیل قرار گرفته و انتظار می‌رود با اختصاص اعتبارات به‌موقع تمام طرح‌های بزرگراهی شمال استان شتاب بیشتری بگیرد.

او هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه را ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برنامه اصلی احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در جاده‌های پرتردد و حادثه‌خیز استان است تا با تکمیل آنها ایمنی جاده‌ها ارتقا یافته و از میزان تصادفات جاده‌ای کاسته شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • امید تازه در پروژه ۱۰ساله لرستان/ برج‌های دوقلو احیا می‌شود؟
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است