Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) از برگزار نشدن همایش شیرخوارگان حسینی در مصلای امام خمینی (ره) تهران خبر داد و گفت: این همایش در هفت هزار و ۵۰۰ نقطه ایران و ۴۵ کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست از مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع)، داود منافی‌پور در بیانیه ای به مناسبت بیستمین سالروز برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی نوشت: برای دومین بار، مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با بی‌مهری مدیران مصلای تهران نسبت به همایش جهانی شیرخوارگان حسینی روبرو شده است؛ همایشی که اکنون در بیش از ۷۵۰۰ نقطه ایران و ۴۵ کشور جهان با اشتیاق مردم برگزار می‌شود، امسال مجوز حضور در مصلی را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مصلای تهران، با انتساب ذاتی خود باید پرچمدار اطاعت از پیر و مرشدمان، رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد. اعجاب ما از آن مجموعه، به خاطر عدم توجه به فرمایشات رهبر بزرگوار انقلاب در حمایت از حرکت‌های مردمی است که چرا با وجود این همه تاکید و ابرام، اکنون بعد از ۲۰ سال برگزاری این همایش‌ها توسط مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر  (ع)، مصلای تهران، پیشانی این حرکت را که برگزاری این مراسم در تهران است مورد غصب قرار داده و با داعیه‌داری خویش، از ورود این مجمع به این مکان مردمی جلوگیری کرده و برگزاری این همایش را بدون به کار گرفتن ابزار و نمادهای لازم، عهده‌دار شده است!

منافی پور با اشاره به هدف از تاسیس مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) گفت: این مجمع از سال ۱۳۸۲ آغاز به کار کرد و تاکید داریم که در همایش شیرخوارگان حسینی تنها به دنبال روضه‌خوانی و تعزیه‌خوانی نیستیم، بلکه به دنبال تسری دکترین مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با عنوان «کربلا حیات شیعه و حضرت علی اصغر حیات کربلا» هستیم. در واقع هدف از راه‌اندازی این مجمع پاسخ به آیه نهم سوره تکویر است که فرمود بای ذنب قتلت یعنی به کدامین گناه کشته شد که این آیه درباره کوچکترین شهید حماسه کربلا است و هدف از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی برپایی نهضت عاشورا پژوهی در جهان است.  

وی درباره این دکترین گفت: ما در این دکترین نقشه جامع این حرکت را در ۳۰ سال ترسیم کردیم و در همان ۱۰ سال ابتدایی به بسیاری از مقاصد خود رسیدیم و امیدواریم در پایان ۲۰ سال تعداد جلسات شیرخوارگان حسینی به ۲۰ هزار جلسه در یک روز برسد و در اصل به دنبال یک مسئله هستیم و آن یاری حضرت ولی عصر (عج) است. در واقع ما به دنبال آن هستیم که سیدالشهدا (ع) را به جامعه بشری معرفی کنیم و به همین دلیل به یک شبکه تعاملی زنده نیاز داریم.

منافی پور ادامه داد: ما به دنبال یک ابر سامانه هستیم و می خواهیم ۲ سازمان اساسی تشکیل دهیم. یکی سازمانی که بانوان ما را برای ماموریتی که خدا در ذاتشان قرار داده، تربیت کنیم. یکی از آموزه های دینی  این است که زن به عنوان پروش دهنده اصلی جامعه مطرح شده است و می تواند جامعه را نیز اصلاح کند.  

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر افزود: ما هم چنین به دنبال تشکیل سازمانی با عنوان سازمان سربازان ظهور هستیم که در سال اول بیش از هزار کودک،  نذر یاری حضرت منجی شدند و اکنون ما هزار سرباز ظهور ۱۸ ساله داریم. این مساله بسیار مهم است و ما برای این سربازان ظهور پیام داریم و طرحی را در این زمینه با عنوان طرح ساماندهی نذرشدگان برای یاری حضرت ولی عصر (عج)  آماده کردیم.   در حال حاضر ۳۰۰ هزار نوجوان و جوان ۱۵ تا ۱۸ ساله داریم که برای سازماندهی مسئله ظهور آماده اند و در واقع تا کنون حدود ۲ میلیون کودک نذر یاری حضرت موعود شده اند که ما با این جوانان، یک لشکر سایبری با عنوان فرزندان خیبر راه اندازی می کنیم.

وی افزود: ما هم چنین به دنبال تاسیس سامانه نذرگاهی برای حضرت علی اصغر (ع)  هستیم. در این سامانه ما از تمامی متخصصان علوم در همه رشته ها دعوت می کنیم. تاسیس یک درمانگاه در فضای مجازی که از پزشکان متخصص کودک تشکیل شده، از جمله برنامه های این سامانه است. البته فراخوان ما نه فقط برای جامعه پزشکی بلکه برای همه اقشار علمی و هنری است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) ، هیأت عزاداری ، مصلای امام خمینی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجمع جهانی حضرت علی اصغر ع هیأت عزاداری مصلای امام خمینی مجمع جهانی حضرت علی اصغر همایش شیرخوارگان حسینی مصلای تهران یاری حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۳۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نهمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی انتخابی مسابقات جهانی با شرکت یک هزار و ۳۴۰ دانش‌آموز در ۲۶ لیگ ازجمله مسیریاب، جنگجو، حل ماز، برنامه‌نویسی، آتش‌نشان، مین‌یاب در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان از سراسر کشور در صورت کسب مقام در این مسابقات مجوز حضور در دوره‌های تخصصی آمادگی مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ را کسب می‌کنند. هدف از برگزاری این مسابقات کشف استعداد دانش‌آموزان نخبه است دوره‌های آمادگی شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ از هفته پایانی خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و اعضای اصلی تیم جهانی حداکثر تا پایان تیرماه توسط کمیته ارزیابی انتخاب می‌شوند.

پیش از این تیم جهانی رباتیک دانش‌آموزی موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات ۲۰۱۹ مالزی، مقام نایب‌قهرمانی در مسابقات ۲۰۲۲ هند و ۲۰۲۳ چین شده و همچنین نوجوانان نخبه کشور سال گذشته در مالزی قهرمان آسیا شدند.

به گزارش آنا،‌ مراسم اختتامیه این مسابقات در تاریخ ۲۰ اردیبهشت در پردیس اصلی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برپا شد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی برپا می‌شود
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در داخل و خارج کشور برپا می‌شود