Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در نشست شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهور علل و عوامل اختلال اخیر در شبکه اینترنت پایتخت و برخی نقاط دیگر کشور، بررسی شد که در این جلسه وزارت ارتباطات مامور شد عاملان اختلال اخیر اینترنت را به دستگاه قضا معرفی کند.

بیشتر بخوانید:

وقوع اختلال در شبکه اینترنت

«ابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی، تخطی برخی پیمانکاران از دستورالعمل‌ها از جمله استفاده از مسیر کابل‌های برق فشار قوی برای شبکه‌های ارتباطی را از علل اصلی اختلال اخیر در شبکه اینترنت پایتخت و برخی نقاط دیگر کشور دانست و اظهار داشت:

    «در جلسه امروز شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارتباطات مکلف شد، عوامل بروز حادثه را شناسایی و به قوه قضاییه معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

همچنین شب گذشته نیز وزارت ارتباطات پس از 24 ساعت از گذشت این اختلال‌ها، شرکت مخابرات ایران را مسئول جبران صدمات مشترکین معرفی کرده بود. این وزارتخانه به کمیسیون تنظیم مقررات دستور داده بود تا تصمیمات لازم در خصوص پاسخگویی شرکت مخابرات ایران و جبران خسارات وارده به مشترکین از سوی این شرکت اتخاذ شود.

چندروز گذشته بود که به علت آتش‌سوزی در حوضچه ارتباطی مرکز قدس شرکت مخابرات ایران که ظهر روز دوشنبه (10 مرداد) اتفاق افتاد، باعث شد که شبکه اینترنت سیار و ثابت و حتی آنتن دهی برخی اپراتورهای موبایل با چالش مواجه شود.

همچنین فیروزآبادی تاکید داشت که در جلسه شورای عالی فضای مجازی، مرجع تصویب 39 اقدام در زمینه‌های اقتصاد دیجیتال، رمزارز، فناوری‌های مالی، دیپلماسی عمومی و سواد فضای مجازی را تعیین و دستگاه‌های مرتبط را مکلف کرد ظرف 3 ماه، این موارد را برای تصویب به مرکز ملی فضای مجازی ارجاع دهند.

کد خبر: 1149710 برچسب‌ها اینترنت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اینترنت شورای عالی فضای مجازی شبکه اینترنت اختلال اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، ارسال پیامک برای فضانوردانی که قرار است در ماه فرود آیند، به زودی امکان‌پذیر می‌شود و به سهولت قابل دسترس است.

شرکت نوکیا مشغول توسعه سیستم ارتباطات «ال‌تی‌ای/فورجی» (LTE/۴ G) برای ماه است و نخستین قطعه از شبکه احتمالا در اواخر سال جاری میلادی به این سیاره ارسال شود. قرار است سخت افزار نسخه ساده شده این شبکه در اواخر سال جاری به عنوان بخشی از ماموریت یک شرکت فناوری که پیش بینی می‌شود کاوشگر آن در قطب جنوبی ماه فرود بیاید، راه اندازی شود.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه نوا-سی را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده میکرو-نوا ساخت همین شرکت مرتبط می‌کند و به این ترتیب قابلیت‌های شبکه اینترنتی در مسافت‌های کوتاه و طولانی مورد آزمایش قراز می‌گیرد.

تیری کلاین، رئیس بخش تحقیقات آزمایشگاه‌های نوکیا، در بیانیه‌ای گفت: "ارتباطات، مانند سایر نیاز‌های ضروری از جمله سرپناه و غذا مؤلفه‌ای حیاتی در هر مأموریتی است؛ با توسعه این شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیارد‌ها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند. "

ناسا در سال ۲۰۲۰ قرارداد‌هایی را با ۱۴ شرکت برای توسعه فناوری‌های مرتبط با شبکه‌های ارتباطی منعقد کرد تا برنامه آرتمیس و فرود فضانوردان بر روی قمر زمین با کمترین چالش ممکن برگزار شود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، سیستم ارتباطات نوکیا پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم‌های فرکانس فوق‌العاده سنتی که برای ارتباطات فضایی استفاده می‌شود، فراهم می‌کند.

اما همه از این ایده و برقراری ارتباط در ماه هیجان زده نیستند. اخترشناسان رادیویی نگرانند که چنین شبکه‌ای تداخل فرکانس رادیویی ایجاد و رصد‌های رادیویی را مختل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد