Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری گفت: امروز کم آبی یکی از مهم‌ترین مسائل کشور است و سازگاری با این مشکل باید به عنوان یک استراتژی در اولویت بخش‌های مختلف باشد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، جهانگیر پرهمت عضو هیئت علمی پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری در رویداد ایده‌های نوآورانه سازگاری روستاها با کم آبی در دانشگاه خلیج فارس گفت: در زمان حاضر بسیاری از صنایع پر آب‌بر در مناطق خشک استقرار یافته و از این رو برای تامین نیاز آنها انتقال آب مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیئت علمی پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری افزود: امروز کم آبی یکی از مهم‌ترین مسائل کشور است و سازگاری با این مشکل باید به عنوان یک استراتژی در اولویت بخش‌های مختلف باشد.

 

وی ادامه داد: جهت بخشی در صنعت، کشاورزی و خدمات برای استفاده از منابع آبی مسئله اصلی کشور است و باید در این بخش خط و مشی دراز مدت مقابله با خشکسالی ترسیم شود.

 

پرهمت گفت: امنیت سیاسی کشور به امنیت غذایی وابسته است و اگر توانسته‌ایم در مقابل تحریم‌ها مقاومت کنیم به دلیل این است که تاکنون در تامین امنیت غذایی خود موفق بوده‌ایم، اما امنیت غذایی در گرو تامین پایدار منابع آب است.

 

عضو کارگروه آب، خشکسالی و محیط زیست معاونت علمی ریاست جمهوری یادآور شد: منابع آبی باید به نسل‌های بعد نیز انتقال یابد و  امروز موظف به نگهداری و مدیریت مصرف آن هستیم.

 

محمد مدرسی، سرپرست دانشگاه خلیج فارس عنوان کرد: راه مقابله با کم آبی استفاده از علم برای حل این معضل است و توان علمی می‌تواند مشکلات فراروی این عرصه را رفع کند و دانشگاه خلیج فارس به دنبال تدوین بسته‌های سیاستی مدیریت کم آبی است.

 

وی ادامه داد: این دانشگاه مساله کم آبی را به صورت جدی دنبال می‌کند و در این راستا اقداماتی چون ایجاد پژوهشکده آب، استقرار اولین گلخانه ساحلی در پردیس فناوری با روش شیرین سازی آب دریا و نشست با سازمان‌های متولی برای دستیابی به الگوی مناسب کشت در استان بوشهر را انجام داده است.

 

مدرسی افزود: کشت گیاهان مقاوم با کم آبی یکی از راهکارهای مقابله با خشکسالی و کم آبی است و باید نقشه راه و سیاست‌گذاری‌های دقیقی برای استفاده از این ظرفیت طراحی کرد.

 

سرپرست دانشگاه خلیج فارس یادآور شد: این دانشگاه بررسی و تلاش برای رفع نیازهای جامعه پیرامونی را رسالت خود دانست.

 

چالش کم آبی باید به گفتمان غالب کشور تبدیل شود

 

محمدباقر رضایی، رئیس اتحادیه انجمن‌های گیاهان دارویی ایران نیز در ادامه این نشست گفت: توجه به تغییر الگوی کشت یکی از راهکارهای مقابله با کم آبی است و در این راستا کشت گیاهان سازگار با شرایط خشک و نیمه خشک  در شرایط حاضر ضروری است.

 

رضایی افزود: چالش کم آبی باید به گفتمان غالب کشور تبدیل شود و در این راستا برگزاری رویدادهای ایده‌پردازی و کارگاه‌های تخصصی برای سازگاری با این مساله اهمیت بالایی دارد.

 

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ استفاده بهینه از آب از ضرورت‌های امروز کشور است و باید در آموزش‌های مدرسه‌ای گنجانده شود.

 

به گفته مهتا بذرافکن دبیر اجرایی رویداد ایده‌های نوآورانه ساگاری روستاها با کم آبی،  این رویداد دارای ۵ محور بوده است که تمامی محورها در ابعاد اجتماعی در نظر گرفته شده و ۴۰ ایده از سراسر کشور دریافت شد که هشت ایده داوری و سه ایده برگزیده شدند.

 

شایان ذکر است، در پایان این آیین اختتامیه ، تیم‌های نوآور رعد از استان گیلان، زیست آزما و اندیشه سبز خلیج فارس از بوشهر به ترتیب به عنوان ارائه کننده ایده‌های برتر معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کم آبی خشکسالی دانشگاه خلیج فارس بوشهر دانشگاه خلیج فارس کم آبی کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۳۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حلیمه نورمحمدی دبیر رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی در دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان اظهار کرد: داوری اولیه ایده‌ها اسفند ۱۴۰۲ به پایان رسید و مرحله بعد داوری ایده‌هایی که انتخاب شدند، سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در مرکز نوآوری شهید ستاری رفسنجان انجام و منتخبان مرحله دوم روز پنج شنبه داوری نهایی می‌شوند.

وی افزود: دوشنبه هفدهم اردیبهشت اختتامیه رویداد بسته بندی و طراحی محصولات خانگی و صنایع دستی در دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان خواهد بود.

نورمحمدی عنوان کرد: ۱۱۰ ایده به دبیرخانه رویداد رسید و در نهایت ۴۷ ایده به مرحله داوری رسیدند. امروز پنج شنبه ۶ نفر انتخاب که سه نفر در بخش محصولات خانگی و گیاهان دارویی و ۳ نفر در بخش صنایع دستی و سوغات برگزیده می‌شوند.

نورمحمدی اضافه کرد: مراسم اختتامیه روز دوشنبه در دانشگاه آزاد رفسنجان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنگ کریدورها، موقعیت و فرصت ویژه ایران
  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • تأثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • برگزاری اولین جلسه سازگاری با کم آبی در سال 1403
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • جباری:شرایط سپاهان کار پرسپولیس را سخت می‌کند/ اصلا انتقادی به اوسمار ندارم