Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:03:56 GMT

نصب کنتور هوشمند در مزارع شهرهای استان تهران

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۴۰۴۳

نصب کنتور هوشمند در مزارع شهرهای استان تهران

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، سرپرست امور منابع آب تهران و پردیس با اعلام این مطلب  از نصب ۱۸۴ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند بر روی چاه‌های پروانه دار از ابتدای سال جاری تا کنون در محدوده عملکرد این امور خبر داد.

"وحید مرادی نسب" اظهار داشت: باتوجه به وضعیت بحرانی سفره های آب زیرزمینی دشت تهران به دلیل افت سطح آب زیرزمینی و برداشت های بی رویه و بدون برنامه از آبخوان، به منظور امکان مدیریت منابع آب و کنترل میزان بهره برداری از چاه های پروانه دار و کمک به تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی دشت ضروری است کلیه چاه های پروانه دار به کنتور حجمی و هوشمند مجهز گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به این منظور، این امور در راستای انجام تکالیف قانونی و با پیگیری های به عمل آمده نسبت به نصب ۱۸۴ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند توسط مالکین بر روی چاه های مجاز با مصارف،صنعت، خدمات، کشاورزی و خانگی اقدام کرده است.

مرادی نسب گفت: نصب کنتور بر روی چاه ها یکی از پروژه های مهم طرح تعادل بخشی بوده که امور منابع آب تهران و پردیس در جایگاه حاکمیتی خود این پروژه را جهت مدیریت منابع آب شهرستان پیگیری ویژه خواهدکرد.

سرپرست  امور منابع آب تهران و پردیس گفت: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

انسداد شش حلقه چاه غیرمجاز در فیروزکوه

سرپرست امور منابع آب فیروزکوه نیز با اشاره به چاه های غیرمجاز و برداشت های بی رویه آب های زیرزمینی ،گفت: در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی از ابتدای مرداد ماه تا کنون شش حلقه چاه غیر مجاز مسدود شد.

"علی اکبر حسینی رمدانی" افزود: با تلاش کارشناسان واحد حقوقی، و مامورین گشت و بازرسی این امور و با اخذ دستور قضایی، شش حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور مسدود گردید .

وی افزود: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند.

سرپرست امور منابع آب فیروزکوه ، با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ با دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی، خاطر نشان کرد:  بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد شد.

با انسداد سه حلقه چاه غیر مجاز در شهریار

مدیر امور منابع آب شهرستان های شهریار، ملارد و شهر قدس از انسداد سه حلقه چاه غیرمجاز و جلوگیری از تخلیه سالانه بیش از ۵۱ هزار متر ‏مکعب آب از سفره های زیرزمینی این امور خبر داد.‏

"محمدرضا گیتی پژوه" افزود: با ‏همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی در جهت صیانت از منابع آبی، سه حلقه چاه غیر مجاز به ‏عمق  ۲۲۵ متر و آبدهی ۲.۶  لیتر در ثانیه پر و مسدود شد.‏

گیتی پژوه با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی مسدود ‏شده است، اظهار کرد: با انجام این عملیات از خروج سالانه ۵۱ هزار و ۴۸۰ متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی ‏این امور جلوگیری شد.‏

وی با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ با دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی شود.

مدیر امور منابع آب شهرستان های شهریار، ملارد و شهر قدس خاطر نشان کرد: بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های ‏سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد شد‎.

برچسب‌ها شرکت آب منطقه ای تهران اراضی کشاورزی منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای تهران اراضی کشاورزی منابع طبیعی شرکت آب منطقه ای تهران اراضی کشاورزی منابع طبیعی سطح آب های زیرزمینی برداشت های بی رویه صیانت از منابع آب امور منابع آب تعادل بخشی حلقه چاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند

داریوش حسن نژاد در جلسه با کارشناسان حوزه حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب استان با اشاره به اجرای پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی جهت حفاظت از منابع آب استان به ویژه منابع آب زیرزمینی، اظهار کرد: این پروژه‌ها در جهت حفاظت و حراست از منابع آب استان به خصوص منابع آب زیرزمینی که با افت مداوم مواجه هستند، در حال اجرا است.
وی به پروژه تقویت استقرار ۱۸ گروه حفاظت و نظارت بر منابع آبی در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۱۸ گروه با ۴۵ نفر گشت زنی مداوم در سطح دشت‌های استان جهت جلوگیری از بروز تخلفات از جمله جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز، جلوگیری از انتقال غیرقانونی آب به اراضی خارج از اراضی تحت شرب چاه‌ها، جلوگیری از تغییر نوع مصرف چاه‌های صنعتی جهت مصارف کشاورزی و جلوگیری از تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها را انجام می‌دهند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: ۲ پروژه انسداد چاه‌های غیر مجازدر سطح استان از طریق واگذاری به پیمانکار واجد شرایط و در سقف اعتبارات و تخصیص پروژه به صورت سالانه در حال انجام است.
به گفته حسن نژاد در همین راستا ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ با حجم صرفه جویی ۱۱.۷ میلیون متر مکعب پر و مسلوب المنفعه شده است.
وی بیان کرد: سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۹۳ دستگاه کنترل هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری نصب شده است و از تعداد ۷۶۷۳ حلقه چاه‌های کل استان، ۳۰ درصد مجهز به دستگاه کنترل هوشمند شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • گروه طالبان در پنجشیر به جان مردم و موبایل‌‌های هوشمند افتادند!
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌ های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند
  • نصب یک هزار و ۹۲۶ کنتور هوشمند برق در شاهرود
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها