Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@22:42:16 GMT

ریزش مو به علائم کووید اضافه شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۴۲۳۷

محققان بریتانیایی گزارش می دهند که افراد مبتلا به کووید طولانی مدت مجموعه گسترده تری از علائم از جمله ریزش مو را تجربه می کنند. ناطقان: تجزیه و تحلیل سوابق سلامت الکترونیکی ۲.۴ میلیون نفر از ساکنان بریتانیا نشان داد که ۱۲ هفته پس از ابتلای اولیه به کووید، بیماران کرونایی ۶۲ علامت متمایز را بسیار بیشتر از افراد دیگر گزارش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تنها با نگاهی به بیماران غیر بستری، محققان سه دسته از علائم متمایز گزارش شده توسط افراد مبتلا به مشکلات سلامتی مداوم پس از عفونت را شناسایی کردند.

الگوهای علائم عمدتاً به عنوان علائم تنفسی یا مغزی گروه بندی می‌شوند. در کنار این موارد، دسته سومی هم وجود دارد که طیف وسیع‌تری از مشکلات سلامتی، از جمله ریزش مو و اختلال عملکرد جنسی را نشان می‌دهد.

شایع‌ترین علائم شامل از دست دادن بویایی، تنگی نفس، درد قفسه سینه و تب است. سایر موارد عبارتند از:

• فراموشی

• آپراکسی (ناتوانی در انجام حرکات یا دستورات آشنا)

• بی اختیاری روده

• توهم

• تورم اندام.

محققان همچنین دریافتند که گروه‌های خاصی از مردم در معرض افزایش خطر ابتلاء به کووید طولانی مدت هستند. این افراد شامل زنان، جوانان و اقلیت‌های قومی، و همچنین افراد فقیرتر، افراد سیگاری، افراد دارای اضافه وزن یا چاق، و افراد دارای مشکلات مزمن سلامتی هستند.

«شمیل هارون»، محقق ارشد از دانشگاه بیرمنگام، گفت: «علائمی که ما شناسایی کردیم باید به پزشکان کمک کند تا ارزیابی بیماران مبتلا به اثرات طولانی مدت کووید ۱۹ را بهبود بخشند و متعاقباً در نظر بگیرند که چگونه می‌توان این بار علائم را به بهترین نحو مدیریت کرد.»

منبع: مشرق برچسب ها: ریزش مو ، علائم ، کووید

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ریزش مو علائم کووید ریزش مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۴۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی

آفتاب‌‌نیوز :

متخصصان تغذیه و سلامت افراد دیابتی را به خوردن انواع خاصی از میوه‌ها تشویق می‌کنند که نه تنها برای بدن مفید هستند بلکه به کنترل انسولین خون نیز کمک می‌کنند.

به گزارش سایت تخصصی نیو ایج آنلاین، فهرستی از میوه‌های مفید برای کنترل انسولین در بیماران دیابتی عبارتند از:

- گریپ فروت قرمز که یکی از سالم‌ترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها برای افراد دیابتی است و مصرف روزانه نصف این میوه توصیه می‌شود.

- مصرف انواع توت‌ها نیز به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان و فیبر خوراکی زیاد و ویتامین‌های مختلف برای سلامت این بیماران موثر است.

- هندوانه و طالبی نیز به دلیل دارا بودن ویتامین‌های B و C و بتاکاروتن و پتاسیم نیز برای بیماران دیابتی توصیه می‌شود.

- میوه دیگری که مصرف آن برای دیابتی‌ها توصیه می‌شود، هلو است که سرشار از ویتامین‌های A و C، پتاسیم و فیبر خوراکی است.

- زردآلو نیز از میوه‌های تابستانی سرشار از فیبر خوراکی و ویتامین A است که ذخیره کربوهیدرات آن، پایین و خوردن آن برای افراد دیابتی مفید است.

- سیب بخصوص پوست آن، حاوی آنتی‌اکسیدان و منبع غنی از فیبر خوراکی و ویتامین C است.

- مصرف گلابی و کیوی و پرتقال نیز به دلیل داشتن پتاسیم و فیبر خوراکی فراوان و کربوهیدرات اندک برای افراد دیابتی توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان