Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه ترکمان اسدی؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا در گفت‌وگو با فارس با اشاره به پیک هفتم کویید ۱۹ در همدان اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر شهرستانهای رزن، درگزین و کبودراهنگ به رنگ قرمز و شهرستان‌های همدان و فامنین به رنگ نارنجی کرونایی درآمدند.

 وی بیان کرد: در این شرایط با افزایش موارد ابتلا و مراجعین و بستری‌ها را شاهد هستیم، به نحوی که هفته گذشته نسبت به هفته قبل افزایش ۵۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصدی مراجعین اورژانس بیمارستان‌ها را داشتیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا به افزایش ۶۰ درصدی بیماران بستری مبتلا به کووید-۱۹ در استان اشاره کرد و  افزود: متاسفانه به تبع این افزاش موارد ابتلا، بالارفتن موارد مرگ را شاهد هستیم در حالی که طی هفته‌های قبل مرگ و میر به خصوص در اردیبهشت و خرداد ماه به صفر رسیده بود.

 وی با بیان اینکه باید بدانیم همچنان کووید وجود دارد و هنوز ریشه‌کن و حذف نشده و در متن حوادث و بی‌خیالی ما ممکن است پیک مجددی را دامن بزند عنوان کرد: تجربه ۳۰ ماه و هفت پیک کرونا در دنیا نشان دهنده آن است که هیچ محقق و اپیدمیولوژیستی این قدرت را ندارد و یا هیچ مرجعی به ما نمی‌تواند بگوید که بالاخره سرنوشت ویروس کرونا چه خواهد شد و چند پیک خواهیم داست و با چه جهشی خواهد بود.
ترکمان‌اسدی با اشاره به اینکه هیچ اطلاعی نسبت به قدرت بیماری و سرایت احتمالی در صورت پیک‌های بعدی نداریم گفت: تنها راهی که می‌توانیم خود و عزیزان را در برابر ابتلاهای بعدی ویروس کرونا ایمن نگه داریم تاکید برخود مراقبتی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و الزام واکسیناسیون است.
وی با اشاره به اینکه از این به بعد لازم است بپذیریم که سالیان سال و هر سال واکسن بوستر یا دوباره، کووید ۱۹ را دریافت کنیم افزود: همانطور که به راحتی پذیرفتیم برای کودکان خود از بدو تولد واکسن‌های مختلفی را در سنین مختلف کودکی تا ۶ سالگی بزنیم و حتی در دزهای بوستر و یادآور بزرگسالی این واکسن‌ها را تکرار کنیم که خود ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد اما آن را به جان می‌خریم و فواید گسترده آن را می‌بینیم، در مورد واکسن کووید ۱۹ نیز همین موضوع را مدنظر قرار دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با تاکید به فواید بالای تزریق واکسن کرونا و عوارض نادر و موردی آن ادامه داد: مطالعات نشان داده استفاده از واکسن به نحو قابل توجهی از موارد بیماری‌های جدی جلوگیری کرده و دقیقا تا ۸۵ و حتی در برخی از مطالعات تا ۹۵ درصد اثربخشی واکسن در جلوگیری از بیماری جدی، بستری بیمارستانی و مرگ ثابت شده که عدد قابل توجهی است.
وی با اشاره به اینکه خیلی از افراد بعد از استفاده از واکسن ابتلای مجدد بیماری را تجربه می‌کنند و نگران هستند که چرا دوباره مبتلا شده‌اند تصریح کرد: پاسخ این است اثربخشی اصلی واکسن گرچه ریسک ابتلا به بیماری کووید را کاهش می‌دهد و احتمال اینکه ما به بیماری مجدد مبتلا شویم را کم می‌کند اما بیشترین فایده آن این است که ضمن اینکه ابتلا را می‌تواند کم کند مهمترین اثرش جلوی پیشرفت بیماری، عارضه‌های خطرناک و مرگ را می‌گیرد.
ترکمان اسدی بابیان اینکه مطالعات نشان داده آنچنان تفاوت چشمگیری بین انواع واکسن موجود در ایران و اثربخشی آنها نیست گفت: همه واکسن‌ها در اهداف مشخص اثرارت نزدیکی دارند.
وی با اشاره به اینکه بهترین واکسن دردسترس‌ترین واکسن است عنوان کرد:  در حال حاضر در ۷۲ مرکز خدمات جامع سلامت امکان تزریق واکسن است که از این مراکز، مراکز خدمات جامع سلامت غیر معین قابلیت تزریق واکسن‌های سینوفارم و فخرا را دارند اما اگر هم استانی‌ها واکسن خاصی  مدنظر دارند، باید به مراکز معین مراجعه کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا خاطرنشان کرد: مراکز معین اطلاع‌رسانی شدند و قابلیت ارائه خدمات در  شیف صبح و بعد از ظهرها و روزهای تعطیل را دارند و تنوع واکسن‌ها در این مراکز و امکان انتخاب واکسن وجود دارد.
وی از فعالیت ۸ مرکز معین در شهرستان همدان و یک مرکز در هر کدام از شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: لیست این مراکز در سایت معاونت بهداشتی و دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد و نیز در فضای مجازی اطلاع‌رسانی شده است.
انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیماری کرونا دز بوستر دز یادآور افزایش ابتلا به کرونا کووید ۱۹ واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۰۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت

ایسنا/البرز رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از بهره‌مندی ۱۷۷ هزار نفر از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، شهرام صیادی روز شنبه هشتم اردیبهشت به مناسبت روز روانشناس و مشاور با اشاره به اینکه حفظ سلامت روان خانواده‌ها به اندازه سلامت جسمانی آنها مهم است، اظهار کرد: با تلاش روانشناسان مراکز بهداشتی استان سال گذشته، بیش از ۵۱ هزار بیمار دارای اختلالات روانی، بیش از ۲۲ هزار نفر معتاد مواد مخدر و بیش از هفت هزار مورد خشونت خانگی در این استان شناسایی و تحت پیگیری و درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۱۷۷ هزار نفر از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت استان بهره مند شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: مراکز و پایگاه‌های بهداشتی استان آماده ارائه خدمات رایگان سلامت روان به تمام افراد خانواده‌ها است.

صیادی اظهار کرد: البرزنشینان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین پایگاه بهداشتی محل سکونت خود از خدمات رایگان سلامت روان و روانشناسی در حوزه‌های مختلف اختلالات روانی، افسردگی، اضطراب، فرزند پروری، خانواده، روابط اجتماعی، تحصیلی،خشونت‌های خانگی، اعتیاد و... بهره مند شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد