Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@17:50:32 GMT

انواع مدل‌های پژو ۲۰۶ در بازار را بشناسید

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۴۳۵۸

انواع مدل‌های پژو ۲۰۶ در بازار را بشناسید

پژو ۲۰۶؛ خودرویی فرانسوی است که با ورودش به ایران توانست گوی سبقت در فروش را نسبت به سایر رقبا از آن خود کند. - اخبار بازار -

بدون شک یکی از پرفروش‌ترین محصولات کمپانی پژو فرانسه در داخل ایران که در دهه 80 با فروشی بی‌سابقه مواجه شد، خودرو پژو 206 بوده است. طراحی ظاهری اسپرت و چشم نواز موجب شد تا این محصول بیشتر مورد استقبال جوانان ایرانی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معرفی پژو 206

یکی از پرطرفدارترین و کاربردی‌ترین خودرو‌هایی که طی دو دهه اخیر توانسته با فروش بالایی مواجه شود، پژو 206 است. سبک طراحی اسپرت و جوان پسند آن به همراه ویژگی‌های فنی مناسبی که این محصول شرکت پژو دارد موجب شده تا به عنوان پرفروش‌ترین خودرو در ایران شناخته شود.

می‌توان گفت از جمله مواردی که موجب شده است تا این محصول با محبوبیت گسترده در ایران و سایر کشور‌های دیگر مانند آرژانتین، چین، مالزی، برزیل، انگلستان و... مواجه شود، ایمنی آن است که موفق به کسب 4 ستاره از 5 ستاره آزمون‌های ایمنی یوروانکپ شده است.

انواع تیپ 206

استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در طراحی و ساختار داخلی  پژو 206  موجب شد تا خودروسازان داخلی ما با تکنولوژی‌های ساخت خودرو جهانی نیز آشنا شوند. این محصول با وارد شدن قطعات از فرانسه به داخل کشور توسط شرکت خودروسازی ایران خودرو تولید و در شش تیپ مختلف به بازار عرضه شد.

پژو 206 تیپ 1

اولین خودرو 206 استفاده شده در کشور ایران در سال 1380، تیپ1 همراه با طراحی به روز و چشم نواز بوده است. طراحی بدنه آن مشابه با سایر تیپ‌های 3، 4 و 6 است که شاید شما بگویید با هم فرق چندانی ندارند. اما تفاوت هنگامی آشکار می‌شود که شما وارد کابین می‌شوید.

استفاده از فرمان دو شاخه مشابه با پژو 405 و وجود ساعت دیجیتال در داخل کابین از جمله مشخص‌ترین مشخصات ظاهری این تیپ خودرو به شمار می‌رود. سیستم صوتی استفاده شده در آن با نوار کاست است که قابلیت به کار بردن سیستم‌های صوتی جدید و پخش CD را دارد. پیشرانه آن TU3 با حجم 36/1 لیتری و توان قدرتی 75 اسب بخار با 5 دنده دستی از مشخصات فنی این محصول هستند.

 

پژو 206 تیپ 2

تیپ 2 نمونه‌ای ارتقا یافته از خودرو تیپ1 است که با وارد شدن به خط تولید موجب توقف ساخت تیپ1 شد. استفاده از فرمان سه شاخه، سیستم صوتی جدید با امکان پخش CD، سیستم اخطار مربوط به وجود نقص فنی داخل خودرو و.... از جمله تغییرات ایجاد شده در تیپ1 بوده است که موجب تولید تیپ2 شده است. با توجه به قیمت 206 تیپ2 و ادامه دار بودن فرایند تولید آن، می‌تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که بودجه خرید تیپ5 را ندارند.

پژو 206 تیپ 3

محصول جدید شرکت پژو فرانسه، ترکیبی از پژو 206 تیپ5 و تیپ2 است. تولید تیپ3 پژو 206 با امکانات و آپشن‌های موجود در تیپ5 و هم چنین موتور و گیربکس تیپ2 به عنوان یکی از خودرو‌های آپشنال در زمان خود انجام می‌گرفته است. موتور 75 اسب بخار TU3 با 4/1 لیتر حجم از مشخصه‌های فنی این خودرو است. استفاده از امکاناتی مانند سیستم تهویه مطبوع به صورت اتومات، آینه‌های برقی با قابلیت گرم کردن خود، قرارگیری دو کسیه هوا، استفاد از ترمز ABS و EBS و... در تیپ3 موجب شد تا یکی از بهترین تیپ‌های 206 در زمان خود باشد.

پژو 206 تیپ 4

استفاده از دنده اتوماتیک در خودرو تیپ4 موجب شد تا این محصول شرکت خودروسازی پژو یکی از خاص‌ترین و مدرن‌ترین نوع این خودرو در ایران به شمار رود. شرکت ایران خودرو با ورود قطعات آماده یا SKD از فرانسه به داخل ایران و سپس مونتاژ کردن آن‌ها، تیپ4 را وارد بازار ایران کرد.

استفاده از موتور جدید TU5 با حجم بیشتر و قدرت 110 اسب بخار و گیربکس5 سرعته اتوماتیک در تیپ4 از ویژگی‌های مشخص فنی آن به شمار می‌رود. استفاده از دنده اتومات در این خودرو موجب شد تا کارآمدی خاصی برای افراد معلول و جانباز در کشور داشته باشد.

پژو 206 تیپ 5

به جرات می‌توان گفت، تیپ5 از محبوب‌ترین محصولات این خودرو است که تمامی افرادی که 206 سوار هستند آن را به عنوان انتخاب اول خود قرار می‌دهند. شتاب عالی در این خودرو موجب شده تا یک خودروی‌ایده‌آل باشد. طراحی ظاهر آن نسبت به تیپ2 پیشرفته‌تر و نسبت به تیپ6 مصرف سوخت بهینه‌تری را دارد.

استفاده از موتور 4 سیلند 16 سوپاپه با حجم موتور 1587 سی سی و هم چنین قدرت موتور 110 اسب بخار با میزان گشتاور 5800 دور در دقیقه، شتاب حرکتی فوق‌العاده بالایی را به این خودرو می‌بخشد.

بهره‌مندی از امکاناتی مانند آینه‌های جانبی برقی گرمکن‌‌دار، شیشه‌های برقی عقب، سیستم تهویه مطبوع هوا به صورت خودکار همراه با نمایشگر دیجیتال، استفاده از ترمز‌های دیسکی در هر چهار چرخ و... موجب شده تا نسبت به تیپ2 برتری داشته باشد.

پژو 206 تیپ 6

پژو 206 تیپ6 با نصب جعبه دنده AL4 بر روی آن، به عنوان محصول استاندارد 206 اتوماتیک در بازار شناخته می‌شود. این خودرو با استفاده از موتور 6/1 لیتری و گیربکس اتومات تیپ4 و امکانات و تجهیزات تیپ5 به بازار عرضه شد. استفاده از جعبه دنده 4 سرعته موجب می‌شود با توجه به وزن سنگین تیپ6، شتاب صفر تا صدی را در 11 ثانیه به انجام رساند.

در حال حاضر با توجه به پایان قرارداد ایران خودرو با شرکت پژو، تولید این محصول در ایران متوقف شده است.

پژو 206 صندوقدار

استقبال بی‌نظیر خریدارن از پژو 206 هاچ بک موجب شد تا شرکت ایران خودرو در صدد ساخت نوع صندوق دار آن به منظور رفاه حال خانواده‌های پرجمعیت قرار گیرد. در نتیجه پس از انجام رایزنی‌ها با شرکت فرانسوی، تولید پژو 206 صندوقدار در سال 1386 آغاز شد. این محصول در تیپ‌های مختلف V1 تا V10 تولید و روانه بازار داخلی شد اما در حال حاضر تنها تیپ V8 آن به عنوان مجهزترین و بهترین تیپ مدل 206 صندوقدار به فروش می‌رسد.

بهره‌مندی از موتور 16 سوپاپ TU5 مشابه با تیپ5 خودرو پژو 206 هاچ بک در این خودرو و ایجاد تغییرات در فنربندی عقب منجر به تولید پژو 206 صندوقدار شده است.

 

پژو 207

پژو 207 یا همان 206 پلاس با طراحی ظاهری متفاوت و مشترکات فنی با خودرو 206 در سال 1389 وارد بازار ایران شد. قبل از اعمال تحریم‌های صنعت خودروسازی بر ایران این محصول تولید می‌شد تا در اوایل دهه 90 متوقف گردید. سری جدید این خودرو با امکانات و تجهیزاتی مانند دیلایت، اضافه شدن دکمه‌های کنترل به غربیلک فرمان و... و هم چنین موتور TU5 با توان قدرتی 105 اسب بخار با عنوان پژو 207i به دست خریداران ایرانی رسید. در ادامه تولیدات کمپانی پژو موفق شد تا پژو 207 سقف شیشه‌ای (پانوراما) را با فرمان برقی تولید و در اختیار مشتریان سفارشی خود قرار دهد.

علاوه بر مدل‌های معرفی شده می‌توان خودرو‌هایی مانند 207 سدان یا صندوقدار، پژو 206 یا 207 سقف شیشه‌ای (پانوراما) و ... را در دسته‌بندی‌های این محصول قرار داد.

کلام پایانی

پژو 206 از جمله خودرو‌های تولید شده مشترک بین کمپانی خودروسازی پژو فرانسه و ایران خودرو است. این محصول از همان ابتدای ورود به ایران با توجه به ویژگی‌های ظاهری جذاب و مشخصه‌های فنی مورد رضایت مصرف‌کنندگان، در صدر پرفروش‌ترین محصولات ایران خودرو قرار گرفت. سایت car.ir با ارائه اطلاعات دقیق در مورد مشخصات انواع خودرو و قیمت خودرو به شما کمک می‌کند تا بتوانید ضمن بررسی محصولات مختلف یک خرید به صرفه را تجربه کنید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پژو 206 تیپ ایران خودرو موجب شد اسب بخار موجب شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۴۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران

کیا یکی دیگر از کمپانی‌های خودروسازی است که یک محصول تمام برقی پیشرفته را امسال به بازار عرضه خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار عرضه خودرو‌های برقی حسابی در این روز‌ها رونق گرفته است و بسیاری از خودروسازان در حال معرفی و رونمایی از جدیدترین محصولات خود هستند؛ گروه هیوندای هم از قافله خودروسازان عقب نیفتاده و در مورد خودرو‌های برقی مدت هاست که اقدامات بسیاری انجام داده است.

به نظر می‌رسد کمپانی کیا آماده است تا عملکرد تمام برقی مقرون به صرفه‌ای را در جدیدترین محصول خود رهبری کند؛ طبق اعلام مدیرعامل این شرکت خودروسازی، در سال ۲۰۲۴، یک خودرو EV۹ GT جدید به مدل EV۶ GT با عملکرد بالا در خط تولید ملحق خواهد شد.

کیا وعده داده است که EV۹ GT در ژانویه ۲۰۲۵ معرفی شود و رئیس و مدیر عامل کیا درباره جزئیات و مشخصات این محصول به تازگی گفته است: «EV۹ GT شتاب سریع و عملکرد رانندگی پایدار را ارائه خواهد کرد، GT خروجی قدرتمندی خواهد داشت که می‌تواند شاسی بلند تمام الکتریکی را تنها در چهار ثانیه به سرعت ۶۲ مایل در ساعت برساند. EV۹ GT دارای دو موتور با خروجی بالاست که روی یک سیستم تعلیق تقویت‌شده نصب شده‌اند.»

EV۹ از بسته باتری معماری ۸۰۰ ولتی گروه هیوندای استفاده می‌کند و می‌تواند از شارژر‌های سریع DC ۳۵۰ کیلوواتی برای شارژ از ۱۰ درصد (حدود ۲۰ تا ۳۰ مایل) به ۸۰ درصد (حدود ۲۱۵ تا ۲۲۰ مایل) در عرض ۲۴ دقیقه استفاده کند.

همچنین ممکن است این تنها تریم GT در خط تولید تمام الکتریکی کیا نباشد. این شرکت قصد دارد به عرضه انواع تریم GT از مدل‌های EV خود ادامه دهد. همچنین وعده می‌دهد تا با به روز رسانی‌ها و قابلیت‌های OTA بیشتر، راحتی و عملکرد را به حداکثر برساند. همچنین پیشرفت‌های دیگری در فناوری‌های مختلف آن با ذکر معماری نسل بعدی خودرو، رایانه‌های مرکزی با کارایی بالا، نرم‌افزار یکپارچه کنترل‌کننده و موارد دیگر از جمله کمک هوش مصنوعی برای بهره‌وری سوخت در مدل‌های مجهز به ICE انجام خواهد شد.

طبق اطلاعات رسیده این محصول کیا قرار است با قیمتی حدود ۶۶,۸۹۵ یورو به فروش گذاشته شود، رقمی که با نرخ امروز یورو در بازار ارز تهران، حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باید برای خرید آن هزینه کرد. این در حالیست که مدل‌های قدیمی سراتو و اپتیما؛ پرطرفدارترین محصولات کیا در بین ایرانیان این روز‌ها با قیمتی حدود ۴ تا ۵ میلیارد تومان در بازار خرید و فروش می‌شوند و در صورت واردات این خودرو به کشور باید منتظر فروش آن با قیمتی نجومی باشد.

دیگر خبرها

  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول
  • ویدیو/ دستاوردهای هوافضای کشور در ۱۴۰۲ را بشناسید
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول
  • ریزش سنگنین قیمت سواری اتوماتیک ایران خودرو
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی