Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، کاربران اندروید تحت خطر جدی هستند، چرا که ممکن است گوشی‌های‌شان آلوده به بدافزارهایی باشد که می‌توانند اطلاعات شخصی و بانکی‌شان را سرقت کند.

هکرها موفق شدند که موانع برنامه گوگل‌پلی را دور زده و حساب‌های بانکی کاربران را هدف قرار دهند. تحلیلگران امنیت سایبری «Trend Micro» در وبلاگ خود ۱۷ نرم‌افزار منتشر کردند که از آنها برای طعمه کاربران به منظور انتقال اطلاعات‌شان استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه‌ای از بدافزارهای آلوده به «DawDropper»‌ها با سابقه دسترسی در گوگل پلی

در اصطلاح‌های مربوط به هک کردن، «تروژان» یا « اسب تروآ» یک بدافزار است که توسط یک «dropper» منتشر می‌شود که ظاهر موجه و قانونی را برای بدافزار می‌سازد. این گروه بدافزار شاخص «DawDropper» نام دارد و یکی از چهار تروژان سارق اطلاعات بانکی را به کار می‌گیرد. این نوع از بدافزار با ثبت صفحه نمایش و ضربات و کلید زده شده، اطلاعات بانکی شخصی را سرقت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

اندرویدی‌ها مراقب گوگل پلی باشند | سارقان در کمین حساب بانکی شما

یک نوع بدافزار دیگر، به نام «Octo» هم می‌تواند گوشی هوشمند اندرویدی را در حین کار خودش روشن نگه دارد  تا ضمن دستکاری مجوزها، هشدارهایی را که ممکن است گوگل پلی درخصوص فعالیت مخرب و خطرناک می‌دهد را خاموش کند.

در گزارشی از ZDNet، نرم‌افزارها توسط گوگل‌پلی پرچم‌گذاری نمی‌شوند، چرا که اسکریپت مخرب فقط پس از دانلود نرم‌افزار فعال می‌شود. تحلیلگران «Trend Micro» می‌گویند که انتظار است تا «dropper»های  تروجان برای کمپین‌های هک در سبک خود باقی بمانند.

در حقیقت، «DawDropper»‌ها در تبلیغات غیرواقعی VPN‌ها، ضبط کننده تماس‌ها و سایر ابزارهای اندرویدی پنهان شده بودند. خوشبختانه به نظر می‌رسد که نرم‌افزارهایی که حاوی بدافزار «DawDropper»ها هستند از گوگل پلی حذف شده‌اند.

به یاد داشته باشید قبل از دانلود رایگان نرم‌افزارهایی را که استفاده می‌کنید به دقت بررسی کنید. اگر نرم‌افزاری بازبینی‌های محدودی دارد یا تنها یک محصول توسعه‌دهنده است، با احتیاط کامل نصب کنید یا اصلا نصب نکنید.

کد خبر 695454 برچسب‌ها گوشي همراه سیستم عامل - اندروید خبر مهم سارق - سرقت اینترنت - هکر موبایل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: گوشي همراه سیستم عامل اندروید خبر مهم سارق سرقت اینترنت هکر موبایل گوگل پلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۴۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد

آمنه نادعلی‌زاده، مدیر اداره توسعه و تدوین مقررات نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس بند ۷ تبصره ۸ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۹۹ افراد باید محل سکونت خود را به سامانه املاک و اسکان اظهار کنند بر این اساس این سامانه امکانی را فراهم کرده که عموم مردم می‌توانند با مراجعه به سایت اطلاعات سکونت خود را ارائه کنند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: در همین قانون قید شده که اگر فردی محل سکونت خود را اعلام نکرد از دریافت برخی خدمات از جمله خدمات بانکی محروم شود یعنی اگر بناست خدمت بانکی ارائه دهیم بایستی محل سکونت و اظهار محل سکونت فرد در سامانه املاک و اسکان را مد نظر قرار دهیم.

نادعلی‌زاده افزود: در بانک مرکزی بناست به شکل پایلوت در خصوص دست چک این موضوع بررسی لحاظ شود یعنی هنگامی که مشتری مراجعه و می‌خواهد دست چک دریافت کند اطلاعات آن در سامانه املاک و اسکان بررسی که خود اظهار کرده است یا خیر؟ حالا با نظر داشت این موضوع دست چک به فرد اعطا خواهد شد این طرحی است که به شکل پایلوت پیگیری می‌شود و در گام‌های بعدی هم می‌تواند سایر خدمات بانکی از جمله افتتاح حساب هم محدودتر شود.

او در نهایت می‌گوید: اجرای این طرح خیلی زمان دوری نخواهد بود باید از لحاظ زیرساختی یکسری اقدامات فنی صورت گیرد و این اقدامات فنی تکمیل شود تا بتوانیم کار را اجرایی کنیم در وحله نخست سیستم بانکی باید بتواند با سامانه املاک و اسکان ارتباط بگیرد که ما زیرساخت‌های مربوطه را آماده کردیم و منتظر هستیم اطلاعات به ما تحویل داده شود تا گام اجرایی برداشته شود ولی در نهایت در برنامه‌های بانک مرکزی است که این موضوع در فصل بهار اجرایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوتر‌ها است
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ یک بد‌افزار خطرناک در کمین کامپیوترها
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوترها است
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد