Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@14:22:05 GMT

7 نکته مهم برای اولین سفرهای خارجی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۵۲۰۱

7 نکته مهم برای اولین سفرهای خارجی

سفر کردن آن هم سفر خارجی مقدمات و آداب خاصی دارد. برای این سفرها باید چند ماه زودتر برنامه‌ریزی کرده و مدارک و لوازمی که برای سفر نیاز دارید را آماده کنید. در غیر این صورت ممکن است درست همان لحظه سفر متوجه شوید که پاسپورتتان را تمدید نکرده‌اید، بلیط هواپیما خارجی نخریده‌اید یا اینکه اصلاً مدارک شناسایی‌تان را آماده نکرده‌اید و مجبور شوید سفرتان را در لحظه آخر لغو کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از اسنپ، اگر اهل رویاپردازی هستید و مدت‌ها قبل از سفر تک‌تک اتفاقاتی که در این مسیر پیش رویتان قرار می‌گیرند را پیش‌بینی کرده‌اید، لغو شدن سفر می‌تواند یکی از بدترین اتفاق‌های زندگی‌تان باشد. مخصوصاً وقتی برای اولین بار است که می‌خواهید سفر به خارج از کشور را تجربه کنید و مدت‌ها منتظر رسیدن این روز بوده‌اید.

برای اینکه بدون مشکل و در زمان تعیین شده بلیط پروازتان را تحویل بگیرید و عازم سفر شوید، باید نکات مهمی که برای تجربه اولین سفر خارجی لازم است را بشناسید.

1) خرید بلیط هواپیما خارجی

برای سفرهای خارجی نیاز به خرید بلیط هواپیما خارجی دارید؛ بنابراین در قدم اول باید مبدا و مقصد سفرتان را مشخص کنید. سپس پلتفرم‌هایی که بلیط هواپیما می‌فروشند را برای خرید بلیط هواپیما بررسی کنید.

در این وب‌سایت‌ها می‌توانید ایرلاین‌­های مختلف که خدمات پرواز خارجی را ارائه می‌کنند مشاهده کرده و با هم مقایسه کنید. سپس برای خرید هواپیما سیستمی یا بلیط هواپیما خارجی چارتری یا ارزان تصمیم‌گیری کنید.

اگر می‌خواهید وسایلتان را طبق برنامه آماده کنید و نیاز به زمان بیشتری برای تهیه مقدمات سفر دارید، بلیط سیستمی گزینه مناسبی برایتان است؛ اما در صورتی که قیمت بلیط برایتان مهم است و همین حالا هم آماده پرواز به سمت مقصد مورد نظرتان هستید، خرید بلیط هواپیما خارجی لحظه آخری انتخاب خوبی برایتان خواهد بود.

2) بررسی اعتبار پاسپورت

پاسپورت یا گذرنامه برای تمام سفرهای خارجی لازم است. چون پاسپورت مدرک شناسایی مسافران در کشورهای خارجی محسوب می‌شود و برای گرفتن بلیط هواپیما، رزرو هتل و... به این مدرک شناسایی نیاز خواهید داشت.

با توجه به اینکه گرفتن پاسپورت شرایط و قوانین خاصی دارد و ممکن است گرفتن پاسپورت یا تمدید آن زمان‌بر باشد، پیشنهاد می‌کنیم که چند ماه زودتر از خرید بلیط هواپیما خارجی برای دریافت پاسپورت اقدام کنید.

3) رزرو هتل یا هاستل

مراقب باشید که هیجان سفر باعث فراموشی‌ رزرو هتل نشود. چون به محض اینکه پرواز در مقصد فرود بیاید همه مسافران به سمت هتل، هاستل، خانه اقوامشان و... می‌روند؛ و شما هم باید سرپناهی در آنجا داشته باشید که بتوانید خستگی سفر را از تنتان خارج کنید.

بنابراین، حتماً هتل یا مهمان‌خانه یا هاستل مناسبی برای اقامت در طول سفر پیدا کرده و آن را رزرو کنید. رزرو هتل خیالتان را راحت می‌کند که در کشور مقصد جا و مکان مشخصی دارید و نیازی نیست که پس از رسیدن به آنجا ساعت‌ها برای پیدا کردن هتل شهر را زیر پا بگذارید.

البته رزرو هتل پیش از سفر یک مزیت دیگر هم دارد. وقتی هتل را به صورت آنلاین رزرو می‌کنید این امکان برایتان وجود دارد که هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلف را باهم مقایسه کنید و در نهایت بهترین و قیمت مناسب‌ترین هتل یا اقامتگاه را برای ماندن در طول سفر انتخاب کنید.

4) همراه داشتن پول نقد

اغلب افرادی که سفر خارجی در پیش رو دارند سعی می‌کنند پول نقد همراه خودشان حمل نکنند تا امنیتشان در سفر بیشتر شود؛ اما کسانی که دائم در سفر هستند می‌دانند که علاوه بر کارت اعتباری معتبر و قابل استفاده در خارج، گاهی مواقع لازم است که کمی پول نقد همراهتان داشته باشید.

چون برای خرید بعضی از اقلام ضروری ممکن است فروشنده از شما درخواست وجه نقد کند و کارت اعتباری‌تان در این شرایط قابل استفاده نباشد.

5) چکاب پزشکی کامل

حتی تصور اینکه در سفر به طور ناگهانی دندان‌درد بگیرد یا اینکه به خاطر مشکلاتی مانند درد کلیه و سنگ کلیه بستری شوید هم ناراحت‌کننده است؛ بنابراین قبل از خرید بلیط هواپیما خارجی حتماً آزمایش‌های ضروری برای چکاب کامل را انجام دهید و اگر مشکل خاصی دارید آن را درمان کنید.

چون سفر کردن وقتی بهترین و لذت‌بخش‌ترین تجربه برایتان خواهد بود که سالم و تندرست باشید و گشت شهری و بازدید از امکان دیدی مقصد را انجام دهید.

6) بسته‌بندی وسایل سفر

حتماً قبل از جمع‌کردن وسایلتان یک لیست آماده کنید و اسامی لوازم، داروها، مدارک و... را در آن بنویسید. سپس وسایلتان را به طور کامل جمع کرده و در بسته‌های مشخص و در چمدان قرار دهید.

با این روش همه وسایلتان را در سفر همراهتان دارید و نگرانی از بابت اینکه بخشی از وسایلتان را فراموش کنید نخواهید داشت.

7) رزرو بلیط اماکن دیدنی مقصد سفر

همان‌طور که خرید آنلاین بلیط هواپیما خارجی قیمت سفر را به هر مقصدی ارزان‌تر تمام می‌کند؛ اگر بلیط اماکن دیدنی مقصد سفرتان را هم به صورت آنلاین بخرید، شانس این را خواهید داشت که از تخفیف‌های دوره‌ای این بلیط­‌ها برخوردار شوید.

حتی ممکن است در روزهای خاصی بلیط آن موزه یا ... برای بازدید کنندگان رایگان باشد و با خرید بلیط زودهنگام بتوانید از این شانس استفاده کنید؛ بنابراین، توصیه می‌کنیم قبل از شروع سفرتان به هر کشور خارجی حتماً لیست مراکز دیدنی آن محل را تهیه کنید و در صورت نیاز بلیط بازدید از آن‌ها را به صورت آنلاین سفارش دهید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما خارجی رزرو هتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۵۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 

اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳ ماه رایگان کرد.

به گزارش روابط عمومی اسنپ، این طرح با ارزش ۴۷ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان برای تسهیل رفت‌و‌آمد کودکان مبتلا به بیماری‌های سخت و همراهانشان در نظر گرفته شده بود که از مناطق کم‌برخوردار برای درمان به تهران سفر می‌کنند.

اسنپ هم‌مسیر با کودکان تحت درمان

جامعه هدفِ این طرحِ همسو با ماهیت کسب‌وکار شرکت اسنپ کودکانی هستند که برای درمان از محل سکونت خود به شهر تهران سفر می‌کنند.
این کودکان و خانواده‌هایشان اغلب از مناطق کم‌برخوردار هستند و در منطقه‌ محل سکونت خود به مراکز درمانی مجهز یا کادر پزشکی متخصص دسترسی ندارند. اجرای این طرح گامی کوچک برای تسهیل رفت‌وآمد این گروه به مراکز درمانی است.

طرح تخفیف‌ ویژه‌ ۲۰ درصدی به موسسات نیکوکاری از جمله طرح‌های مشابهی است که در تمام طول سال برای تسهیل رفت‌آمد و کاهش هزینه‌های موسسات نیکوکاری اجرا می‌شود.

معرفی خیریه‌ پزشکی نوین

ماموریت این خیریه پوشش هزینه‌ها و منابع لازم برای درمان کودکان زیر ۱۸ سال و زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق کم‌برخوردار است. در راستای این هدف نیز بستر مناسبی را برای همکاری با نیروهای متخصص پزشكى، پرستارى و مددکارى برای تشخیص، درمان، مشاوره و راهنمایى تخصصى رایگان فراهم کرده است.

این خیریه کودکان کم‌برخورداری را که برای بهره‌مندی از خدمات پزشکی نیاز است به تهران سفر کنند از ابتدای سفرشان تا زمان بهبودی کامل همراهی و حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • خرید شکلات تلخ بهتر است یا  شکلات شیرین؟
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • بارسلونا اولین خرید تابستانی را مشخص کرد
  • اولین خرید تابستانی بارسلونا مشخص شد
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • اولین خرید استقلال در فصل جدید؛ ستاره بزرگ چراغ سبز نشان داد
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و آلومینیوم آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir