Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دستگیری فروشنده سلاح غیر مجاز

سرگرد محمد زیدی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در اواسط هفته گذشته گزارشی در خصوص فروش سلاح و ادوات نظامی توسط فردی در فضای مجازی دریافت کردیم که موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پایگاه یکم پلیس امنیت عمومی پایتخت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و پلیسی صحت و سقم این خبر تأیید و دستور دستگیری و بازرسی از مخفیگاه متهم از مرجع قضائی اخذ شد.

زیدی تصریح کرد: سرانجام در عصر روز یازدهم مرداد ماه تیمی از مأموران مجرب پایگاه یکم پلیس امنیت عمومی پایتخت به آدرس اعلامی در حوالی قیطریه اعزام و پس از انجام چندین ساعت تعقیب و مراقبت متهم را در حالی که قصد داشت مخفیگاه خود را ترک کند دستگیر و یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز به همراه ۹ عدد فشنگ مربوطه، ۵ عدد سلاح سرد (قمه) و ۶۴ عدد فشنگ جنگی کشف شد.

معاون اجتماعی پلیس امنیت عمومی تهران با اشاره به اینکه متهم پس از انجام بازجویی‌های اولیه جهت سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد خاطر نشان کرد: متهم در اعترافات خود محل تهیه این سلاح را یکی از استان‌های مرکزی کشور عنوان کرد.

این مقام انتظامی در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعاً پلیس را از طریق سامانه ۱۱۰ در جریان بگذارند.

اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر

سرهنگ محمد قاسم طرهانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پاسخ به در خواست‌های مردمی و اعتراض به تردد معتادان متجاهر در سطح شهر تهران بزرگ اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر روز گذشته در شهر تهران اجرا شد.

وی با بیان اینکه در این عملیات ۳۸۰ معتاد متجاهر جمع آوری شد تاکید کرد: این طرح‌ها به صورت مداوم در سطح شهر تهران بزرگ اجرا خواهد شد.

این مقام انتظامی افزود: علاوه بر جمع آوری معتادان متجاهر ۴ خرده فروش مواد مخدر نیز دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از آنها ۲۵۰ گرم مواد مخدر کشف شد.

جانشین پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: معتادان جمع آوری شده پس از تشکیل پرونده به مراکز بازپروری و مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

سرهنگ طرهانی با اشاره به اینکه شهروندان در صورت روبرو شدن با همچنین مواردی سریعاً با ۱۱۰ تماس برقرار کنند در پایان خاطر نشان کرد: پلیس با اجرای طرح‌های جمع آوری معتادان متجاهر به بهبود سلامت جسمی و روانی این افراد کمک خواهد کرد.

کشف ۵۱ دستگاه ماینر قاچاق در جنوب تهران

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در تشریح این خبر بیان داشت: روز گذشته تیم عملیات کلانتری "نعمت آباد" در حال گشت زنی در محدوده بزرگراه آزادگان به یک دستگاه خودرو وانت که در کنار بزرگراه به صورت روشن توقف کرده بود، مشکوک شدند.

وی با بیان اینکه مأموران برای بررسی بیشتر به خودرو مراجعه کردند افزود: راننده خودرو با مشاهده خودروی پلیس به سرعت از مسیرهای فرعی بزرگراه متواری و مأموران پس از مدتی تعقیب و گریز خودرو را متوقف و در بررسی اولیه از داخل خودرو ۵۱ دستگاه ماینر قاچاق کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۳۰ ساله در تحقیقات پلیسی به جرم خود و حمل کالای قاچاق معترف و اظهار داشت قصد تحویل ماینرها را به شخصی در شهر تهران داشته که توسط مأموران دستگیر شده است.

سرهنگ موقوفه‌ای افزود: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را ۴ میلیارد ریال اعلام کردند و متهم به مرجع قضائی معرفی و کشف جزئیات در دستور کار قرار دارد.

کشف ۱۹ کیلو شیشه و هروئین در شرق تهران

سرهنگ ضرغام آذین بیان داشت: مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران با انجام اقدامات اطلاعاتی از دپو مقادیری مواد مخدر در منزلی در محدوده تهرانپارس باخبر شدند.

وی افزود: مأموران پس از شناسایی منزل مورد نظر با هماهنگی قضائی، به محل اعزام و در بازرسی از این مکان ۱۳ کیلو شیشه و ۶ کیلو هروئین کشف و یک متهم را دستگیر کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران خاطر نشان کرد: پلیس بنا به وظایف ذاتی خود و با اشرافیت اطلاعاتی با پدیده شوم موادمخدر مبارزه می‌کند.

کد خبر 5555328 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: دستگیری سارق مواد مخدر قاچاق پلیس شهرداری تهران شورای شهر تهران محرم 1401 سیلاب شورای شهر کمیته امداد امام خمینی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان تامین اجتماعی سازمان هواشناسی ماه محرم آلودگی هوا قوه قضاییه سازمان نوسازی شهر تهران سازمان بازرسی کل کشور جمع آوری معتادان متجاهر شهر تهران مواد مخدر کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ویژه پلیس فتا علیه فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای فراجا از آغاز طرح عملیاتی این پلیس برای برخورد با تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی در سال‌جاری خبرداد.

به گزارش ایسنا، سردار وحید مجید دراین‌باره گفت: همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ و در راستای پاکسازی و ارتقاء امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این راستا  ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص  رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است ، شروع به اجرای طرح کردند. بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح ، مهمات ، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچگونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... را به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی ؛ از کاربران خواست تا ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات ویژه پلیس فتا علیه فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • دستگیری ۵ متهم حفاری غیرمجازو کشف ۲ دستگاه گنج‌یاب در نیشابور
  • کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۱۰ خودرو
  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • دستگیری فروشندگان سوالات و ابزار تقلب کنکور
  • یک متهم کمتر از ۳ ساعت در گرگان دستگیر شد
  • کشف ماینر‌های قاچاق در یزد
  • کشف ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق در یزد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر