Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:58:22 GMT

افزایش ۱۰۰ درصدی مراجعان سرپایی کرونا در ساوه

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۵۳۸۲

افزایش ۱۰۰ درصدی مراجعان سرپایی کرونا در ساوه

مجتبی ذکایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا در شهرستان‌های ساوه و زرندیه اظهار کرد: در هفته‌های اخیر میزان مراجعه به مراکز درمانی افزایش یافته و شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی مراجعات سرپایی بودیم که نتیجه آن افزایش موارد بستری و فوتی بوده است.

وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط حدود ۴۰ مورد بستری در ساوه و زرندیه ثبت می‌شود، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، برگزاری مراسم در فضای باز، شستشوی مرتب دست‌ها و توزیع نذورات به شکل بسته‌بندی یا جیره خشک، تنها راه جلوگیری از شیوع و انتشار ویروس در این ایام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: مهم‌تر از رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تزریق دز یادآور است و در صورتی که ۶ ماه از تزریق دزهای قبلی گذشته باشد شهروندان می‌توانند نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند.

ذکایی با اشاره به واکسن‌های موجود در مراکز بهداشتی گفت: واکسن‌های سینوفارم، برکت، فخر رازی و اسپایکوژن در پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی برای تزریق مردم موجود است.

وی ادامه داد: این مراکز از ساعت ۸ تا ۱۴ فعال هستند و شهروندان می‌توانند برای تزریق مراجعه کنند و همچنین کانکسی نیز در مرکز شهر از ساعت ۱۸ تا ۲۱ آماده خدمت رسانی به همشهریان است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه عنوان کرد: از هیئت‌های مذهبی انتظار می‌رود استفاده از ظروف یک بار مصرف، استفاده از سطل‌های زباله در مجاور ایستگاه‌های صلواتی، کاهش زمان مراسم‌، استفاده از تهویه، توزیع نذورات به صورت بسته بندی را مورد توجه قرار دهند.

ذکایی بیان کرد: شهروندانی که علائمی مانند سرفه، تب و سرماخوردگی دارند از حضور در هیئت‌ها و اماکن عمومی پرهیز و عزاداری‌ها را در منزل انجام دهند.

ذکایی با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: به نظر می‌رسد تنها راه کنترل بحران موجود، قطع زنجیره انتقال این بیماری است که این امر تنها از طریق کاهش حضور در اجتماع، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی (استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی) و واکسیناسیون محقق می‌شود.

کد خبر 5555289

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشکده علوم پزشکی ساوه سرماخوردگی ویروس کرونا سیلاب محرم 1401 بوشهر ویروس کرونا ماه محرم کرمانشاه وقوع سیلاب سیل کرمان مراسم عزاداری مشهد بارش باران خراسان رضوی آمار کرونا ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۵۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

مطابق با آمار صندوق بین‌المللی پول، تولید نفت ایران در سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آماری که صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران منتشر کرده، بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته رشد قابل توجه ۱۵ درصدی را به ثبت رساند.

طی سه سال فعالیت دولت سیزدهم رشد بخش نفتی اقتصاد ایران دو رقمی بوده است. این بخش در سال ۲۰۲۱ رشد ۱۰.۱ درصدی، در سال ۲۰۲۲ رشد ۱۰ درصدی و در سال ۲۰۲۳ رشد ۱۵ درصدی داشته است.

بر اساس این آمار، تولید نفت ایران در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید. پیش بینی شده است در سال ۲۰۲۴ نیز تولید نفت ایران ۱۰۰ هزار بشکه افزایش یابد و به ۳.۲ میلیون بشکه در روز برسد.

تولید گاز ایران از معادل ۴.۸ میلیون بشکه در روز نفت طی سال ۲۰۲۲ به معادل ۵.۱ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ رسید و بر اساس پیش بینی صندوق بین‌المللی پول این رقم در سال ۲۰۲۴ با افزایش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای به معادل ۵.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، ایران ۱.۴ میلیون بشکه در روز طی سال ۲۰۲۳ نفت صادر کرده که ۵۰۰ هزار بشکه نسبت به سال قبل افزایش داشته و انتظار می‌رود در سال جاری نیز ۱۰۰ هزار بشکه به صادرات نفت ایران افزوده شده و به ۱.۵ میلیون بشکه در روز برسد.

ایران در سال ۲۰۲۳ معادل ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت، صادرات گاز داشته که انتظار می‌رود همین رقم در سال ۲۰۲۴ صادرات گاز داشته باشد.

کد خبر 748599

دیگر خبرها

  • گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در نهاوند
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟