Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@12:49:48 GMT

بحران گاز موجب روی زمین ماندن اجساد مردگان در آلمان شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۵۴۶۶

بحران گاز موجب روی زمین ماندن اجساد مردگان در آلمان شد

کاهش شدید صادرات گاز روسیه به اروپا و آلمان باعث شده تا فعالیت مراکز مرده سوزی در این کشور مختل شود.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، موسسات مرده‌سوزی در آلمان با جدی‌تر شدن بحران انرژی در این کشور، احتمالا برای ادامه فعالیت خود با مشکل مواجه خواهند شد.

کاهش صادرات گاز روسیه به نگرانی‌ها نسبت به قطع کامل دریافت گاز از این کشور باعث شده تا تعداد واحدها و موسسات فعال در سوزاندن مردگان  در آلمان که یکی از روش‌های متداول خاکسپاری اموات است، به شدت کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سووند جوئرک سوبولوفسکی، دبیر انجمن مرده‌سوزی‌های آلمان می‌گوید به خاطر کاهش جریان گاز ورودی به آلمان واحدهای مرده‌سوزی بسیاری از کوره‌های خود را خاموش کرده و تلاش می‌کنند برخی کوره‌ها را برای جلوگیری از خنک شدن و مصرف دوباره گاز برای گرم کردن آنها، به صورت دائم روشن نگه می‌دارند، البته در برخی از این واحدها تعداد فوتی‌های ورودی آنقدر نیست که این مدل جواب دهد.

سوبولوفسکی می‌گوید: در صورتی که گاز در آلمان سهمیه‌بندی شود، این واحدها باید در اولویت تخصیص گاز قرار گیرند؛ چراکه کوره‌های سوزاندن اجساد بدون گاز نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. از سوی دیگر نمی‌توان مرگ را تعطیل کرد.

استفن نوزِر، دبیر انجمن تدفین‌کنندگان آلمان می‌گوید: یکی دیگر از راهکارها کاهش دمای کوره‌ها از ۸۵۰ درجه سلیسیو کنونی به ۷۵۰ درجه است که می‌تواند ۱۰ تا ۲۰ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی کند.

سوزاندن مردگان متداول‌ترین نوع خاکسپاری مردگان است و دو سوم یک میلیون فوتی سالانه در آلمان به این روش خاکسپاری می‌شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت آلمان روسیه اقتصاد رویترز متوفیان مرده سوزی اجساد خاکسپاری مرگ خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت مرده سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۵۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کوره‌های آتشین تا نوک تیز؛ مدادها چگونه ساخته می‌شوند؟

شاید به نظر یک ابزار ساده بیاید اما پشت ساخت هر مداد معمولی، فرآیندی پیچیده از ترکیب منابع طبیعی و نبوغ انسانی نهفته است. سفری که از درون معادن آغاز و در انتها به یک ابزار هنری و آموزشی در دستان مصرف کنندگان می انجامد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزیاتو، هسته اصلی هر مداد از مخلوطی از گرافیت ساییده شده و گل رس تشکیل می شود. نسبت گرافیت به رس، سختی مداد را تعیین می‌کند. گرافیت بیشتر، مداد نرم‌تر و تیره‌تری را می سازد. این مخلوط پس از رقیق شدن با آب، به شکل میله‌هایی درآمده و در کوره‌های آتشین پخته می‌شود تا به هسته سفت و محکم تبدیل شود.

در همین حین، چوبی برای پوشش بیرونی مداد آماده می‌شود. چوب سدار به دلیل نرمی و عطر دلنشینش انتخاب شده است. تخته‌های چوبی در تکه‌های باریک اره می‌شوند و سپس در وسط هر قطعه، شیاری برای قرار گرفتن هسته گرافیتی ایجاد می‌گردد.

پس از قرار دادن هسته در میان دو تکه چوب و چسباندن آنها به یکدیگر، مجموعه به شکل مداد درآمده و مرحله شکل دهی نهایی آغاز می‌شود. در این مرحله، مداد به فرم شش ضلعی درمی‌آید تا از لغزش آن در میان انگشتان جلوگیری شود.

بعد از رنگ آمیزی مدادها، یک سر آنها با حلقه فلزی کوچکی که پاک‌کن را در جای خود نگه می‌دارد، تزئین می‌شوند و سر دیگر آنها با دستگاه تیز کن، برای نوشتن آماده می‌گردند.

در تمام مراحل، کنترل کیفیت دقیق صورت می‌گیرد تا از عیب چوبی، مشکلات هسته گرافیتی و ناهمواری مراحل مختلف جلوگیری شود. تنها مدادهای بی‌نقص، وارد مرحله بسته‌بندی شده و از آنجا برای فروش به فروشگاه‌ها ارسال می‌گردند.

مداد ساده، حاصل یک فرآیند پیچیده است که بر پایه ترکیب منابع طبیعی و نوآوری های انسانی بنا نهاده شده است. حاصل این فرآیند، ابزاری است که در تعامل با نبوغ هنرمند یا دانش آموز، بی نهایت ایده و پیام جدید خلق می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمان
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • بازدید دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • این استان خطرناک‌ترین استان در بحران فرونشست شناخته شده است
  • از کوره‌های آتشین تا نوک تیز؛ مدادها چگونه ساخته می‌شوند؟
  • زمین لرزه فاریاب خسارتی نداشت
  • (ویدئو) اولین تصاویر از آتش‌سوزی در گیلان؛ خانه‌های چوبی شهرک امامزاده ابراهیم (ع) دچار حریق شد
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • کشف بناهای ماقبل‌تاریخی که «مسیری به جهان پس از مرگ» بودند (+عکس)
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟