Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@02:03:34 GMT

افزایش ناوگان شهری؛ راه‌حل مشکل ترافیک زنجان

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۵۶۲۴

افزایش ناوگان شهری؛ راه‌حل مشکل ترافیک زنجان

ایسنا/زنجان رئیس شورای اسلامی شهر زنجان، از تجهیز ناوگان شهری خبر داد و گفت: افزایش ناوگان شهری، راه‌حل مشکل ترافیک است.

منصور مرادلو بعد از ظهر امروز (۱۲ مردادماه) در نشست خبری به ارائه گزارش عملکرد شورای اسلامی شهر زنجان پرداخت و با اشاره به دلایل کاهش ۱۴۳ دستگاه اتوبوس در سال‌های گذشته به ۸۰ دستگاه، اظهار کرد: ۳۶ دستگاه ناوگان شهری (اتوبوس) با ظرفیت ۲۰ تا ۲۱  نفر بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان خریداری کرده‌ایم تا تسهیلی برای حمل و نقل عمومی هسته مرکزی و ترافیک شهر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با  اشاره به ظرفیت اصحاب رسانه برای  روشنگری حقایق و مطالبه‌گری جهت تسریع امور، افزود: در طول مدت بیش از چهار ماه فعالیت شهرداری، رضایت نسبی مردم به ویژه در بحث آسفالت را مشاهده می‌کنیم.

مرادلو با اشاره به موازی‌کاری برخی از دستگاه‌ها، ادامه داد: بیش از ۴۰ هزار نفر در شهرک پونک سکونت دارند اما به لحاظ زیرساخت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به اندازه جمعیت این مناطق شرایط مهیا نشده است، این مطالبه را باید از اداره‌کل راه و شهرسازی داشته باشیم. جدای از شرکت‌های تعاونی که به وعده خود عمل نکردند؛ آیا عملکرد راه و شهرسازی برای مناطق پونک، گلشهر و بهارستان کافی بوده است؟

مرادلو ادامه داد: مهرآرا جزو محروم‌ترین مناطقی است که شهرداری در عملیات عمرانی و آسفالت‌ریزی که مرتبط با  وظایف ما ورود کرده یا در صورت تخصیص اعتبار وارد خواهد شد، اما متاسفانه این منطقه فاقد امکانات اولیه ضروری است.

وی با اشاره به ورود خوب استانداری زنجان برای حل مسئله خرید و فروش و مزایده قانونی زمین‌های گاوازنگ، اضافه کرد: کم‌ترین بهره را از بحث بازآفرینی داریم. در طرح بازسازی و احیای بازار و مناطق قدیمی و گردشگری که آبروی استان به شمار می‌آید، بودجه قابل توجهی دریافت نکردیم.

این مسئول با مقایسه آماری آسفالت‌ریزی در سال گذشته با امسال، اذعان کرد: از اسفندماه پارسال تا پایان تیرماه امسال ۴۵ هزار و ۵۶۹ تن آسفالت‌ریزی در مناطق مختلف شهر زنجان به ویژه مناطق محروم انجام گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه بودجه آسفالت‌ریزی معابر شهر زنجان تاکنون ۱۹۲ میلیارد تومان بوده است، ابراز کرد: آسفالت استاندارد ۱۴ تا ۱۵ سانتی‌متر است. برخی مناطق که آسفالت استاندارد نداشت، به خصوص منطقه گلشهر که پیمانکار عملکرد ضعیفی داشت، حدود ۱۳ میلیارد تومان عملیات برای آسفالت دوباره آن منطقه هزینه کردیم.

وی با اشاره به آنالیز و اسکن شهر در آزمایشگاه‌های تخصصی، در خصوص ایراد شهر برای آسفالت در رابطه با کُندی کار، بیان کرد: نوسانات قیمت قیر، اختصاص نیافتن قیر رایگان، تغییرات قیمت دستمزد، مصالح و شرکت نکردن پیمانکاران، کمبود ماشین‌آلات و نیروی انسانی، از جمله این موارد به شمار می‌رود.

مرادلو، نبود تجهیزات عمرانی، نیروی کار متخصص و پیمانکار کاربلد را از جمله دلایل ضعف عملیات استانی دانست و تاکید کرد: شهرداری بدهی به سایر ارگان‌ها ندارد و تحقق صد درصدی بودجه در چهار ماهه گذشته حاصل شده است.

وی با اشاره به هزینه ۲ میلیارد تومانی در عملیات عمرانی و کف‌سازی بازار سرپوشیده و بازار مسگرها، اظهار کرد: میراث‌فرهنگی یک ریال هم برای کف‌سازی بازار هزینه نکرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان از احیا و کف‌سازی راسته میوه‌فروشان تا کوچه باشگاه در طول یک ماه آینده خبر داد و تصریح کرد: در کوچه سیدلر زیرسازی تمام می‌شود و دیگر بن‌بستی در این منطقه نخواهیم داشت.

وی با اشاره به عملیات کف‌سازی چهارراه امیرکبیر، میدان انقلاب، دلجویی و خیابان طالقاتی در آینده نزدیک، یادآور شد: عملیات عمرانی کوچه‌های اطراف سبزه‌میدان و خیابان شهید انصاری طی چند ماه آینده شروع خواهد شد.

مرادلو با اشاره به انجام مطالعات طرح ترافیکی شهر زنجان، بیان کرد: اتصال خیابان ضیایی به خیابان سعدی جنوبی می‌تواند در کاهش ترافیک موثر بوده و ارزش‌افزوده مغازه‌داران آن منطقه را افزایش دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه بوستان هاشمی‌نژاد با ۱۳۴ میلیارد تومان در زنجان ساخته می‌شود، تشریح کرد: در شورای دوره پنجم نیز پیگیری‌هایی در این خصوص شده بود ولی عواملی باعث شد که تاکنون پای قرارگاه خاتم‌الانبیا به زنجان باز نشود که تاکنون برنامه‌ریزی و نقشه این بوستان آماده و تا هفته آینده با تجهیز کارگاه فعالیت خود را شروع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه همه مجوزهای لازم برای انعقاد قرارداد برای احداث بوستان هاشمی‌نژاد در یک محدوده ۶.۸ هکتاری اخذ شده است، عنوان کرد: این زمین که در جوار منطقه بیسیم شهر زنجان قرار دارد و به بنیاد مستضعفان تعلق داشت، سالیان سال بود که مشکل اجتماعی در این محدوده ایجاد کرده بود تا اینکه پس از پیگیری‌های متعدد، بنیاد مستضعفان آن را به شرط ایجاد بوستان، به شهرداری زنجان واگذار کرد.

این مسئول تشریح کرد: پیشنهاد ایجاد یک زیرگذر یا روگذر در مسیر آرامستان تا تقاطع شهید طارمی به خاطر حادثه‌خیز بودن این منطقه داده شده است. همچنین طرح گردشگری بوران،  احیا و رفع ترافیک کمربندی خیام، مسائل پدافندی مسیر جاده بیجار تا میانه برای ما حائز اهمیت بوده که پیگیری‌های لازم برای رفع این موارد در حال انجام است.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد آرامش و امنیت برای مردم در بحث رفت و آمد درون‌شهری در حوزه ترافیک، افزود: ایجاد آرامستان در شرق زنجان، اجتناب‌ناپذیر است و شایسته نیست که ساکنان شهرک گلشهر و اطراف آن، برای زیارت اهل قبور و دفن اموات خود از آن سوی شهر به این سوی شهر کشانده شوند.

این مسئول ابراز کرد: در پیک ششم کرونا روزانه ۳۵ تا ۳۰ نفر و در طول ماه حدود ۱۰۰۰ نفر عملیات کفن و دفن انجام می‌شد که ظرفیت قبرستان فعلی در حال پر شدن است.

وی با اشاره به کاهش راننده و اتوبوس در ناگاون شهری، اذعان کرد: امسال ۲۱ میلیارد تومان در بودجه شهرداری به پرداخت یارانه به رانندگان اتوبوس تعلق داشته و میانگین ۸۴۰ هزار تومان در روز به رانندگان اتوبوس یارانه می‌دهیم.

مرادلو در خصوص جمع‌آوری سگ‌ها از سطح شهر نیز افزود: روزانه ۱۲ تا ۱۴ سگ زنده‌گیری می‌شود که در ماه این تعداد به ۴۰۰ قلاده می‌رسد و وظیفه ما جمع‌آوری و عقیم کردن بوده که به طور متوسط هزینه عقیم‌سازی برای هر قلاده سگ ۲۰۰ هزار تومان است.

این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون ۸ پارک افتتاح کرده‌ایم، گفت: مجتمع تجاری مهدوی کارمندان با ۷۵ درصد پیشرفت، مجتمع تجاری گلشهر با ۲۵ درصد و مجتمع تجاری دروازه ارک با ۶۰ درصد فعالیت دارد.

وی با یادآوری اینکه بودجه فرهنگی امسال افزایش خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: ۹.۵ میلیارد تومان برای این بخش اختصاص یافته است. همچنین آسفالت‌ریزی خیابان پادگان (منتهی به کوی نصر) با برآورد هزینه ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و بیسیم با ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آسفالت‌ریزی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان استانی اقتصادی قرارگاه خاتم شوراي شهر رئیس شورای اسلامی شهر زنجان میلیارد تومان ناوگان شهری آسفالت ریزی کف سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۵۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان با بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از بهره‌برداری از طرح تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با شهید لشگری با هدف کاهش ترافیک مرکزی شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا، هادی حق‌بین، روز شنبه درخصوص افتتاح ۲ طرح عمرانی در بزررگراه آزادگان گفت: در یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار طرح های بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض مسیر کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری، تحویل شهروندان خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت بهسازی آسفالت معابر بزرگراهی شهر تهران به ویژه بزرگراه آزادگان یادآور شد: طی سالیان گذشته روند بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان به دلایلی مختلف از جمله کمبود آسفالت و بتن غلتکی یا صادر نشدن مجوزهای ترافیکی با کندی پیش می‌رفت تا اینکه مدیریت شهری در سال گذشته تصمیم گرفت ضمن انتخاب یک گزینه اجرایی مناسب‌تر، علاوه بر تسریع روند بهسازی، جریان ترافیک در هنگام اجرای عملیات عمرانی را تسهیل کند.

حق بین افزود: در سال ۱۴۰۲ همزمان با خرید کارخانجات جدید آسفالت و ثبت رکورد تولید و اجرای ۱.۵ میلیون تن آسفالت، انتخاب روش احیای عمیق با سیمان، سبب شد تا سرعت کار بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان دو چندان شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با یادآوری اینکه عملیات بهسازی مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان در فاصله سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ فقط روی یک مقطع ۹ کیلومتری انجام شده بود، گفت: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۲ کیلومتر از مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان به صورت تمام عرض بهسازی شد و از این حیث در سرعت بهسازی روکش آسفالت معابر بزرگراهی نیز به رکوردی جدید دست یافتیم.

وی با اشاره به اهمیت بهسازی بزرگراه آزادگان به عنوان کمربندی جنوبی و غربی تهران و وسعت پروژه بهسازی بزرگراه آزادگان، گفت: در سال ۱۴۰۲ مساحتی بالغ بر ۲۱۶ هزار مترمربع از این بزرگراه با اجرای ۵۱ هزار تن آسفالت و هزینه ۲۵۲ میلیارد تومان بهسازی شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درخصوص دومین پروژه قابل بهره‌برداری در محدوده بزرگراه آزادگان، یادآور شد: عرض کم محور کندروی بزرگراه آزادگان در مسیر جنوب به شمال و در محل تقاطع با بزرگراه شهید لشگری منجر به ایجاد گره و گلوگاه ترافیکی یا پس زدگی بار ترافیک می‌شد و از این رو تعریض این مقطع از مسیر کندروی بزرگراه از ۲ خط عبوری به ۳ خط و اصلاح لوپ‌های منتهی به آن از فرودین سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ایمن‌سازی و تحکیم کوله پل‌های ۳گانه بزرگراه شهید لشگری و اجرای دیواره‌ها از دیگر اقداماتی است که به عنوان پیش نیاز عملیات تعریض و در قالب این پروژه انجام شد و مجموعه اقدامات یادشده علیرغم دشواری‌های اجرایی به دلیل مجاورت با ترافیک سنگین بزرگراه آزادگان طی یکسال به اتمام رسید.

حق بین هزینه پروژه تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی آزادگان در محدوده پل شهید لشگری را نیز ۴۳ میلیارد تومان عنوان کرد و بر این اساس، از مجموع هزینه انجام شده ۲۹۵ میلیارد تومانی برای پویش امید و افتخار آتی خبر داد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی اعلام شد
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • ۱.۵ میلیون متر مربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد​
  • کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان با بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی
  • خبر مهم درباره اجرای طرح ترافیک جدید
  • «طرح ترافیک جدید» امسال اجرایی می‌شود؟