Web Analytics Made Easy - Statcounter

 احمدرضا قودجانی گفت: رشد قیمتی  ۷۰ برابری رمزارز کینگ مانی در یک سال و حس از دست دادن  این فرصت طلایی افراد زیادی را  آماده پذیرش هر نوع  ریسک و کلاهبرداری می کرد، اتفاقی که برای رمزارز کینگ مانی افتاد.

این کارشناس گفت: کینگ مانی ارزدیجیتالی بود که توسط شرکت بادران برای تسهیل در شبکه مالی خود معرفی شد، اما هیچگاه در این شرکت به صورت رسمی مالکیت این رمزارز را اعلام نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشانه کلاهبرداری بودن پروژه کینگ مانی چه بود؟

او گفت: در سال ۱۳۹۷ و در زمان ابتدای معرفی این رمزارز، با مراجعه به سایت آن و مطالعه سپید نامه کینگ مانی که سند این رمزارز بود، متوجه نبود برنامه‌ای واضح در توسعه آن می‌شدیم. پروژه ای بدون هیچ برنامه ای برای پیشرفت در آینده که مالباختگان فقط به رشد قیمت آن توجه می کردند. کینگ مانی خود را یک شرکت در گرجستان معرفی می‌کرد، در شرایط تحریمی ایران، پرداخت ریالی سایت کینگ مانی فعال بود.

قودجانی گفت:  شبکه بزرگ بازاریابی بادران نیز توصیه به سرمایه گذاری در این رمزارز را به فعالان بازاریاب می‌کرد، رفتاری که شباهت زیادی به پانزی پیدا کرد. یکی از ویژگی های کلاهبرداری پانزی شرط عضو گیری است.

وی افزود: همچنین حجم سرمایه گذاری این رمزارز بدون پشتوانه به طور عجیب و در یک مدت کوتاه افزایش یافت که احتمال دستکاری در داده‌های آن بیشتر می‌شد  که این موارد شک در اجرای درست این رمزارز را بیشتر می‌کرد.

قودجانی گفت: یکی از نشانه های پروژه های کلاهبرداری وعده ی سود ثابت، تضمینی، و تبلیغ بازاریاب ها به عضو گیری بود که اگر مالباختگان به این نکته دقت می کردند شاید این پروژه در حال حاضر سه هزار شاکی نداشت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کینگ مانی رمزارز کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۵۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ کلاهبردار در دیواندره دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی آزادی صبح سه شنبه به خبرنگاران رسانه‌های استان اعلام کرد: با مراجعه تعدادی مال باخته به پلیس فتا دیواندره مبنی بر اینکه ۲ نفر از طریق کانال‌های تلگرامی و پیج‌های اینستاگرامی با جلب اعتماد، مبالغ قابل توجهی از آنان با عنوان اخذ گواهی نامه رانندگی، مدرک تحصیلی و غیره کلاهبرداری کرده‌اند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: واموران پلیس فتا دیواندره با اشراف اطلاعاتی، اقدامات فنی و هوشمندانه پلیسی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی ۲ نفر کلاهبردار را شناسایی و در یک عملیات ضربتی در یکی از استان‌های همجوار دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه در تحقیقات به عمل آمده از متهمان به ۲۰۰ ملیاردریال کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کردند، گفت: در این رابطه ۱۹ نفر شاکی شناسایی شده است.

سردار آزادی در ادامه با بیان اینکه پلیس قاطعانه با مخلان امنیت و آرامش مردم در فضای حقیقی و مجازی برابر قانون برخورد خواهد کرد، افزود: متهم به همراه پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

کد خبر 6092724

دیگر خبرها

  • کلاهبردار سابقه‌دار اشنویه‌ای دستگیر شد
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمزارز
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • استخراج کنندگان غیر مجاز رمزارز ۱۰۰ برابر نرخ انرژی را باید جریمه پرداخت کنند+ فیلم
  • ۲ کلاهبردار در دیواندره دستگیر شدند
  • کلاهبرداری از طریق پیام‌ها و لینک‌های جعلی