Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@04:47:41 GMT

نفس کشیدن مرزبانان در پاسگاه‌های مرزی عبادت است

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۵۸۹۰

نفس کشیدن مرزبانان در پاسگاه‌های مرزی عبادت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، سردار احمدعلی گودرزی امروز در دیدار با مرزبانان پاسگاه هنگ مرزی بروشکانی بانه اظهار داشت: امام صادق (ع) می‌فرمایند: پرونده مرزبان بعد از مرگش بسته نمی‌شود و تا روز قیامت برای مرزبان ثواب می‌نویسند.

فرمانده مرزبانی انتظامی فراجا کشور فراجا با اشاره به فرمایش بزرگان دینی گفت: مرزبانان حافظان امنیت و اقدار کشور هسنتند که امنیت برای کشور و مردم فراهم می‌کنند بنابراین نفس کشیدن مرزبانان در پاسگاه‌های مرزی عبادت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شهادت 2 مرزبان در هفته گذشته در مرز بروشکانی بانه افزود: این شهدا حدود مرزهای کشور را حفظ می‌کردند که با گروه‌های معاند درگیر شدند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

سردار گودزی گفت: اگر مرزبانان از مرزهای کشور دفاع نمی‌کردند و گروه‌های معاند وارد کشور می‌شدند در کشور اقدام جاسوسی برای اسرائیل و دشمنان نظام اسلامی انجام می‌دادند به امنیت کشور آسیب می‌زدند و جان بسیاری از هموطنان را به خطر می‌انداختند.

وی با اشاره به وجود هشت هزار و 755 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه اذعان داشت: مرزبانان حافظ اقتدار و امنیت نظام جمهوری اسلامی در مرزها هستند که در سال‌های گذشته این امر خطیر را به خوبی انجام دادند و حتی برای حفظ امنیت کشور از جان خود نیز گذشتند که باید قدردان زحمات و تلاش‌های آنها باشیم.

در این دیدار با حکم سردار سرتیپ گودرزی اضافه خدمت 2 سرباز در پاسگاه مرزی بروشکانی بخشیده شد و یکی از سربازان نیز به شهرستان محل زندگی انتقالی گرفت.

 انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۶

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده مرزبانی ناجا احمدعلی گودرزی مرزهای بانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فرزین بلیان» مقتدرانه در برابر اشرار مسلح ایستادگی کرد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد عارف سپهری صبح پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های کردستان از وقوع درگیری مسلحانه مرزبان هنگ مرزی بانه با اشرار مسلح در منطقه مرزی «هنگ ژال» بانه و شهادت یکی از مرزبان هنگ بانه در این درگیری خبر داد.

وی اظهار داشت: شب گذشته مرزبانان هنگ مرزی بانه حین پایش و مراقبت از نوار مرز، با گروهک معاند درگیر شدند که این سربازان ولایت مقتدرانه و با شجاعت با آنان مقابله کردند.

وی افزود: با مقاومت کم نظیر و ایثار نیروهای جان برکف مرزبانی ضمن دفع حمله این جنایتکاران از نفوذ آنان به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران جلوگیری بعمل آمد که اقدامات اطلاعاتی به صورت ویژه جهت دستگیری آنان ادامه دارد.

سردار سپهری تصریح کرد: در این درگیری سرباز وظیفه "فرزین بلیان "با رشادت و مقتدرانه در برابر اشرار مسلح و ضد انقلاب ایستادگی کرد و به شدت مجروح شدکه اقدامات پزشکی اولیه و تلاش برای احیا مؤثر وقاع نشد و این مرزبان دلاور و به دلیل شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی افزود: علاوه بر شهادت یکی از کارکنان وظیفه، دو سرباز وظیفه و یک کادر دیگر نیز مجروح شدند که جهت سیر مراحل درمان، به بیمارستان شهرستان بانه منتقل شدند.

ارشدترین مقام در مرزبانی استان کردستان عنوان کرد: بررسی‌ها جهت روشن شدن زوایای این جنایت ادامه دارد که اطلاعات تکمیلی، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

فرمانده مرزبانی کردستان در پایان ضمن تبریک و تسلیت به خانواده این شهید والامقام و همرزمانش، خاطرنشان کرد: سلحشوران مرزبانی جانانه از مرزها دفاع می‌کنند و قطعاً راه این شهیدان بزرگوار و دیگر شهدا در دفاع از کشور و ارزش‌های نظام و انقلاب ادامه دارد.

گفتنی است، شهید بلیان مجرد و اهل شهرستان کرمانشاه است.

کد خبر 6094906

دیگر خبرها

  • تشییع باشکوه پیکر شهید مرزبان در بانه + تصاویر
  • شهادت یک مرزبان در بانه 
  • فرمانده انتظامی کردستان شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه را تسلیت گفت
  • جزئیات جدید از شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه + تصویر
  • جزئیات نحوه شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه
  • «فرزین بلیان» مقتدرانه در برابر اشرار مسلح ایستادگی کرد
  • شهادت یک مرزبان در بانه
  • شهادت یک مرزبان در مرز هنگه‌ژال بانه
  • یک مرزبان در بانه به شهادت رسید
  • شهادت یک مرزبان در کردستان