Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@00:50:32 GMT

ضرورت برخورد با عوامل زمین خواری در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۵۹۸۴

ضرورت برخورد با عوامل زمین خواری در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، عابدین خرّم در نشست شورای حفاظت از اراضی استان گفت: مدیران سازمان‌ها و نهادهایی که برای حفظ املاک و اراضی بیت‌المال مسئولیت دارد نباید در انجام مسئولیت کوتاهی کند.

وی افزود: وظایف دستگاه‌های مسئول در حوزه حفاظت از حریم شهرها، رودخانه‌ها و منابع طبیعی مشخص است و اگر این مجموعه‌ها در انجام مسئولیت خود کوتاهی کنند باید با مسئول دستگاه قبل از دلالان و زمین‌خواران و متجاوزان به حرایم برخورد قانونی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر در تمامی شهرستان‌ها، فرمانداران، دادستانی و نیروهای انتظامی و امنیتی همگی باهم و هماهنگ و هم‌راستا عمل کنند دیگر شاهد ساخت‌وسازهای غیرمجاز نخواهیم بود.

خرّم با تاکید بر اینکه نباید به بهانه ایجاد مسائل اجتماعی در برخورد با متخلفان کوتاهی کرد افزود: در رابطه با احداث غیرمجاز باغ‌ویلا، خانه‌ویلا و تغییر کاربری اراضی باید به‌جد و بی‌رحمانه ورود کرد و نباید در این زمینه کوتاه آمد تا دیگر با این موارد مواجه نشویم.

وی بر ضرورت برگزاری رزمایش بزرگ برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز تاکید کرد و افزود: در استان تمام مناطقی که به حریم رودخانه‌ها و شهرها وارد شده‌اند و به صورت انبوه ساخت‌وساز و تغییر کاربری غیرمجاز در آنها صورت گرفته باید شناسایی و برخورد قانونی و جدی با معارضان صورت گرفته و تخریب انجام شود تا درس عبرتی برای سایر افراد باشد.

استاندار اظهار کرد: دستگاه‌های خدماتی از جمله آب، برق و گاز نباید به ساخت‌وسازهای غیرمجاز خدمات ارائه کنند و اگر دستگاهی به این ساخت‌وسازها خدمات دهد طبق قانون با آن برخورد می‌شود.

در ادامه این نشست رئیس دادگستری آذربایجان شرقی هم گفت: برای دستگاه قضائی برای برخورد با متخلفان و متعرضان به املاک و اراضی ملی و دولتی جدی است و باید همه دستگاه در این خصوص اهتمام کنند.

کد خبر 5555155

منبع: مهر

کلیدواژه: زمین خواری عابدین خرم استانداری آذربایجان شرقی محرم 1401 سیلاب بوشهر ویروس کرونا ماه محرم کرمانشاه وقوع سیلاب سیل کرمان مراسم عزاداری مشهد بارش باران خراسان رضوی آمار کرونا ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۵۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی موسوی گفت: عملیات آماده سازی شهرک مسکونی آذرشهر به مساحت ۱۵۲ هکتار آغاز خواهد شد.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی فرایند آماده سازی اولین دهکده شهری استان آذربایجان شرقی در شهرستان سراب با ظرفیت یک هزار و ۴۰۰ قطعه مسکونی را کلید خواهد زد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به تداوم ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در استان گفت: با حضور وزیر راه عملیات ساخت ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی هم آغاز می‌شود.

موسوی افزود: افتتاح یک باب مدرسه هوشمند به مساحت یک هزار و ۸۶۵ مترمربع و کلنگ زنی چهار باب مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع در شهر جدید سهند و آغاز عملیات ساخت مسجد علامه محمد تقی جعفری به مساحت دو هزار و ۵۲۴ مترمربع در شهر سهند از دیگر برنامه‌های وزیر راه در آذربایجان شرقی است.

وی گفت: بهره برداری از معابر خاکی آسفالت ریزی شده طرح بازآفرینی شهری اهر به طول ۲۱ کیلومتر و افتتاح طرح مشارکتی مجتمع تجاری باران در شعر جدید سهند با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۳۱ باب مغازه در دستور کار وزیر راه و شهرسازی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • سهمیه‌ آذربایجان شرقی در طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۸ هزار واحد است
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری پل قویون ارومیه دستگیر شدند
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی