Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیفا فناوری جدید خود را در دیدار سوپرکاپ اروپا امتحان خواهد کرد.

آفساید نیمه خودکار جدیدترین فناوری ای است که فیفا قصد استفاده از آن را در دیدارهای فوتبال دارد.

طرفداری| در چهارشنبه هفته آینده، دو تیم رئال مادرید به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان و آینتراخت فرانکفورت به عنوان قهرمان لیگ اروپا، دیدار سوپرکاپ یوفا را برگزار خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق خبرها، فیفا قصد دارد از فناوری آفساید نیمه خودکار در این مسابقه استفاده کند. در این فناوری یک حسگر در وسط توپ قرار دارد که در هر ثانیه 500 داده را در اختیار مسئولان قرار می‌دهد. علاوه بر این 12 دوربین اختصاصی نیز در سقف استادیوم‌ها نصب خواهند شد تا حداکثر 29 داده از هر بازیکن را ردیابی کند. این داده‌ها شامل تمامی اندام‌ها و اندام‌هایی که مرتبط به آفساید هستند، می‌شود. همچنین گفتنی است که این دوربین‌ها در هر ثانیه 50 بار این داده‌ها را جمع آوری و ارسال می‌کنند. 

با ترکیب این داده‌ها و به کارگیری هوش مصنوعی، هر زمان که توپ به بازیکنی که در موقعیت آفساید قرار گرفته است برسد، به طور خودکار هشداری به داوران حاضر در اتاق ویدیویی ارسال می‌کند و آن‌ها پس از بررسی این هشدار، داور درون زمین را از آن مطلع می‌کنند. این فرایند در عرض چند ثانیه اتفاق می‌افتد و این معنی را دارد که می‌توان تصمیمات آفساید را سریع‌تر و دقیق‌تر گرفت.

پس از تایید تصمیم توسط داوران حاضر در اتاق ویدیویی و داور حاضر در زمین، یک انیمیشن سه بعدی ایجاد می‌شود تا موقعیت اندام بازیکن را به طور کامل شرح دهد. این انیمیشن روی نمایشگر‌ها استادیوم‌ها نیز پخش می‌شود تا همه تماشاگران به شفاف‌ترین شکل ممکن، مطلع شوند. همچنین این انیمیشن بهترین زوایای دید ممکن را نسبت به موقعیت بازیکن نشان می‌دهد. گفتنی است که این سیستم تاکنون در رقابت‌های عرب کاپ و جام باشگاه‌های جهان تست شده است و در جام جهانی قطر نیز از آن استفاده خواهد شد.

اخبار داغ 

برانکو: دراگان اسکوچیچ فکر می‌کند علیه او کار می‌کنم؛ او حتی تماس هایم را پاسخ نمی‌دهد ستاره فضای مجازی از سوی ریکاردو ساپینتو هم کنار گذاشته شد! رونمایی از شارل دکتلار با پیراهن شماره 90 میلان / عکس سلفی لیونل مسی با یک هوادار خردسال که قصد داشت با عبور از نیروهای امنیتی ورزشگاه به ستاره آرژانتینی نزدیک شود / فیلم

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۶۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواری انریکه: کاش این تیم قهرمان اروپا شود!

به گزارش "ورزش سه"، پاری سن ژرمن شب گذشته در دیدار برگشت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به مصاف دورتموند رفت و با تک گل متس هوملز برابر این تیم شکست خورد تا نتواند راهی دیدار فینال این مسابقات شود.

انریکه امیدوار بود که تیمش بتواند باخت بازی رفت را در خانه و با استفاده از امتیاز میزبانی جبران کند اما تلاش‌های بازیکنان این تیم به نتیجه نرسید و با وجود حملات پیاپی و موقعیت‌های گلزنی بسیاری که داشتند موفق به باز کردن دروازه دورتموند نشدند.

انریکه پس از پایان این بازی در گفتگو با بین اسپورت اظهار داشت:« باید به دورتموند تبریک بگویم چون کار بزرگی انجام دادند و تیم خیلی خوبی هستند. من امیدوارم هستم که آنها بتوانند در فینال به میدان بروند و بازی خوبی ارائه کنند و قهرمان شوند.»

دو تیم بایرن مونیخ و رئال مادرید امشب دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی را در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار خواهند کرد تا تکلیف تیمی که باید در بازی فینال در تاریخ اول ژوئن در ورزشگاه ومبلی روبروی دورتموند به میدان برود مشخص شود.

دیگر خبرها

  • سیستم ترمز خودکار پیشرفته در آمریکا اجباری می‌شود
  • ژابی آلونسو: باید هوشیار باشیم چون یک گل از سوی رم، همه چیز را عوض می‌کند
  • امیدواری انریکه: کاش این تیم قهرمان اروپا شود!
  • آشنایی با پزشکی ترمیمی
  • خلاصه بازی پاری سن ژرمن 0-1 دورتموند (نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا - 2023/24)
  • «زنبورها» فینالیست غیرمنتظره این فصل لیگ قهرمانان اروپا
  • خشم بینندگان از صدا و تصویر بازی دورتموند-پی‌اس‌جی
  • 10 سرمربی با بیشترین حضور در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • گل مردود استقلال به ذوب آهن؛ هم آفساید؟ هم هند؟
  • افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال