Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@10:24:19 GMT

۱۳۱۷ مجوز صنایع‌دستی در استان کردستان صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۶۳۲۴

۱۳۱۷ مجوز صنایع‌دستی در استان کردستان صادر شد

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کردستان از صدور و تمدید یک‌ هزار و ۳۱۷ فقره مجوز پروانه تولید صنایع‌دستی در چهار‌ ماهه اول سال‌جاری در استان خبر داد. - اخبار استانها -

یعقوب گویلیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، از صدور و تمدید یک‌هزار و 317 فقره مجوز پروانه تولید صنایع‌دستی در چهار‌ ماهه نخست سال‌جاری در استان خبر داد و اظهار داشت: از مجموع این مجوزها، هزار و 295 فقره مربوط به پروانه تولید انفرادی، 16 مورد مربوط به پروانه تولید کارگاهی، 4 فقره کارت شناسایی و 2 فقره پروانه تاسیس کارگاهی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مجوز‌ها برای صنعت‌گران فعال در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال‌گری، نازک‌کاری، البسه‌محلی، تولیدات چرم، جاجیم‌بافی، گلیم‌بافی، کلاش‌بافی، شال‌بافی، قلم‌زنی و غیره صادر شده است.

گزارش| جلوه‌گری هنرهای دستی لرستان در بازارهای جهانی/ توسعه اشتغال با سرپنجه هنرمندان صنایع‌دستیبیش از 64 میلیارد ریال تسهیلات به صنایع‌دستی استان گلستان پرداخت شدرشته‌های مزیت‌دار صنایع‌دستی خراسان جنوبی قابلیت جهانی‌شدن دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت، پنج میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات از محل تبصره 18 توسط بنیاد برکت به صنعتگران فعال در کردستان پرداخت شده است.

وی از برپایی بیش از 10 نمایشگاه صنایع‌دستی از ابتدای سال‌ جاری خبر داد و گفت: حضور در نمایشگاه صنایع‌دستی اقلیم کردستان عراق (شهر حلبچه)، حضور در نمایشگاه‌های مشارکتی استان‌های چهارمحال و بختیاری، یزد و ایلام، برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در شهرستان‌های سنندج، بانه و مریوان در ایام نوروز امسال و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در خانه کرد سنندج به مناسبت 20 خرداد روز جهانی صنایع‌ دستی از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

گویلیان یادآور شد: در حال حاضر 44هزار کردستانی به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم در 40رشته صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/481/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایشگاه صنایع دستی صنایع دستی پروانه تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۶۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود

بزرگمهر مسئول برگزاری نمایشگاه گفت: در  نمایشگاه ۲۰۰ اثر از ۵۵ دانش آموز در زمینه‌های بافت گلیم و جاجیم، نقاشی و زیورآلات به تماشا گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا ۱۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ برای بازدید عموم دایر است. 

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • مراسم کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه