Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@00:38:51 GMT

بلایی که باد کولر خودرو بر سر چشم‌ها می‌آورد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۶۶۳۴

بلایی که باد کولر خودرو بر سر چشم‌ها می‌آورد

قرار گرفتن در معرض باد مستقیم کولر در خودرو و ماشین سلامت چشم‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به مرور زمان باعث خشکی چشم‌ها می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، آقای دکتر محمد کی پور، متخصص چشم در مورد خشکی چشم گفت: سندروم خشکی چشم در اثر کاهش تولید اشک و تسریع تبخیر آن بروز می‌کند و از آنجا که تامین رطوبت کافی برای تضمین سلامت و کیفیت بینایی ضرورت دارد، لذا پیشگیری و درمان این عارضه بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر کی پور ادامه داد: میزان شیوع خشکی چشم در شهرهایی که دچار بحران آلودگی هوا هستند بسیار چشمگیر است، لذا تدابیر مراقبتی و درمانی در عموم شهروندانی که به نوعی در معرض مواجهه با این معضل شایع هستند، ضرورت دارد.

دکتر کی پور، سندروم خشکی چشم را مشکل نیمی از جمعیت رده‌های سنی گوناگون دانست و گفت: خارش، قرمزی، التهاب مزمن سطح چشم و جراحی لیزیک از بارزترین علائم خشکی چشم به شمار می‌رود که گاهی به تاری دید منجر می‌شود.

وی اظهار داشت: افزایش سن و کار مداوم با رایانه و تبلت به ترتیب در سالمندان و کودکان باعث مشکلات چشمی می‌شود که قرار گرفتن در معرض هوای آلوده به شدت آن می‌افزاید.

این متخصص چشم گفت: قرار گرفتن در معرض باد مستقیم کولر در خودرو و ماشین سلامت چشم‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به مرور زمان باعث خشکی چشم‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: لنزهای تزئینی در هوای آلوده نباید مورد استفاده قرار بگیرند و آن دسته از افرادی که در فصل تابستان از این لنزها استفاده می‌کنند باید قطره های مکمل چشمی را برای تنظیم میزان رطوبت چشم‌هایشان، مد نظر قرار دهند.

کی پور در پایان تاکید کرد: نوشیدن مایعات به میزان کافی و مصرف غذاهای دریایی غنی از امگا۳ نقش مهمی در پیشگیری از خشکی چشم به ویژه در فصل تابستان دارند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: طرز تهیه باد کولر خودرو سلامت خشکی چشم چشم ها کی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۶۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • (ویدئو) چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • سوسانو چگونه از دنیا رفت و جومونگ چه بلایی سر او آورد؟
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟