Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@05:29:35 GMT

نام های محبوب کرمانشاهی ها در ابتدای سالجاری

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۶۷۹۱

نام های محبوب کرمانشاهی ها در ابتدای سالجاری

صادق خدادادیان بیشترین آمار فراوانی اسامی را در چهار ماهه اول سالجاری در کرمانشاه اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صادق خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهارداشت:  نام فرزند، اولین و ماندگاترین هدیه‌ از سوی پدر و مادر است. بنابراین والدین باید در انتخاب این هدیه، نهایت تلاش و دقت خود را به کار ببرند تا در آینده موجب سرافکندگی فرزند خود نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه افزود: بر اساس اسناد ولادت ثبت شده در چهار ماهه اول سالجاری در اداره ثبت احوال کرمانشاه بیشترین اسامی انتخاب شده برای فرزندان پسر بر اساس فراوانی بیشتر به ترتیب آراد، محمد، آیهان، آرسام  و کارن بوده است.

وی در مورد فراوانی نام‌های دختران نیز اظهار کرد: رستا، تیلا، آوا،آوین و هانا به ترتیب 5 اسمی بوده که در چهارماهه اول سال برای فرزندان دختر انتخاب کرده اند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: متاسفانه بیشتر اسامی از طریق تبلیغات رسانه ای و تلویزیون بوده که مردم می بینند و تقلید می کنند.

وی با بیان اینکه معنا و جنسیت اسامی باید مشخص باشد، تصریح کرد: والدین مجاز نیستند اسامی را انتخاب کنند که فاقد معنای کامل باشد یا با منزلت اجتماعی مغایرت داشته باشد.

خدادادیان خاطرنشان کرد: والدین باید دقت کنند حق خود بر فرزندان را ادا کنند و اسمی را برگزینند که کودک در سنین مختلف، از معنای اسم و آهنگ تلفظ آن خجالت نکشد.

وی گفت: برای اینکه مردم به راحتی بتوانند نام‌های مجاز را انتخاب کنند، سازمان ثبت‌احوال کشور کتابی را تهیه کرده که در آن پنج هزار نام مجاز برای پسران و دختران وجود دارد ضمن اینکه این نام‌ها در سایت سازمان هم قابل دسترسی است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل  برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  ۴۱۸ هزار و ۷۴۱  رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • اسامی نفرات دعوت شده اردوی هفتم تیم کشتی آزاد جوانان
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • کامنت پرحاشیه رضا کرمانشاهی: باخت پرسپولیس از برد تراکتور شیرین تر بود!
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • برگزاری تجمع مردم و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»