Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید‌مهدی میرباقری طی سخنانی در ششمین شب محرم بعد از نماز عشاء در شبستان امام‌خمینی(ره) حرم‌بانوی‌کرامت گفت: حضرت سید‌الشهدا در خطبه معروف خودشان به هنگام خروج از مکه به سمت عراق، می فرمایند خداوند بین وجود نبی خدا و پاره‌های وجود حضرت فاصله نمی‌اندازد و این پاره‌های وجود نبی گرامی اسلام در مقام حضیره‌القدس به نبی خدا ملحق خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حقیقت امام حسین (ع) با این کلام درصدد تبیین این مسئله هستند که پایان حرکت کربلا، الحاق به نبی خدا در یک مقام خاص است و این وعده حتمی خداوند و پاداش این حرکت و شهادت است.

استاد حوزه‌علمیه اظهار داشت: یکی از الطاف الهی در حق مومنین این است که ذریه مومنین در بهشت به آن‌ها ملحق خواهد شد و طبق روایت ذریه مومنینی که از نظر عمل مثل اجداد خودشان هم نباشند نقص و کسری عمل آن‌ها جبران خواهد شد، مشروط بر اینکه این ذریه از اصل ایمان از اجداد خود تبعیت کرده باشند.

میرباقری تاکید کرد: خداوند نسبت به کسانی که نسبت به ذریه خود دلسوز هستند و تلاش می‌کنند ذریه و نسل خود را از دست شیطان رها کنند عنایت ویژه دارد و آن‌ها را اهل نجات خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: لازم است والدین نسبت به آخرت و عاقبت به خیری نسل خود تلاش کنند و فقط به فکر تامین مادیات اهل و عیال نباشند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: طبق روایت یکی از الطاف دیگر خداوند نسبت به اطفال مومنان که در دوران کودکی از دنیا رفته اند این است که این اطفال بر سر سفره حضرت‌ابراهیم (ع) و حضرت ساره مهمان بوده و خداوند این دو بزرگوار را کفیل اطفال قرار داده اند.

عضو مجلس‌ خبرگان ‌رهبری افزود: سفره توحیدی حضرت ابراهیم (ع) نسبت به این اطفال مومنین برقرار است و این فرزندان در خدمت حضرت پرورش پیدا می‌کنند.

وی در ادامه گفت: ادامه امامت از ذریه سید‌الشهدا، شفا در تربت حضرت، اجابت دعا در مرقد مطهر حضرت و عدم محاسبه از عمر زائر به هنگام رفت و آمد به کربلا در عوض شهادت سید‌الشهداست که خداوند عطا نموده است.

میرباقری خاطر نشان کرد: پاداش اختصاصی که خداوند به حضرت سید‌الشهدا عطا می‌کنند الحاق به نبی خداست که ترفیع درجه خاصی روی می‌دهد.

رئیس فرهنگستان علوم‌اسلامی تاکید کرد: امام حسین (ع) به اهل بکاء نظر ویژه دارد و برای عزاداران و زائران خود طلب مغفرت می‌کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: حرم سید‌الشهدا یک موقف و یک موطن خاصی است چرا که محل نزول انبیاء الهی بوده و انسان می‌تواند از سرزمین کربلا به عرش الهی دست پیدا کند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: سیدالشهدا محرم میرباقری سید الشهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۷۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بر نقش رسانه‌ها در تبیین جنایات رژیم صهیونیسیتی در غزه و مقابله با جنگ ترکیبی دشمن تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام علی درویشی، ظهر امروز، در نشست خبری با خبرنگاران گفت: رسانه در خط‌ّمقدم جهاد تبیین قرار دارد و خبرنگاران نقش مؤثری برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن دارند.

او با اشاره به بی‌تفاوتی رسانه‌های صهیونیسیتی و آمریکایی به جنایات غزه، اضافه کرد: این رسانه‌ها حقوق‌بشر، مبانی انسانی و نسل‌کشی در فلسطین را زیر پا گذاشته‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه رسانه‌ها در جهت‌دهی افکار عمومی نقش مؤثری دارند، تأکید کرد: نقش خبرنگاران در فرهنگ‌سازی، توسعه و رواج هنجارهای جامعه انکارنشدنی است.

درویشی با اشاره به تأثیر فضای مجازی و تولید محتوا در عصر کنونی خاطرنشان کرد: ارائۀ محتوای به‌روز و هم‌سو با ارزش‌ها یکی از وظایف رسانه‌ها است.

او با تأکید به اینکه دموکراسی غربی با وقوع جنایات در غزه زیر سؤال رفته‌است، اضافه کرد: ما باید ماهیت واقعی استکبار را برای نوجوانان و جوانان تبیین کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بیان کرد: برخی از شبکه‌های مجازی در آمریکا فیلتر می‌شود، اما رسانه‌های غربی این موارد را منعکس نمی‌کنند و ما باید مراقب باشیم که افکار جوانان به‌سمت استعمارگران گرایش پیدا نکند.

درویشی با نامیدن دنیای غرب به دنیای مدرن وحشی، اعلام کرد: ما نباید به نسخه‌پیچی‌ها استکبار اعتماد کنیم و  باید افکار جامعه را نسبت به این دوگانگی‌ها آگاه کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تأکید به اینکه تحقق ارزش‌ها در جامعه وابسته به نقش معلمان است، متذکّر شد: مبارزه با دشمن در میدان جهاد تبیین بدون نقش‌آفرینی معلمان قابل‌انجام نیست.

او با بیان ارزش جایگاه معلم یادآور شد: ارتقای فرهنگ عمومی و پاسداشت حرمت‌ها مدیون حضور معلمان است و نام‌گذاری روز 12اردیبهشت به‌نام روز معلم دلیلی بر اهمیّت جایگاه این قشر در کشور است.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد