Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ دنیای اقتصاد نوشت: غلامرضا نوری، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس درباره بروز اختلالات و کندی اینترنت  گفت: مساله این است که دسترسی‌ها را دارند سخت‌تر می‌کنند و می‌خواهند ارتباطات مردمی در این حوزه سخت‌تر شود.

به گفته وی، مساله اینترنت فراتر از دولت است، ولی این دولت نیز برای کندی و ایجاد اختلال در اینترنت همکاری می‌کند و این مساله قضیه را پیچیده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس افزود: به هرحال آنهایی که طرح صیانت را نوشته بودند خیلی خوش‌شان نمی‌آید که مردم در فضای مجازی با هم هماهنگی داشته باشند، صحبت کنند و با یکدیگر درباره موضوعات اجتماعی و سیاسی صحبت کنند.

نوری قزلچه همچنین با اشاره به جمله اخیر رئیس مجلس که در مشهد درباره اقتصاد دیجیتال و دفاع از کسب‌و‌کارهای فضای مجازی عنوان کرده و گفته بود که تا پای جان از اقتصاد دیجیتال دفاع می‌کند نیز گفت: این جملات رئیس مجلس چنین مفهومی را می‌رساند که احتمالا یک حمله دیگری می‌خواهد در این زمینه شروع شود که ایشان می‌گوید تا پای جان هستیم. هرچند هنوز چیزی درباره طرح جدید نشنیده‌ام ولی مطمئنم که آنها ساکت نمی‌نشینند.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به تحرکات جدید طراحان صیانت در مجلس گفت: آنهایی که طراح این داستان بودند ساکت ننشسته‌اند و حتما دارند کار می‌کنند و یک بخش از همان تفکرات و افراد در عمل اینترنت را دستکاری کردند. به گفته نوری، درحالی که دنیا در مباحث فضای مجازی و علوم و فناوری‌های اطلاعات هر روز پیشرفت می‌کند و دسترسی‌ها بیشتر، آسان‌تر و کم هزینه‌تر می‌شود، اما در کشور ما برعکس است و دسترسی‌ها سخت‌تر است و کشور گران‌تر اداره می‌شود، یعنی مسیر عکس را داریم می‌رویم.

 

 

وی در پاسخ به این پرسش  که نتایج نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی که یک ماه پیش برگزار شد چه بود و این شورا چگونه می‌خواهد به مجلس درباره صیانت مشورت بدهد، گفت: هنوز انگیزه ارجاع صیانت توسط رئیس مجلس به شورای عالی فضای مجازی برای ما مبهم است؛ هر چند کمیسیون ۸۵ به زور می‌خواست صیانت را قانون‌چپانی کند و رئیس مجلس این طرح را از دست آنها گرفت.

نوری افزود: اگر بخواهیم برای صیانت از کاربران فضای مجازی قانون بنویسیم باید ماده (۱) طرح این باشد که دسترسی آسان، ‌سریع و کم هزینه به اینترنت جزو حقوق اساسی مردم است و هر کسی جلوی این مساله بایستد تعزیر برایش در نظر گرفته می‌شود. ولی طرح صیانت با مطلع معکوس شروع شده و اصلا نمی‌شود با آن کار کرد.

وی با استناد به اظهارات رئیس مجلس درباره وجود بی‌قانونی در فضای مجازی گفت: در حال حاضر استدلالی که برای محدودیت در فضای مجازی می‌آورند مثل این است که بگوییم در اتوبان‌ها کسی تردد نکند که احتمال کشته شدن و تصادف کردن وجود دارد. مگر کسی مانع شده که در مباحث سایبری فعالیت انجام شود و کسری قانون در این حوزه داریم.

وی افزود: ممکن است در این حوزه خیلی سوءاستفاده‌ها شود. جیب مردم را بزنند و کلاه‌برداری کنند، ولی اینها در فضای حقیقی هم اتفاق می‌افتد و در خیابان گوشی بچه مردم را می‌گیرند و اسید رویش می‌ریزند و چاقو‌کشی می‌کنند. اینها همه اتفاق می‌افتد. آیا بروز این اتفاقات باعث می‌شود که بگوییم خیابان‌ها را ببندیم. در جاده‌ها وارد نشویم که احتمال تصادف هست یا سوار هواپیما نشویم که احتمال سقو‌ط وجود دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا طرح صیانت کندی اینترنت غلامرضا نوری قزلجه افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا فضای مجازی رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۷۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید محمد حسینی، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، اظهار داشت: در برخی کمیسیون‌های تخصصی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، بحث‌هایی مطرح بود که با همکاری دو قوه، نوسانات ارزی مهار شود.

حسینی تصریح کرد: همچنین مطرح شد که اگر دولت در این‌باره اعلام نظر و برنامه خود را اعلام نکند، مجلس اقداماتی انجام دهد که بر همان مبنا نیز پاسخی تهیه شد و مجموعه کار‌هایی که در حال انجام یا در آینده مدّ نظر است، تبیین شد و فکر می‌کنم در حال حاضر، مسئله خاصی وجود نداشته باشد.   معاون رئیس جمهور در امور مجلس، درباره چگونگی تعامل دولت و مجلس جدید با ابراز امیدواری به اینکه مجلس دوازدهم بهتر از مجلس فعلی خواهد بود، گفت: البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم.   حسینی اظهار داشت: البته از مجلس آینده نیز انتظار داریم که همکاری بسیار خوبی با دولت داشته باشد.   معاون رئیس جمهور در امور مجلس تصریح کرد: با کارهایی که دولت در ۳ سال گذشته انجام داده است، مشکلی پیش نمی‌آید.

دیگر خبرها

  • واکنش فعالان فضای مجازی به ادعای بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر