Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@17:52:17 GMT

همکاری چین و آمریکا برای مقابله باسویه‌های کرونا

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۷۴۵۵

همکاری چین و آمریکا برای مقابله باسویه‌های کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری به نقل از سی‌تی‌جی‌ان، دانشمندان چینی و آمریکایی کوکتل‌های آنتی‌بادی جدیدی تولید کرده‌اند که می‌تواند حفاظت وسیع‌طیفی را در برابر انواع نگران‌کننده کووید-۱۹ از جمله سویه‌های رایج امیکرون ارائه دهد.

مطالعه آنها که به طور مشترک توسط محققان دانشگاه علم و فناوری چین، آکادمی علوم چین و مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو انجام شد، در ۲۹ جولای در مجله «Cell Research» منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع کووید-۱۹ با جهش‌های تطبیقی ​​باعث شیوع جدید حتی در بین جمعیت‌های واکسینه شده است. محققان یک آنتی بادی به نام aRBD-۲ را به ترتیب با دو aRBD-۵ و aRBD-۷ دیگر ترکیب کردند و سنجش‌های سلولی نشان داد که دو نانوبادی ترکیبی، aRBD-۲-۵ و aRBD-۲-۷، فعالیت خنثی‌سازی قوی را در برابر همه انواع اصلی آزمایش‌شده، از جمله Omicron BA.۱، BA.۱.۱ و BA.۲ اجرا می‌کنند.

به گفته محققان، این استراتژی راه‌حل‌های جدیدی را در توسعه آنتی‌بادی‌های درمانی با طیف وسیع برای کووید-۱۹ ارائه می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سویه های امیکرون چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۷۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اول سلام بعد تاج‌گذاری در کاخ اختصاصی

دریافت 24 MB

ورود به این کاخ برایتان هیجان انگیز است و در همان ابتدا پلکانی وسیع با آیینه کاری های خیره کننده در مقابلتان قرار دارد که ناخودآگاه دوست دارید بایستید و عکس بگیرید البته باید محافظی کیسه ای روی کفش هایتان بپوشید و بعد وارد شوید.

بعد از پلکان وارد تالاری وسیع می شوید که به نام سلام یا تاجگذاری هم شناخته می شود. در انتهای سالن تختی را میبینید که ماکتی ساخته شده از تخت اصلی به نام تخت طاووس است که نادرشاه از هندوستان به عنوان غنیمت جنگی با خود به ایران آورده بود و پس از قتلش توسط غارتگران تخریب و جواهرات آن به یغما برده شد. فتحعلی شاه قاجار که سودای بر تخت نشستن شاهان در گذشته را داشت دستور می‌دهد تختی مرصع برایش بسازند که در ابتدا به خاطر آیینه ای به شکل خورشید در بالای آن «تخت خورشید» نام داشت و پس از ازدواجش با طاووس خانم تاج الدوله که ۱۵ ساله بود نامش را تخت طاووس گذاشتند. تخت طاووس تا سال ۱۳۶۰ در کاخ گلستان نگهداری میشد و سپس به موزه جواهرات بانک ملی ایران منتقل شد.

تهیه و گزارش: مهلا داریان

کد خبر 847606 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سفر - گردشگری تور- گردشگری

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • هوش مصنوعی ادوبی ویدیو‌های تار را ۸ برابر واضح‌تر می‌کند
  • اول سلام بعد تاج‌گذاری در کاخ اختصاصی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ