Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل محبی پور در حاشیه جلسه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد فارس در شیراز در جمع خبرنگاران افزود: بحث مبارزه با مواد مخدر در زمینه مقابله با کاشت، تولید، قاچاق و فروش از وظایف اختصاصی دولت است، اما مقابله با عرصه‌های دیگر آن که در مقوله آسیب‌های اجتماعی می‌گنجد را می‌توان به تشکل‌های مردمی واگذار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: همانطور که مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر از عهد دولت بر می‌آید، در زمینه پیگیری، درمان و بازتوانی کسانی که به دام اعتیاد افتاده‌اند جریان‌های مردمی بهتر می‌توانند فعالیت کنند و اقدامات آن‌ها تاثیرگذارتر خواهد بود.

او گفت: لذا برای کسب نتیجه بهتر و مطلوب تر، باید امور مربوط به پیشگیری، درمان و بازتوانی را به جریان‌های مردمی سپرد و دولت نیز نقش پشتیبانی کننده و حمایت گر را بر عهده بگیرد.

محبی پور گفت: تحلیل‌ها و تحقیقات دقیق علمی نشان می‌دهد که تاثیرگذاری نقش آفرینی مردم در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی اعتیاد بهتر از نقش آفرینی دولت خواهد بود. از طرفی، جامعه و افراد آسیب دیده از اعتیاد قطعا به جریان‌های مردمی همجنس خودشان اعتماد بیشتری می‌کنند و به همین دلیل نیز دولت دولت به دنبال این است که از جریان‌های مردمی حمایت و پشتیبانی کند و آن‌ها را توسعه دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: آن دسته از جریان‌های مردمی که در قالب روان شناسی، روانکاوی و مراکز اشتغال آفرینی و بازتوانی معتادان فعالیت دارند باید از سوی مجموعه‌های دولتی مورد حمایت قرار گیرند.

محبی پور گفت: با توجه به هم صدایی که در استان در حمایت از این مراکز ایجاد شده، هیچ دستگاهی اجازه ندارد خلاف رویه مردمی کردن فعالیت‌های اجتماعی حرکت کند. در همین راستا، مجموعه استانداری فارس در فعال سازی شورای مبارزه با مواد مخدر استان و کمیته‌های ذیل آن در سال گذشته رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داد و در ادامه حمایت و استقبال از ایده‌ها و تفکرات مردمی را نیز در دستور کار داریم.

او گفت: به ادارات استان تکلیف شده که اگر مانعی در مسیر مردمی کردن مقابله با اعتیاد در وجود دارد نسبت به مساله یابی آن و یافتن راهکار اقدام کنند و هرکجا که نیاز به پیگیری در سطح ملی داشته باشد مدیریت ارشد استان دنبال خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان های مردم نهاد جریان های مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۷۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، چند روز قبل وزیر ارتباطات خبر از مطرح شدن رفع فیلتر گوگل پلی مطرح کرد، در این خصوص جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها  به خبرنگار جماران گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

وی افزود: کاری به دیدگاه زارع پور وزیر ارتباطات ندارم؛ ایشان فرد خوبی است، اما من اگر یک روز در یک دولتی وزیر باشم وقتی ببینم حرفم خریدار ندارد استعفا می‌دهم و بیرون می‌آیم؛ چرا کاسه کوزه‌ها را سر دیگران بشکنم؟! ایشان اگر نمی‌تواند به مردم بگوید. این تصمیم کاملا در اختیار هیات دولت است و فرافکنی نکنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس، با اشاره به جریان افتادن طرح صیانت، گفت: طرح صیانت علنا از دستور کار خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیدم که برخی در تلاش هستند در هفته آخر مجلس این طرح را بیاورند و امیدوارم این اتفاق نیفتد. چون معامله کردن با جریان خاص بر سر منافع مردم  قطعا به ضرر مردم است. مدت‌ها امنیت روانی مردم به خطر افتاده است. تکرار مسیرهای غلط پر هزینه‌ها خواهد بود. 

رشیدی در خصوص اینکه آیا باز هم در برابر صیانت خواهد ایستاد؟ افزود: تلاش خود را می کنم رو به روی دولت بایستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این معاملات می تواند بر سر آینده هیأت رئیسه مجلس باشد؟ گفت: بله احتمالا همین است.

دیگر خبرها

  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲