Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم استاد حوزه علمیه گفت:طبق روایت یکی از الطاف دیگر خداوند نسبت به اطفال مومنان که در دوران کودکی از دنیا رفته‌اند این است که این اطفال بر سر سفره حضرت‌ابراهیم (ع) و حضرت ساره مهمان هستند.

آیت‌الله سیدمهدی میرباقری در شامگاه ۱۲مرداد ماه، در ششمین شب محرم، در شبستان امام‌خمینی(ره) حرم‌ حضرت معصومه (س) عنوان کرد: حضرت سیدالشهدا در خطبه معروف خودشان به هنگام خروج از مکه به سمت عراق، می‌فرمایند خداوند بین وجود نبی خدا و پاره‌های وجود حضرت فاصله نمی‌اندازد و این پاره‌های وجود نبی گرامی اسلام در مقام حضیره‌القدس به نبی خدا ملحق خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حقیقت امام حسین (ع) با این کلام درصدد تبیین این مسئله هستند که پایان حرکت کربلا، الحاق به نبی خدا در یک مقام خاص است و این وعده حتمی خداوند و پاداش این حرکت و شهادت است.

استاد حوزه‌علمیه اظهار کرد: یکی از الطاف الهی در حق مومنین این است که ذریه مومنین در بهشت به آن‌ها ملحق خواهد شد و طبق روایت ذریه مومنینی که از نظر عمل مثل اجداد خودشان هم نباشند نقص و کسری عمل آن‌ها جبران خواهد شد، مشروط بر اینکه این ذریه از اصل ایمان از اجداد خود تبعیت کرده باشند.

میرباقری تاکید کرد: خداوند نسبت به کسانی که نسبت به ذریه خود دلسوز هستند و تلاش می‌کنند ذریه و نسل خود را از دست شیطان رها کنند عنایت ویژه دارد و آن‌ها را اهل نجات خواهد کرد؛ لازم است والدین نسبت به آخرت و عاقبت به خیری نسل خود تلاش کنند و فقط به فکر تامین مادیات اهل و عیال نباشند.

وی یادآور شد: طبق روایت یکی از الطاف دیگر خداوند نسبت به اطفال مومنان که در دوران کودکی از دنیا رفته‌اند این است که این اطفال بر سر سفره حضرت‌ابراهیم (ع) و حضرت ساره مهمان بوده و خداوند این دو بزرگوار را کفیل اطفال قرار داده‌اند و سفره توحیدی حضرت ابراهیم (ع) نسبت به این اطفال مومنین برقرار است و این فرزندان در خدمت حضرت پرورش پیدا می‌کنند.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) بیان کرد: ادامه امامت از ذریه سیدالشهدا، شفا در تربت حضرت، اجابت دعا در مرقد مطهر حضرت و عدم محاسبه از عمر زائر به هنگام رفت و آمد به کربلا در عوض شهادت سیدالشهداست که خداوند عطا نموده است.

میرباقری با بیان اینکه پاداش اختصاصی که خداوند به حضرت سیدالشهدا عطا می‌کنند الحاق به نبی خداست که ترفیع درجه خاصی روی می‌دهد، تاکید کرد: امام حسین (ع) به اهل بکاء نظر ویژه دارد و برای عزاداران و زائران خود طلب مغفرت می‌کنند.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) یادآور شد: حرم سیدالشهدا یک موقف و یک موطن خاصی است چرا که محل نزول انبیاء الهی بوده و انسان می‌تواند از سرزمین کربلا به عرش الهی دست پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حرم حضرت معصومه حضرت ابراهیم ع حضرت ابراهیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۸۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری پراسترس از لحظه نجات جان از کودکی در سیل کرمان

رویداد ۲۴، تصاویری از سیل اخیر در استان کرمان را منتشر کرده که نشان می‌دهد، کودکی که رودخانه پشت‌رود بم بر اثر سیلاب او را به همراه خود می‌برد در اقدامی معجزه‌آسا نجات پیدا می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • تصاویری پراسترس از لحظه نجات جان از کودکی در سیل کرمان
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور