Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم رضازاده مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: دیوان محاسبات از بهمن ماه ۱۴۰۰، پیگیر اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در تمامی واحد‌های مشمول استان است لذا تقاضا داریم که دبیرخانه شورا و سازمان صنعت معدن و تجارت استان در خصوص اجرایی کردن طرح طبقه بندی مشاغل ما را یاری کنند و در یک فضای تعاملی این طرح پیاده سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: اغلب واحد‌های تولیدی تمایلی به اجرای این طرح به خاطر بار مالی آن ندارند، اما ما با توجه به تکلیفی که داریم مجبوریم که این موارد را پیگیری کنیم این مهم، تکالیف قانونی است که در مواد ۴۸، ۴۹و ۵۰ قانون کار به آن اشاره شده است.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: در واقع عدم همکاری بنگاه‌ها در این مساله سبب شده است که کارفرمایان به مراجع قضایی فرا خوانده شوند و گرفتاری‌ها و چالش‌های ما از این مساله شروع می‌شود، حال اگر در این رابطه نتیجه‌ای حاصل نشد، بحث اجرایی شدن ماده ۵۰ مطرح خواهد شد که بار مالی واحد را مضاعف می‌کند و واحد علاوه بر ملزم شدن به اجرای طرح باید ۵۰ درصد از هزینه‌ها را به خزانه پرداخت کند.

رضازاده افزود: در گذشته مقرر بود که دولت بسته حمایتی در این خصوص تعریف کند. حال با توجه به افزایش مزد نیروی کار و تعدیل نیرو در سال جاری و افزایش هزینه سبد معیشتی خانوار نسبت به سال گذشته، پیشنهاد می‌شود که اجرای برخی از تکالیف قانونی نظیر طبقه بندی مشاغل محدود به واحد‌هایی با ۳۰۰ نیروی کار شود که دولت باید این موارد را در بسته حمایتی و در قالب مصوبه هیات وزیران ابلاغ کند.

منظور از طرح طبقه بندی مشاغل کارکنان مشمول قانون کار این است که کارکنان با رعایت شرایط احراز پیش بینی شده در شناسنامه شغلی از گروه و مزد شغل و مزد سنوات برخوردار می‌شوند. کارگاه‌هایی که به حد نصاب ۵۰ نفر کارگر یا بیش از آن می‌رسند مشمول اجرای این طرح می‌شوند و زمان رسیدن به ۵۰ نفر کارگر، زمان شمول اجرای طرح است.

رییس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی هم در این باره گفت: دیوان محاسبات، اداره کل کار را ملزم می‌کند که واحد‌های صنعتی با ۵۰ نفر نیروی کار را که از اجرایی کردن طرح طبقه بندی مشاغل سرباز می‌زنند معرفی کند تا نسبت به وصول جریمه و مطالبات خود اقدام نماید، اما هدف‌گذاری اداره کل کار در خصوص پیاده سازی طرح طبقه بندی مشاغل در سال جاری پنج واحد صنعتی با بیش از ۳۰۰ نیروی کار و ۲۰ واحد صنعتی به صورت تعاملی با بخش خصوصی است.

علی اکبر لبافی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه بیمه بیکاری افزود: در صندوق‌های بیمه‌ای با چالش مواجه هستیم و در حال حاضر ۱۳ هزار نفر در استان مشمول بیمه بیکاری هستند و در گذشته در خصوص واحد‌هایی که افراد مشمول بیمه بیکاری را جذب می‌کردند ۷۰ درصد حقوق و مزایای در طول دوره استحقاق بیمه بیکاری، توسط صندوق پرداخت می‌شد و ۳۰ درصد باقی مانده توسط بنگاه اقتصادی جذب کننده؛ که در آن زمان بسیاری از افراد مشمول بیمه بیکاری توسط بنگاه‌های اقتصادی جذب شدند و به ندرت نیروی کار بیکار می‌شد و اقدامی به نفع تولید بود

وی ادامه داد: بحث مربوط به طبقه بندی مشاغل، بیمه بیکاری، شورای سازش و مهارت آموزی در محیط واقعی کار و … مواردی است که باید پیگیری شوند. صندوق‌های بیمه‌ای در مرز ورشکستگی قرار دارند با این روند ۲۰ درصد از مشاغل جز گروه سخت و زیان آور هستند و ۵۰ درصد نیروی کار در مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شده اند که باید اصلاحاتی در خصوص این قانون صورت بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طبقه بندی مشاغل واحد صنعتی طرح طبقه بندی مشاغل خراسان رضوی بیمه بیکاری نیروی کار اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۸۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق

طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، استاندار مازندران دیروز جمعه در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه شهید سلیمی نکا پس از تماس تلفنی با وزیر نیرو گفت: طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق وابسته به نیروگاه شهید سلیمی نکا با جدیت در دست ساخت بوده و دولت برای تکمیل آن مصمم است. ‎

یوسف نوری افزود: با پیگیری‌های انجام شده از سوی وزیر نیرو، معاون وزیر نیرو و دیگر مسئولان عالی رتبه کشور طرح نیروگاه شهید سلیمی نکا با هدف رفع مشکلات برق منطقه مورد پیگیری قرار گرفته و این طرح حیاتی در مازندران به شدت در حال پیشرفت است.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه پسروی آب دریای خزر یکی از مشکلات تامین برق در مازندران بوده است که برای رفع آن می‌بایست تدابیری در این راستا اندیشیده شود، اظهار داشت: نیروگاه نکا به دلیل قدمت بالا و با توجه به پسروی آب دریای خزر و تجهیز و نوسازی این طرح عظمیم جوابگوی نیاز منطقه نبوده است.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با چهار واحد بخار به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با تامین بیش از چهار درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

 

حمزه پور و گزارشی از این بازدید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد