Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:33:00 GMT

طرح نذر مهربانی در زنجان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۸۵۰۲

طرح نذر مهربانی در زنجان اجرا می‌شود

محمدرضا طهماسبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس مردم نوع دوست و خیر با اهدای نذور خود به این مجموعه می‌توانند جان یک انسان را نجات داده و بیمار را از درد و رنج دیالیز رها کرده و به فعالیت اجتماعی بازگردانند.

وی با بیان اینکه خیرین می‌توانند کمک‌های خود را به دفتر انجمن کلیوی در سطح شهر اهدا کنند تا به دست بیماران نیازمند کلیوی برسد اظهار داشت: طرح "نذر مهربانی " با الهام از لزوم کمک به همنوع و تقارن این ایام ماه محرم و قیام امام حسین(ع) انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان با بیان اینکه پیشگیری و آموزش در خصوص سلامت شهروندان از جمله برنامه‌های اجرایی در انجمن کلیوی است ادامه داد: آموزش‌های چهره به چهره، اندازه‌گیری فشارخون و خطرسنجی‌های اولیه جهت پیشگیری و مراقبت از بیماری‌ کلیوی ازجمله خدمات ارایه شده در این طرح است که محرم امسال نیز توسط همیاران انجمن کلیوی در ۲ پایگاه مستقر در خیابان امام روبه روی امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان انجام می‌شود.

طهماسبی با بیان اینکه به جهت هزینه بالایی که پیوند کلیه در سال‌های اخیر داشت تعداد پیوند کاهش یافته است افزود: هر پیوند کلیه در زمان حاضر بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد و همین امر موجب شده است تا تعداد بیماران پیوند کلیه کاهشی باشد.

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان بیان کرد: پروسه ثبت نام پیوند کلیه نیز زمانبر بود و همین عامل سبب می‌شد تا بیماران در این پروسه نیز با مشکلاتی رو به رو شوند که خوشبختانه این مشکلات حل شده و شرایط بهبود یافته است. 

وی با اشاره به  اینکه خیرین و مردم نوع دوست می توانند نذور نقدی و غیرنقدی خود را به شماره حساب ۲۵۲۵ بانک ملی  و یا شماره کارت  ۵۸۹۲۱۰۷۰۴۴۰۵۳۴۳۰ بانک سپه واریز کنند، خاطرنشان کرد: خیرین نیز می توانند حضوری به انجمن خیریه کلیوی استان زنجان واقع در شهرک آزادگان انتهای خیابان فرودوین اهدا کنند تا بخشی از آلام این بیماران کاهش پیدا کند.

برچسب‌ها ماه محرم نارسایی کلیه زنجان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم نارسایی کلیه زنجان ماه محرم نارسایی کلیه زنجان بهداشت و سلامت پیوند کلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد،برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمارپیوند زده شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کبد این جوان ۲۲ ساله به یک بیمار هم زندگی دوباره بخشید.

رضا جعفری  گفت: کبد جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

 وی افزود: این جوان ۴ روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر کرمان  منتقل شده بود و متاسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شد که پس از تایید مرگ مغزی و رضایت اهدای عضو از خانواده، کبد وی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر کرمان قدردانی کرد.

وی  علاوه بر کبد قسمتی از استخوان زانو وی نیز برای ترمیم به ۳ بیمار که مشکل حرکتی در زانو داشتند، برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

به گفته جعفری تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است.

دیگر خبرها

  • کشف روش‌های درمانی بالقوه بیماری کلیه پلی‌کیستیک
  • امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • جذب دانشجویان توسط صاحبان صنایع از طریق سامانه سیب
  • مادربزرگ ۵۴ ساله قلب مصنوعی و کلیه خوکی دریافت کرد
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد