Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم؛ سید مصطفی فاطمی ضمن اعلام فهرست استان‌های پرتردد در تعطیلات چندروزه پیش‌رو با اعلام خبر حرکت قطار گردشگری تهران زنجان در روز هشتم محرم به جهت شرکت علاقه‌مندان در مراسم خاص این روز در زنجان، از مسافران تقاضا کرد حتماً پیش از سفر به شهرهای پرتردد ضمن رزرو اقامتگاه از آخرین وضعیت جوی کسب اطلاع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بیشترین میزان استقبال از سفرها در تعطیلات پیش‌رو علاوه بر استان‌های شمالی برای سفر به استان زنجان، یزد، اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی و لرستان و علی‌الخصوص خراسان رضوی خواهد بود و میزان ازدحام جمعیت در این استان‌ها قاعدتاً زیاد خواهد بود.

مدیر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی با اشاره به این که اغلب این مسافران گردشگران زیارتی هستند که به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورا و برای شرکت در عزاداری‌های محلی اقدام به سفر می‌کنند، بیان کرد: در هرحال بیشترین استقبال مربوط به استان خراسان رضوی خواهد بود؛ چرا که این استان در ایام پیش‌رو علاوه بر پذیرایی از هموطنان، میزبان شیعیان دیگر کشورهای همسایه است.

فاطمی ادامه داد: برخی شهرها نظیر اصفهان، شیراز و یزد در این ایام از گردشگران خارجی استقبال خواهند کرد که صرفاً با انگیزه بازدید از مراسمات آیینی و محلی عزاداری در این شهرها به ایران سفر کرده‌اند.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که بر همین اساس طرح‌هایی تحت عنوان میزهای معنوی در این شهرها طراحی شده است، اظهار کرد: تلاش شده تا با استفاده از ظرفیت‌های راهنمایان گردشگری و روحانیون مذهبی در قالب تورهای برگزار شده، ضمن تشریح فلسفه قیام عاشورا، گردشگران خارجی را با آیین‌های سنتی عزاداری به صورت کامل آشنا شوند. 

مطابق صحبت‌های وی، به جهت ساماندهی مناسب سفرها در ایام عزاداری تاسوعا و عاشورا کلیه نهادهای خصوصی و دستگاه‌های دولتی از جمله راهداری، سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای، شرکت‌های هواپیمایی و شرکت راه‌آهن همکاری و تعامل بسیار خوب و سازنده‌ای با ستاد خدمات سفر داشته‌اند.

راه اندازی قطار گردشگری تهران ـ زنجان در روز هشتم محرم

مدیر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی همچنین تصریح کرد: به جهت ایجاد تسهیلات لازم پیشنهاد شد تا چند رام قطار به مسیرهای منتهی به شهرهای پرتردد در این ایام شامل زنجان، یزد و کاشان اضافه شود که با پیگیری‌های صورت گرفته طرح قطار گردشگری تهران ـ زنجان نهایتاً اجرایی شد.

فاطمی با اشاره به اینکه قطار گردشگری تهران ـ زنجان در ساعت 5:50 دقیقه روز شنبه هشتم محرم ماه از تهران حرکت خواهد کرد، عنوان کرد: برنامه حرکت این قطار به گونه‌ای است که علاقمندان بتوانند به راحتی پس از شرکت در مراسم عزاداری خاص این روز در حسینیه زنجان مجدداً در ساعت 20:20 دقیقه به سمت تهران عزیمت کنند.

این مقام مسئول توضیح داد: در داخل این قطار نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای مسافران در طول مسیر در نظر گرفته شده و خوشبختانه استقبال بی‌نظیری از این قطار به عمل آمد؛ به گونه‌ای که کلیه ظرفیت این قطار به تعداد 300 صندلی تکمیل شد.

وی همچنین با تأکید براینکه فاصله نهایی این قطار در مقصد با حسینیه زنجان کمتر از 200 متر است، یادآور شد: این موضوع قاعدتاً به افزایش راحتی و آسایش گردشگران کمک شایانی خواهد کرد.

مدیر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: برای برقراری قطار ویژه به مقصد شهرهای کاشان و یزد نیز رایزنی‌ و هماهنگی‌هایی در ستاد خدمات سفر انجام شده است که امید می‌رود با توجه به برگزاری آیین‌های ویژه سوگواری در این شهرها در روزهای انتهایی دهه اول محرم این طرح تا آن زمان اجرایی شود.

فاطمی همچنین گفت: در شهر زنجان نیز تورهای ویژه‌ای برای گردشگران و مقامات خارجی کشورهایی نظیر ترکیه و اسپانیا به منظور بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر و آشنایی با مراسمات و آیین‌های مذهبی با استفاده از ظرفیت ماه محرم تدارک دیده شده است‌.

این مقام مسئول همچنین با تأکید بر اینکه با توجه به وجود اخبار سوء منفی و مداوم رسانه‌های معاند غربی با هدف ایران‌هراسی باید از هرفرصتی برای مقابله با این پدیده شوم استفاده کرد تصریح کرد: قاعدتاً مراسم‌های عزاداری ماه محرم ظرفیت بالقوه بسیاری مناسبی به این منظور خواهد بود.

لزوم رزرو اقامتگاه قبل از انجام سفر در تعطیلات پیش‌رو

مدیر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی همچنین با اشاره به اینکه مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی و ستاد خدمات سفر در تعطیلات تاسوعا و عاشورا، شهرهای جنوبی کشور درگیر بارندگی‌های پراکنده بود و در شهرهای شمالی و شمال‌شرقی نیز شاهد بارندگی شدید خواهیم بود، اظهار کرد: بر همین اساس توصیه ستاد خدمات سفر به مسافرانی که قصد سفر از شمال به شهر مشهد دارند، مرور پیش‌بینی‌های هواشناسی قبل از آغاز سفر و احتراز از هرگونه اقامت در حاشیه رودخانه‌هاست.

فاطمی با تأکید بر اینکه مسافرانی که قصد سفر به مقاصد شلوغ و شهرهای پرتردد به شرح گفته شده را دارند، باید الزاماً قبل از آغاز سفر نسبت به رزرو محل اقامت خود اقدام کنند، خاطر نشان کرد: در برخی از شهرها نظیر زنجان تمامی اقدامات لازم برای اسکان اضطراری مسافران انجام شده است و در شهرهای مشهد و یزد نیز بر اساس تدابیر اتخاذ شده و هماهنگی‌های به عمل آمده آمادگی کامل برای ایجاد سریع ستاد اسکان اضطراری و انجام اقدامات مرتبط وجود دارد.

منبع: الف

کلیدواژه: قطار گردشگری تهران تاسوعا و عاشورا ستاد خدمات سفر پیش رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۸۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان

دولت فدرال آلمان می خواهد تدابیر امنیتی بخصوص برای حفاظت از تیم ملی اوکراین در طول مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا را در تابستان سال جاری تشدید کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، دولت فدرال آلمان می خواهد تدابیر امنیتی را در طول مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در این کشور تقویت کند تا از همه خطرات قابل تصور جلوگیری کند. در این شرایط حزب دولتی سوسیال دموکرات آلمان به دنبال اختیارات بیشتر برای نیروهای پلیس است.

اشپیگل در ادامه نوشت: تابستان امسال، دو رویداد مهم ورزشی در مواجهه با یک وضعیت سیاسی بسیار متشنج برگزار می شود. "نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان در این شرایط می خواهد برای خطرات قریب الوقوع مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در کشور خود آماده شود.

وی در گفتگویی به «راینیشه پست» گفت که دفاع و مبارزه با همه خطرات قابل تصور اولویت اصلی است. وی تاکید کرد: این یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فوتبال در جهان در شرایط سیاسی پرتنش است. این موضوع چالش‌های زیادی را به همراه دارد.

وی تاکید کرد: مقامات امنیتی آلمان برای محافظت از تیم ملی اوکراین اقدامات گسترده تری نسبت به تیم‌های 23 شرکت کننده دیگر انجام خواهند داد. به گفته وزیر کشور فدرال آلمان علاوه بر این، مقامات آلمانی پس از آن حفاظت بهتری را برای خانه آلمان در بازی‌های المپیک پاریس تضمین خواهند کرد.

این مقام آلمانی همچنین توضیح داد : اخیراً یک بار دیگر حفاظت از خانه آلمان را افزایش داده ایم و 150 افسر پلیس فدرال را فقط برای این کار مستقر خواهیم کرد. به طور کلی، افسران پلیس آلمان و فرانسه ابتدا از یکدیگر در مسابقات قهرمانی اروپا حمایت می‌کنند و سپس در المپیک این همکاری را انجام خواهند داد.

وزیر کشور آلمان تاکید کرد: در مسابقات قهرمانی اروپا، تمام نیروهای امنیتی مستقر از تمام تیم ها، هواداران و میهمانان محافظت خواهند کرد - و البته این موارد به ویژه در مورد تیم اوکراین صدق می‌کند. وی افزود: ما تمام تلاش خود را برای اطمینان از امنیت آنها در آلمان انجام می دهیم؛ حتی امنیت بالاتری نیز وجود دارد. در اینجا اقدامات احتیاطی انجام می شود. با توجه به حمله روسیه به اوکراین، اروپای شرقی در طول حضور خود در مسابقات قهرمانی اروپا به شدت در معرض خطر هستند.

فایزر همچنین گفت که مقامات آلمانی علاوه بر خطرات ناشی از تروریست‌های به توصیف وی اسلام گرای افراطی، هولیگان‌ها و سایر جنایتکاران خشن، آمادگی کافی برای حملات سایبری را نیز دارند. در این زمینه، فایزر همچنین در مورد همکاری با سازمان دهنده این مسابقات یوفا گفت که اداره فدرال امنیت اطلاعات به یوفا در مورد نحوه محافظت از سیستم بلیط آنلاین مشاوره می‌دهد.

"فایزر" در بخش دیگری از سخنانش افزایش تعداد پرونده‌های جاسوسی کشف نشده را به تقویت "عظیم" سیستم ضد جاسوسی در کشورش نسبت می دهد. او به "راینیشه پست" گفت که وضعیت تهدید بالا است، اما مقامات امنیتی همزمان "حفاظت را افزایش داده‌اند".

فایزر درباره پرونده‌های جاسوسی در رابطه با حزب افراطی جایگزینی برای آلمان گفت: «مقامات امنیتی فاش کرده‌اند که روابط این حزب با روسیه به پارلمان‌های ما نیز کشیده شده است. هدف پوتین دقیقاً همین است: او می خواهد به دموکراسی ما حمله کند و به نیروهایی نیاز دارد که بتواند برای این کار از آنها استفاده کند.

با توجه به کشف جدیدترین موارد جاسوسی، حزب سوسیال دموکرات آلمان همچنین خواستار تجهیزات بهتر برای مقامات امنیتی است. سباستین هارتمن، سخنگوی سیاست داخلی فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان در این باره به هفته نامه اشترن گفت: «آلمان در تیررس فعالیت‌های جاسوسی شرق قرار دارد. آندریاس شوارتز، هم حزبی او هم گفت: صرفه جویی مالی در این زمینه به معنای تسلیم شدن در برابر امنیت مردم است.

هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتشتوافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست