Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای نخستین بار انتقال قلب اهدایی بیمار مرگ مغزی از تهران به مشهد انجام و قلب اهدایی در این شهر به مردی ۴۲ ساله پیوند شد.

به گزارش ایمنا، ابراهیم خالقی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین گیرندگان قلب بدحال برای دریافت این عضو به تهران مراجعه می‌کنند و در نوبت قرار می‌گیرند به همین دلیل تهران، بیماران بدحال نیازمند قلب بیشتری دارد از این رو بیشترین ارسال عضو قلب از سایر استان‌ها به ویژه مشهد به تهران صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای نخستین بار اما عملیات انتقال قلب برعکس شد و با توجه به اینکه از چند روز گذشته برای دریافت قلب یک بیمار نیازمند بدحال در مشهد مکاتبات صورت گرفته بود دیروز قلب یک جوان ۳۱ ساله که در تهران دچار سکته مغزی شده بود با اورژانس هوایی از تهران به مشهد منتقل شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عمل برداشت قلب دیروز چهارشنبه ساعت ۱۲ ظهر در بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران انجام و سپس با هماهنگی‌های انجام شده ساعت ۱۴ به فرودگاه مشهد ارسال شد.

وی اضافه کرد: قلب اهدایی بلافاصله از طریق مسیر سبزی که در نظر گرفته شد بود از فرودگاه مشهد به بیمارستان امام رضا (ع) منتقل و عمل پیوند انجام شد و هم اکنون گیرنده قلب در بخش آی. سی. یوی بیمارستان امام رضا (ع) بستری و تحت مراقبت‌های ویژه است.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این عمل پیوند پنجمین عمل پیوند قلب در سال ۱۴۰۱ و نود و هشتمین عمل پیوند قلب صورت گرفته در این مجموعه است.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 593730

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اهدای عضو در ایران اهدای قلب اهدای قلب در مشهد اهدای عضو سامانه اهدای عضو روند اهدای عضو فرهنگ اهدای عضو شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانشگاه علوم پزشکی مشهد عمل پیوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۸۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کبد مرد جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که بر اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

مهدی احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، اظهار کرد: عمل پیوند عضو صبح امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ انجام و کبد محروم امیر حسین ربیعی ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

وی افزود: زنده‌یاد ربیعی چهار روز قبل بر اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر منتقل و علی‌رغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شده که پس از تأیید مرگ مغزی و رضایت اهدا عضو از خانواده، کبد وی جهت پیوند به شیراز منتقل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: علاوه بر کبد، قسمتی از استخوان زانوی اهداکننده عضو نیز جهت ترمیم به سه بیمار که مشکل حرکتی در زانو داشتند، برداشته شد تا به متقاضیان پیوند زده شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است، از تلاش‌های مسئول و هماهنگ‌کنندگان واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر تشکر کرد.

کد خبر 748028

دیگر خبرها

  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی