Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری توانیر،‌ آرش کردی‌ به بررسی چگونگی گذر از ایام اوج مصرف برق بدون خاموشی پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه با اجرای گسترده و دقیق برنامه های مدیریت بار، نه تنها  شاهد هیچ خاموشی در بخش خانگی نبودیم، بلکه رشد بیش از 10 درصدی مصرف برق در بخش صنعت را نیز شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کردی با بیان این که تابستان امسال را به گونه ای آغاز کردیم که تجربه ناخوشایند خاموشی های سال گذشته در خاطره ها باقی مانده بود، تاکید کرد: با اجرای دقیق ‌و گسترده برنامه های مدیریت بار، موفق به گذر از ایام اوج مصرف برق بدون خاموشی شدیم.

وی ادامه داد:  امسال برای اینکه بتوانیم شبکه برق پایداری را داشته باشیم، برنامه 6 هزار مگاواتی افزایش تولید برق توسط ‌وزیر نیرو تعریف شد که در این خصوص تاکنون 2800  مگاوات نیروگاه جدید احداث و یک‌ هزار مگاوات از طریق بازتوانی نیروگاه ها و هزار مگاوات نیز ظرفیت نیروگاهی از طریق اجرای به موقع تعمیرات نیروگاهی وارد مدار شد‌.

کردی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در ماه‌های آینده 1800 مگاوات نیروگاه دیگر نیز وارد مدار خواهد شد.

مدیرعامل توانیر اظهار داشت: امسال برنامه‌های مختلفی برای گروه‌های مختلف مشترکان تعریف شد به طوری که در بخش عمومی و اداری و به ویژه در بخش ادارات دولتی سختگیرانه ترین برنامه‌ها اجرا و کاهش 30 درصدی مصرف برق در این بخش  را به دنبال داشت.

کردی همچنین به برنامه‌های مشوق محور بخش‌های صنعتی و کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: برنامه های مدیریت بار در بخش صنعت به صورت گسترده، متنوع و منعطف تعریف و در عین حال به گونه ای تدوین شد که مانع از تعطیلی صنایع شود.

وی ادمه داد: از طریق هماهنگی صورت گرفته با وزارت صمت، برنامه‌ریزی گسترده ای برای مدیریت بار بخش صنعت اجرا و موجب شد که نه تنها تولید متوقف نشود، بلکه با رونق تولید، شاهد افزایش 11 درصدی مصرف برق در بخش صنعت هستیم، به طور مثال در شهرک‌های صنعتی برنامه به گونه ای تدوین شد که فقط یک روز و در فاصله ظهر تا نیمه شب، ‌همکاری صنایع مستقر در شهرک‌ها را با برق داشته باشیم که در این شرایط صاحبان صنایع به راحتی می توانستند خود را با برنامه های ابلاغ شده منطبق کنند

مدیرعامل توانیر گفت: برنامه های مدیریت بار در هنگام شب اجرا نمی شد و ‌صنایع می توانستند بدون محدودیت به تولید بپردازند.

کردی همچنین با اشاره به این که در برنامه‌های تدوین شده، همه بخش ها وظایف خود را در شرایط مختلف مصرف می‌دانستند، اظهار داشت: امسال در تاریخ 29 تیرماه با رشد 3.4 درصدی نسبت به سال گذشته شاهد رسیدن اوج نیاز مصرف برق به 69 هزار و 278 مگاوات بودیم که اگر این هماهنگی ها نبود، نمی توانستیم نیاز مصرف با این وسعت را پوشش دهیم‌.

وی در عین حال با بیان این که امسال در مجموع شاهد رشد 4.8 درصدی مصرف انرژی نیز بوده‌ایم، بیان کرد: این اعداد وقتی اهمیت خود را نشان می دهد که به وضعیت سال گذشته نگاه کنیم.

کردی در خصوص مدیریت بحران در سیلاب اخیر نیز گفت: صنعت برق در مدیریت بحران ‌به بلوغ خوبی رسیده است به طوری که در فاصله بسیار کوتاهی پس از بحران، شبکه‌های بازیابی شده و مشترکان برق‌دار می‌شوند‌.

مدیرعامل توانیر همچنین در خصوص برنامه‌های آینده صنعت برق نیز با تاکید بر این که برق به عنوان زیرساخت زیرساخت‌ها به شمار می رود و در همین راستا ما به دنبال آنیم که زیرساخت ها برای جهش تولید را فراهم کنیم، اضافه کرد: در برنامه وزیر نیرو احداث 35 هزار مگاوات نیروگاه دیده شده است که از این میان 10 هزار مگاوات نیروگاه در قالب تفاهم‌نامه منعقد شده با صنایع، احداث و 10 هزار مگاوات نیز از نوع تجدیدپذیرخواهد بود که تحولی عظیم در این زمینه به شمار می رود.

کردی افزود: با وجود گذشت مدت زمانی کمتر از یک سال از تفاهم‌نامه با صنایع، اولین واحد از نیروگاه‌های احداث شده توسط صنایع، امسال در سمنان وارد مدار شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مصرف برق صنایع پیک مصرف برق خاموشی برق نداشتن خاموشی مصرف برق تابستان آرش كردي مديرعامل توانير برنامه های مدیریت بار مگاوات نیروگاه هزار مگاوات درصدی مصرف برنامه ها بخش صنعت مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ‌از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری انتقاد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهارداشت: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌هاست، شایسته است که تمامی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

 وی با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ترین جریانی است که می‌تواند از پیک‌های زیارتی مشهد گره‌گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌های این شهر بیشتر احساس می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مسئله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ای، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت نخست برخوردار است.

وی با اشاره به نادیده گرفته شدن حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی  افزود: در این راستا ضروری است تا تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم هر چه سریع‌تر انجام شود. این جاده که پیرامون آن تلاش‌های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است که این موضوع باعث شده رسیدن زائر امام رضا(ع) به مشهد مقدس با گرفتاری و سختی همراه باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ای نیز در آن رخ می‌دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهدالرضا (علیه‌السلام) را دارند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های مسافربری را افزایش می‌دهند و یا در حمل‌ونقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که گاهی درخواست‌ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌العاده نیز در این خصوص بی‌نتیجه مانده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران