Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر گدانسک لهستان در آینده‌ای نزدیک میزبان انواع جدید اتوبوس‌های برقی می‌شود که علاوه بر دوستدار محیط زیست بودن، با نیازهای معلولان سازگار است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی گدانسک لهستان دیروز اعلام کردند ۱۸ اتوبوس برقی را برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر خریداری خواهند کرد. خودروهای جدید علاوه بر بی‌صدا بودن، یکی از مدرن‌ترین مدل‌های اتوبوس الکترونیکی در جهان خواهند بود و در لهستان تولید خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرید این اتوبوس‌ها به ارزش ۶۲ میلیون زلوتی لهستان (حدود ۱۳ میلیون یورو) انجام شده است.

انتظار می‌رود اتوبوس‌های جدید با یک بار شارژ تا ۴۰۱ کیلومتر (برای مدل‌های استاندارد و ۳۴۰ کیلومتر برای اتوبوس‌های مفصلی) را طی کنند. ویژگی مهم این خودروها، سازگاری با نیازهای افراد دارای معلولیت است و به همین علت وارد کردن آن‌ها به شهر، تجربه پیمایش معلولان در گدانسک با وسایل حمل‌ونقل عمومی را بهبود خواهد بخشید.

اولین اتوبوس برقی که از ورشو به گدانسک با یک بار شارژ طی مسیر کرده است، با حضور الکساندرا دولکویچ، شهردار گدانسک، معرفی شد. او به محض گرفتن فرمان به صورت نمادین، گفت که این تنها اولین قدم از گام‌های بزرگ به سوی ناوگان اتوبوسرانی آینده‌نگر در شهرش است.

اتوبوس‌های جدید مجهز به سیستم‌های ایمنی پیشرفته، مانند سیستم ترمز خودکار اضطراری، دستیار نقطه کور، سیستم‌های نظارت و تهویه مطبوع خواهند بود که راحتی سفر را حتی در روزهای گرم تضمین می‌کنند. تابلوهای اطلاعات برای مسافران با تکنولوژی LED ساخته شده است و همچنین روشنایی بیرونی و داخلی این وسایل نقلیه با بالاترین کیفیت مهیا شده است.

اتوبوس‌های جدید مجهز به سوکت‌های USB و دفیبریلاتور خارجی خودکار AED است. علاوه بر این، یک سیستم شمارش مسافر در هر اتوبوس وجود خواهد داشت. این خودروها همچنین دارای جایگاه‌های ویژه برای حمل‌ونقل ایمن دوچرخه خواهند بود.

شارژ این خودروها که جزو مدرن‌ترین اتوبوس‌های برقی دنیا به حساب می‌آیند، شب‌هنگام در پارکینگ‌های ویژه با ۱۸ نقطه شارژ انجام می‌شود. در طول شارژ شبانه، اتوبوس‌ها از پیش آماده می‌شوند، یعنی به محض خروج، دما و شرایط مورد نظر در بخش مسافران برقرار می‌شود.

کد خبر 593641

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لهستان شهرهاي ايران شهرهای جهان دوستدار محیط زیست حمل و نقل دوستدار معلول اتوبوس برقی خودروی برقی خودروهای برقی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود

محمود شریفی شریف رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده گفت: تقریبا از سال ۸۵ اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسود آغاز شد و در سال ۹۳ به اوج خود رسید به طوری که ۳۳۰ هزار دستگاه خودرو اسقاط شد. 

او گفت: از زمانی که واردات خودرو ممنوع شد ما شاهد افت شدید اسقاط خودرو بودیم به طوری که ما در سال ۱۳۹۸ ما شاهد اسقاط ۷ هزار دستگاه خودرو بودیم. 

او بیان کرد: همچنین در سال ۹۹ چیزی بالغ بر ۱۳ هزار دستگاه سال ۱۴۰۰ هم ۵۰۰ هزار دستگاه و سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو اسقاط شد. 

 مشهدی شریف افزود: براساس قانون ساماندهی صنعت خودرو متولی اسقاط خودرو از وزارت راه به صمت سپرده شد و در سال گذشته ۷۰ هزار خودرو اسقاط شد که مجموع اسقاط خودرو در سال گذشته ۲۵ درصد نسب به سال‌های گذشته افزایش اسقاط داشته ایم، براساس قانون ساماندهی صنعت خودرو دولت موظف بود که ظرف ۳ ماه آیین نامه از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده را تصویب و ابلاغ کند. 

 او بیان کرد:امیدواریم زیر ساخت اسقاط آیین نامه خودرو‌های فرسوده انجام شود به طوری که امسال به رکورد‌های بالاتری برسیم. 

 مشهدی شریف گفت:خودروسازان عملا تمایلی به طرح‌های جایگزینی خودرو ندارند یا موعد فراخوان خودرو را یکسال دیگر برای مشتری میزنند تا این خودرو افزایش قیمت پیدا کند عملا با این کار متقاضی توان پرداخت قیمت‌های بالا را ندارد و مشتری منصرف می‌شود. 

 رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده اضافه کرد:تعداد اتوبوس‌های تولید شد در سال گذشته آنقدر تعداد کمی داشت که قابل مقایسه نیست همچنین تعداد تولید اتوبوس در داخل کشور در طول سال کمتر از هزار دستگاه است

مشهدی شریف گفت: برای تولید خودرو‌های داخلی ۱.۵ درصد قیمت خودرو و برای خودرو‌های وارداتی هم ۵ درصد باید به این صندوق پرداخت شود این صندوق توسعه صنعت در حال حاضر حدود ۶ همت موجودی دارد و اولویت پرداخت تسهیلات با خودرو‌های عمومی و موتور سیکلت است به طوری که دولت موظف است ظرف ۳ ماهه آینده مبالغی که در این صندوق جمع آوری شده را به نوسازی و واردات اتوبوس اختصاص دهد به طوری که امیداوریم این صندوق بخشی از مشکلات را حل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود
  • ◄ احداث و بهره‌ برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی
  • مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی تعیین شد
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان