Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@13:56:21 GMT

هرپس و ابولا در کمین صاحبان میمون رزوس!

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۹۲۷۹

هرپس و ابولا در کمین صاحبان میمون رزوس!

یک دامپزشک حیات وحش گفت: "ماربورگ ابولا" و "هرپس دی ویروس" ۲ مورد از کشنده‌ترین بیماری‌هایی هستند که می‌توانند از "میمون رزوس" به افرادی که این میمون را به عنوان حیوان خانگی انتخاب کرده‌اند، منتقل شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نگهداری حیوان خانگی تقریباً در همه کشورهای جهان امری رایج است و در کشور ما نیز در دو دهه اخیر نگهداری حیوانات خانگی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع مهم در نگهداری حیوانات خانگی انتخاب گونه مناسب برای نگهداری است؛ چرا که در صورت انتخاب گونه اشتباه برای نگهداری، آسیب جبران‌ناپذیری به محیط زیست، خود حیوان و سلامت اعضای خانه وارد می‌شود.

متأسفانه با رواج پیدا کردن نگهداری حیوانات در خانه افراد سودجو از علاقه به افزایش تعاملات بین انسان و حیوانات استفاده کرده و برای کسب درآمد بیشتر از طریق قاچاق حیات‌وحش، گونه‌های اشتباهی را به‌عنوان حیوان خانگی معرفی کرده‌اند.

در رابطه با این موضوع ایمان معماریان دامپزشک حیات وحش در برنامه مثبت سلامت اظهار کرد: بخشی از موضوع نگهداری گونه‌های مانند میمون رزوس به عنوان حیوان خانگی افرادی هستند که در فضای مجازی تبلیغ نگهداری این حیوانات را می‌کنند و نگهداری آن‌ها را کار خوبی جلوه می‌دهند. علاوه بر این افرادی نیز هستند که متوجه اشتباه خود نشده‌اند و یا حیوان آن‌ها هنوز به سنی که مخاطر‌آمیز باشد، نرسیده است.

وی در رابطه با بیماری‌های مشترک میمون و انسان گفت: یکی از شروط مهم در انتخاب حیوان خانگی این است که بیماری‌های آن حیوان با انسان زیاد نباشد و در مواردی هم که بیماری مشترک دارد، مخاطرات جزئی و قابل درمانی داشته باشد. در رابطه با این میمون‌ها این شرط وجود ندارد و بیماری‌های مشترک آن‌ها با انسان چه از نظر تعداد و چه از نظر شدت بسیار زیاد است.

این دامپزشک حیات وحش بیان کرد: انواع بیماری‌های انگلی و و ویروسی که بسیار کشنده هستند می‌تواند از میمون به انسان و یا برعکس منتقل شود که از انواع آن‌ها بیماری هرپس دی ویروس است که در 76 درصد میمون‌ها وجود دارد، این ویروس علائم بالینی شدیدی در انسان ایجاد می‌کند و می‌تواند باعث مرگ او شود. ماربورگ ابولا دیگر بیماری خطرناکی است که از میمون رزوس به انسان منتقل می‌شود و به شدت کشنده است.

معماریان افزود: سل نیز نمونه دیگری از بیماری‌های مشترک است و درمان بسیار طولانی مدتی دارد. بیماری‌های مشترک رزوس با انسان قابل پیشگیری و درمان نیست و افرادی که به شکل غیرقانونی به فروش این حیوان می‌پردازند و مدعی هستند که این میمون واکسن زده یا شناسنامه دارد، دروغ می‌گویند. میمون‌ها در مورد بسیاری از بیماری‌ها تنها ناقل هستند و خود علائم بیماری را ندارد اما آن را به انسان منتقل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر بیماری‌های به شدت خطرناکی مانند سارس، آنفلونزا فوق حاد، ویروس کرونا و ...، از حیات وحش به انسان منتقل شده‌اند که انتخاب حیوان خانگی اشتباه، خرافات در رابطه با بخش‌هایی از بدن این حیوانات و یا استفاده از گوشت آن‌ها به انسان از جمله عوامل ایجاد این بیماری‌ها بوده‌اند.

این 4 "حیوان" را در خانه نگه‌ندارید! کشتار بی‌رحمانه میمون‌ها دست‌مایه فخرفروشی انسان‌ها!/ خطر انتقال بیماری‌های "غیرقابل درمان" از سوی میمون رزوس+ عکس نگهداری میمون در خانه خطر ابتلا به "آبله میمونی" را افزایش می‌دهد!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران های محیط زیست حیات وحش بحران های محیط زیست حیات وحش بیماری های مشترک نگهداری حیوان حیوان خانگی میمون رزوس بیماری ها میمون ها حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب دانشجویان توسط صاحبان صنایع از طریق سامانه سیب

ایسنا/بوشهر رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری اداره کل صمت استان بوشهر گفت: صاحبان صنایع استان جهت جذب دانشجویان بورسیه می‌توانند از طریق سامانه سیب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام کنند.

محمدرضا صادقی افزود: صاحبان صنایع، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان به منظور بورس دانشجویان دانشگاه‌ها در کلیه مقاطع تحصیلی از زمان کنکور یا در حین تحصیل می‌توانند با مراجعه به سامانه سیب به آدرس https://sib.saorg.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

صادقی عنوان کرد : طبق این فراخوان کلیه صاحبان صنایع جهت جذب دانشجویان در حین تحصیل در کلیه مقاطع می‌توانند تا 30 اردیبهشت ماه 1403 نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه سیب اقدام نمایند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، وی بیان کرد: کلیه صنایع در خصوص جذب دانشجویان نو ورود از طریق کنکور سراسری در مقطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی می‌توانند تا ۱۵ اردیبهشت ماه 1403 درخواست‌های خود را در سامانه سیب وزارت علوم ثبت کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • جذب دانشجویان توسط صاحبان صنایع از طریق سامانه سیب
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو
  • فیلم| عملیات کمین حزب‌الله در رویسات العلم
  • فیلم/ عملیات کمین حزب‌الله در رویسات العلم
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • ۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب و پرتنش که باید ببینید
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • حراج تاریخی ایلان ماسک: خدمتکار خانگی انسان‌نما، زیر ۳۰ هزار دلار