Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سردار مهدی حاجیان سخنگوی فرماندهی انتظامی کل کشور در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد از خودروهایی که به سرقت رفته ساخت داخل هستند و ۷۸ درصد خودروها مدل آنها برای قبل از سال ۸۸ بوده است و ۲۲ درصد این خودروها مدلشان برای بعد از سال ۸۸ بوده است.

وی افزود: از تاریخ اول فرودین تا امروز حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در کشور به سرقت رفته است که پلیس ۹۱ درصد از این سرقت‌های خودرو را کشف کرده است یعنی حدود ۱۸ هزار خودرو کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار حاجیان با بیان اینکه باید به سمت ارتقای بازدارندگی قانون در بحث پیشگیری برویم، گفت: برخی سرقت‌ها به دلیل خلأهای قانونی اتفاق می‌افتد به این معنی که افزایش قیمت قطعات خودرو را داشتیم و این باعث سوءاستفاده برخی افراد می‌شود. اگر قانون مجوزهای لازم را برای نظارت سیستمی بدهد، مراکز اسقاط، تعمیرگاه‌های خودرو و پلیس باید سیستم هماهنگ داشته باشند.  

وی افزود: هیچ تعمیرگاهی نباید قطعات دسته دوم یدکی را روی خودرو نصب کند مگر اینکه برای او احراز شود این وسیله از جای صحیح تامین شده است.  

سردار حاجیان تاکید کرد: تعمیرگاهی که لوازم یدکی مسروقه را بر روی خودرو نصب می‌کند اعم از لوازم یدکی بدنه و موتور و همچنین فروشنده لوازم یدکی را به فروش می‌رساند، معاونت در جرم می‌شود و باید هویت مال را مشخص کنند.  

وی  تصریح کرد: پلیس با افرادی که نسبت به فروش لوازم یدکی مسروقه اقدام می کنند و همچنین تعمیرگاه‌هایی که بدون احراز این لوازم را روی خودرو نصب می‌کنند، قاطعانه برخورد می‌کند.

سخنگوی فراجا ادامه داد: در کشورهای دیگر اگر خودرویی تصادف کند، هیچ تعمیرگاهی نمی‌تواند نسبت به تعمیر این خودرو بدون مجوز پلیس اقدام کند. همچنین قطعه سازان باید قطعه‌های نشان دار بسازند و یک بانک اطلاعاتی قطعات داشته باشند که پلیس هم به این سامانه دسترسی داشته باشد. البته با خودروسازان هماهنگی‌هایی ایجاد شده، اما کامل و به روز نیست، اما با قطعه سازان چنین تعاملی نداریم.  

انهدام باند قاچاق مشتقات نفتی در قالب ۱۴ شرکت صوری

حاجیان بیان کرد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با اقدامات اطلاعاتی توانستند یک باند سازمان یافته قاچاق مشتقات نفتی و پتروپالایشی را کشف کنند.

سخنگوی فراجا گفت: این باند محصولات پتروپالایشی را با پوشش کربنات از کشور خارج می‌کردند ،۴۵۰ هزار لیتر از مخازن و تانکرهای این شرکت کشف شد و پس از بررسی اسناد مشخص شد ۱۴ شرکت صوری در این خصوص فعالیت می‌کردند که وجود خارجی نداشتند.

وی ادامه داد: پلیس توانست ۱۵ نفر از اعضای اصلی این شبکه را شناسایی کند و بیش از ۴۰ میلیون لیتر محصولات نفت و پتروپالایشی را کشف کند.

حاجیان تاکید کرد: سوژه اصلی این پرونده در گلستان و سرشبکه در استان قم شناسایی و دستگیر شد، این موفقیت به دلیل دسترسی پلیس به سامانه‌های اصلی است.

آمادگی پلیس برای راهپیمایی اربعین 

سخنگوی فراجا گفت: پلیس در ایام محرم آمادگی صد در صد دارد و در هر هیأت تعدادی پلیس یار محرم حضور دارند.

وی با اشاره به در پیش بودن مراسم راهپیمایی اربعین حسینی گفت: پلیس آمادگی کامل برای ارائه خدمات دارد. پیش بینی شده ۳۰ هزار نیرو امسال در این زمینه به زائران خدمت دهند.

سردار حاجیان ادامه داد: سه هزار واحد گشت پلیس در سراسر کشور به ویژه استان های مرزی ارائه خدمات می دهند و همچنین همکاران بانوان پلیس در مرز برای ارائه خدمات به زائران حضور دارند. 

صدور ۱۰۰ هزار گذرنامه در روز 

سخنگوی فراجا با بیان اینکه بیش از ۱۴۸ گیت در مرز فعال هستند، تاکید کرد: پلیس آمادگی صدور ۱۰۰ هزار گذرنامه در روز را دارد و در صورت نیاز می‌توانیم روزانه ۱۰ هزار برگه گذر موقت صادر کنیم، البته این اقدام بعد از هماهنگی با عراق اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر 695641 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها پلیس - نیروی انتظامی قاچاق قاچاق - قاچاقچی سفر - گذرنامه سارق - سرقت اربعين خودرو - ایرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس نیروی انتظامی قاچاق قاچاق قاچاقچی سفر گذرنامه سارق سرقت اربعين خودرو ایرانی سخنگوی فراجا لوازم یدکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴

اتو اکسپو چین در چند سال اخیر به یکی از بزرگ ترین و مهم ترین رویدادهای خودرویی جهان تبدیل شده و شرکت جی ای سی (JAC) نیز با توجه به اهمیت این اتو شو، سبد کاملی از محصولات خود را در نمایشگاه حاضر کرد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کمپانی جی ای سی (JAC) که در ایران بیشتر آن را با نام جک می شناسند، سال هاست که در زمینه تولید خودروهای سواری و کار و تجاری فعالیت می کند و اکثر محصولاتش هم موفق شدند به بازار ایران ورود کنند.

برای نمونه می توان به جک S5 اشاره کرد که پس شروع مونتاژش در کرمان موتور، موفق شد تا سهم زیادی از بازار کراس اوورها را برای خود کند و مورد استقبال مردم واقع شود. به بیانی دیگر می توان گفت که معروفیت برند جی ای سی در ایران با فروش بی نظیر S5 رقم خورد و این خودرو توانست دیدگاه مثبتی برای جک به وجود آورد.

جی ای سی در سال های اخیر علاوه بر تولید خودروهای متنوع، بر روی پیشرفت در زمینه خودروسازی مدرن نیز تمرکز کرده و همگام با دیگر شرکت های مطرح چینی، در دنیا به شهرتی نسبی رسیده است. سیر پیشرفتی که در مورد آن صحبت می کنیم به حدی بوده که با نگاهی کلی به سبد محصولات حاضر از طرف این خودروساز در اتو اکسپو پکن 2024 و همچنین مقایسه آن ها با تولیدات قدیمی تر جی ای سی، می توان به راحتی مسیر تکاملی خودروهای این برند چینی را درک کرد.

جدا از تمام نکاتی که پیش تر به آن ها اشاره شد، حضور جی ای سی در نمایشگاه خودرو پکن که میزبان بزرگان صنعت خودروسازی دنیا نیز هست می تواند نشان دهنده جایگاه این کمپانی باشد.

لازم به ذکر است که در سال های اخیر اضافه شدن قوای محرکه الکتریکی به خودرو ها بسیار مرسوم شده و به همین دلیل اکثر خودروسازان حاضر در اتو اکسپو چین، اتوموبیل های تمام برقی و یا هیبریدی خود را به نمایش درآوردند. با توجه به چنین موضوعی، جی ای سی نیز در کنار دیگر شرکت ها، خودروهای تمام برقی و هیبریدی خود را به نمایشگاه آورده و در معرض دید عموم قرار داده است.

این کمپانی علاوه بر حرکت در مسیر بکارگیری از قوای محرکه روز دنیا، طراحی محصولات خود را نیز با الگوهای نوین جهانی به روز کرده تا به صورت همه جانبه در زمینه خودروسازی پیشرفت کرده باشد.

با ورود به غرفه جی ای سی در نمایشگاه خودرو پکن 2024، در درجه اول کانسپت DE Fine دید بازدیدکنندگان را به خود جلب می کرد. بهتر است بدانید که نزدیک شدن به تولید خودرو با پلتفرم DE جزو اهداف توسعه ای جی ای سی است و در این راستا هوآوی با تکنولوژی های روز خود قصد دارد تا سرعت رسیدن به نسخه نهایی را برای JAC بیشتر کند.

به طور کلی جی ای سی چهار پلتفرم برای ابعاد مختلف بدنه در نظر گرفته که در میان آن ها پلتفرم DI که مختص خودروهای کوچک و متوسط مانند EV3 است، تجاری سازی شده و به مرحله تولید رسیده.

نام دو پلتفرم دیگر JAC که بخش های نهایی طراحی شان را سپری می کنند DP و DM است که به ترتیب برای تولید خودروهای آفرودی و MPVها کاربرد خواهند داشت.

جی ای سی با چه خودروهایی پا به اتو اکسپو پکن گذاشت؟

از مهم ترین خودروهای این برند که احتمالاً به زودی در خیابان های ایران تردد خواهند کرد می توان EV3 را نام برد که به یک پیشرانه تمام برقی مجهز شده و با توجه به ظاهر جذابش و همچنین تنوع پایین خودروهای هاچ بک و درون شهری، می تواند مورد پسند بسیاری از جوانان و خانم ها قرار گیرد. جک EV3 دارای یک موتور برقی با حداکثر قدرت 70 کیلووات است.

این هاچ بک نخستین محصول جک است که به باتری های استوانه ای تجهیز شده است و حداکثر سرعتش هم به 150 کیلومتر بر ساعت می رسد.
دیگر محصولی که در غرفه جی ای سی معرفی شد، X8 بود که کرمان موتور اقدامات لازم برای مونتاژ این کراس اوور را انجام داده و در آینده ای نزدیک تولیدش را آغاز خواهد کرد. این خودرو از یک پیشرانه 1.5 لیتری TGDI استفاده می‌کند که قادر به تولید 174 اسب بخار است. گشتاور این پیشرانه نیز 250 تا 280 نیوتن متر اعلام می شود و در نهایت از طریق گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل خواهد شد.

JS6 هم که حضورش در ایران قطعی شده و جزو جدیدترین محصولات این برند است نیز در نمایشگاه حضور داشت. لازم به ذکر است که JS6 قرار است در نسخه پلاگین هیبرید در کرمان موتور مونتاژ شود.

همان طور که می دانید شرکت جک علاوه بر خودروهای سدان، کراس اوور و هاچ بک، پیکاپ های شاسی مستقل را نیز در سبد محصولات خود دارد. از این رو برای نمایش دستاوردهای خود در تولید این کلاس بدنه، علاوه بر نسخه تمام بنزینی و تجهیز شده T9 (هانتر)، نسخه تمام برقی و دو دیفرانسیل این پیکاپ نام آشنا را نیز برای اولین بار معرفی کرده است.

در بخش دیگری از غرفه، ون RF8 که یک MPV محسوب می شود نیز حضور داشت و به علت طراحی داخلی لوکس و تجملاتی اش، مورد توجه مراجعین قرار گرفت.

آرایش صندلی ها در این MPV به صورت 2+2+3 بود تا سرنشینان ردیف دوم فضای کافی در اختیار داشته باشند و سفر راحت تری را تجربه کنند. در مورد این موضوع می توان گفت که امروزه خودروسازان سعی دارند تا اکثر کراس اوورها و SUVهای خود را نیز با این چینش صندلی تولید کنند، چرا که فضا برای بکارگیری امکانات رفاهی بیشتر فراهم می شود.

در پایان می توان نتیجه گرفت که حضور جی ای سی در چنین رویداد بزرگی می تواند نشان دهنده آمادگی این شرکت برای تولید محصولات متنوع تر و پیشرفته تر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • کشف وسایل نقلیه سرقتی در مراغه
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • اقدام به موقع واحد پلیس برای نجات جان شهروندان
  • کشف سه محموله قاچاق در اندیمشک
  • تصادف ۶ خودرو سواری در این بزرگراه تهران