Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران گفت: وجود ۱۲ هزار بافت فرسوده تهران می‌تواند به تهدیدی برای پایتخت تبدیل شود و باید در این خصوص به صورت اساسی چاره اندیشی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، جلسه ستاد مدیریت بحران شهر تهران برای برنامه ریزی جهت مقابله با سیلاب‌های احتمالی پیش رو با حضور شهردار تهران، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و دیگر مسئولان این حوزه امروز پنجشنبه سیزدهم مردادماه سال جاری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علیرضا زاکانی شهردار تهران در این مراسم اظهار کرد: با توجه به وجود گسل‌ها، قرارگیری در دامنه و سایر مشکلات حساسیت ویژه‌ای در تهران ایجاد شده است و این اقتضائات طبیعی مشکلاتی را برای ما فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: در کنار تمامی فرصت‌هایی که در تهران وجود دارد مشکلاتی نیز وجود دارد زمانی انبار نفت خارج از تهران بود، اما امروز در کنار آن منازل مسکونی وجود دارد.

زاکانی با اشاره به بافت فرسوده تهران اضافه کرد: وجود ۱۲ هزار بافت فرسوده تهران می‌تواند به تهدیدی برای پایتخت تبدیل شود و باید در این خصوص به صورت اساسی چاره اندیشی کنیم.

شهردار تهران تصریح کرد: باید از عاملی به نام غفلت جدا شویم و شرایط پیشگیری در تهران را ایجاد کرد به دنبال این هستیم تا پایه عملیاتی را در تهران ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه مطالعات پدافند غیرعامل در بستر دانش بنیان‌ها باید صورت گیرد، افزود: نظارت بر حسن اجرای برنامه‌ها و مطالعات از اهمیت بسزایی برخوردار است.

زاکانی گفت: ۷۵۳ پل تهران از لحاظ فنی مورد بررسی قرار گرفتند همچنین ۴۲ درصد پله برقی‌های تهران ناایمن بودند و ۵۰ درصد آن‌ها از رده خارج بودند، اما اکنون آن‌ها با ایمنی خاص وارد مدار شده‌اند.

شهردار تهران یادآور شد: آموزش اهمیت بسزایی در آگاهی مردم و کاهش خسارات و تلفات دارد و متأسفانه در هنگام حادثه کسی به این هشدار‌ها توجه نمی‌کند؛ در حادثه سیل اخیر شهرداری به شهروندان اعلام کرد که پارک‌ها تعطیل است، اما شهروندان بازهم بی‌توجه به هشدار‌ها به آن محیط‌ها رفتند.

وی همچنین تصریح کرد: باید با مشارکت نخبگان و رعایت اصول پدافند غیرعامل شرایط مساعدی را ایجاد کنیم و تدوین سند پدافند غیرعامل برای تهران در بهبود شرایط تاثیر خوبی خواهد داشت.

زاکانی تاکید کرد: باید حساسیت ویژه‌ای در تهران ایجاد شود و البته این حساسیت نباید برای شهروندان مشکل ایجاد کند و باید با مردم صحبت کنیم؛ برای مثال به آن‌ها بگوییم که اتوبان شهید شوشتری ۵۰ درصد بار ترافیکی را کاهش می‌دهد.

شهردار تهران اضافه کرد: در شهر تهران ۱۳ هزار هکتار فضای سبز در تهران وجود دارد و از این فضا‌ها می‌توان در زمان وقوع حوادث و رخ دادن بحران بهره‌مند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علیرضا زاکانی شهردار تهران شهرداری تهران بافت فرسوده تهران پدافند غیرعامل شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۹۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سید مهدی متولی «دستیار ویژه ارتباطات مردمی شهردار تهران» شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران طی حکمی «سید مهدی متولی» را به عنوان «دستیار ویژه ارتباطات مردمی شهردار تهران» منصوب کرد.

سید مهدی متولی پیش از این مدیر دفتر شهردار تهران بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • عکس‌های تکان‌دهنده از سردر یک باشگاه لیگ برتری؛ بافت فرسوده یا ساختمان باشگاه صنعت نفت آبادان؟
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • سید مهدی متولی «دستیار ویژه ارتباطات مردمی شهردار تهران» شد
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی تهدید به شورش کردند
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان