Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی عاشوری روز پنجشنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که در محل کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به منظور ایجاد اشتغال و کارآفرینی، به خصوص برای زنان سرپرست خانوار در سال ۹۵ با مجوز از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی در تمامی استان های کشور راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در حال حاضر، این صندوق با هشت میلیون عضو در ۳۱ استان کشور دارای ۳۴ دفتر فعال می باشد و ۷۶۰ شعبه آن نیز در سراسر کشور خدمات پرداخت تسهیلات به نیازمندان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را برعهده دارند. 

به گفته وی، صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در پنج سرفصل شامل اشتغالزایی، احداث مسکن، ودیعه مسکن، درمان و امور فرهنگی تسهیلات خود را ارایه می کند اما عمده هدف فعالیت صندوق همانگونه که عنوان شد، ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش کمیته امداد است. 

عاشوری با اشاره به فعالیت سال گذشته این صندوق، گفت: در زمینه اشتغال و کارآفرینی، صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۷۲۲ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۳۴ هزار فقره پرونده ارایه کرد که سهم استان قزوین از به میزان ۱۵ میلیارد تومان و برای ۷۰۰ مددجوی تحت پوشش بود.

وی، موضوع توانمندسازی را یکی از مهمترین شرح وظایف صندوق دانست و افزود: در راستای ایجاد اشتغالزایی افراد تحت پوشش موضوعاتی از قبیل شناسایی استعدادها، آموزش و معرفی افراد برای ارایه تسهیلات مورد توجه صندوق قرار دارد.

این مسوول خاطرنشان کرد: با توجه به خصوصیت قرض الحسنه بودن صندوق امداد ولایت، به لحاظ تراکنش و گردش مالی و ارایه تسهیلات به نیازمندان، مجموعه فعالیت ما از برخی بانک های قرض الحسنه بیشتر بوده و امیدواریم با تلاش های صورت گرفته بتوانیم در پایان سال جاری به عنوان سومین بانک قرض الحسنه معرفی شویم.

۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای امسال هدف گذاری شده است

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اظهار داشت: امسال و به لحاظ تعاملات صندوق با دولت، در خصوص ایجاد اشتغال ۵۰۰ هزار فرصت شغلی را هدف گذاری کرده ایم که بخشی از آن توسط صندوق و با ارایه تسهیلات و بخش دیگر نیز از طریق برخی تبصره ها صورت می گیرد و تاکنون نیز در قزوین با پرداخت چهار میلیارد تومان، زمینه اشتغال برای ۱۵۶ نفر فرآهم شده است.

عاشوری خاطرنشان کرد: سقف ارایه تسهیلات این صندوق در حال حاضر به مددجویان تحت پوشش ۲۰ میلیون تومان و با ارایه یک فقره سفته و بدون ضامن با مدت زمان پرداخت ۶۰ ماه انجام می شود و تسهیلات بیش از این میزان نیز با ارایه سفته و یک ضامن انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات صندوق تا سقف ۱۰ میلیون تومان فاقد کارمزد می باشد، تصریح کرد: خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد می توانند علاوه بر تسهیلات اشتغال، از سایر سرفصل ها از جمله تهیه جهیزینه و یا ودیعه مسکن، تا میزان ۱۵۰ میلیون تومان از این صندوق تسهیلات دریافت کنند.

عاشوری خاطرنشان کرد: در حوزه استفاده از ظرفیت مالی خیران نیز باید اذعان داشت که در حال حاضر ۴۰۰ هزار خیر در سراسر کشور با این صندوق همکاری می کنند و ما نیز با استفاده از سپرده گذاری این مجموعه خدمات خود را به نیازمندان و افرادی که خود خیران معرفی می کنند، ارایه می دهیم.

وی خا

باتوجه به رسالت اصلی ما که پرداخت تسهیلات قرض الحسنه این در حال حاضر تسهیلات ده میلیونی فاقد کارمزد و درصد است
و بالای ده میلیون تومان سه درصدی است و شامل جریمه نمی شود 
نیازمند به سپرده و معدل ندارد

برچسب‌ها تسهیلات بانکی کمیته امداد امام خمینی استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی کمیته امداد امام خمینی استان قزوین تسهیلات بانکی کمیته امداد امام خمینی استان قزوین صندوق قرض الحسنه امداد ولایت میلیارد تومان ارایه تسهیلات ایجاد اشتغال میلیون تومان کمیته امداد حال حاضر تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۹۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان

رئیس کمیته امداد شهرستان سراوان گفت: سال گذشته بیش از ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی برای دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد سراوان پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرام رئیسی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی برای دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد سراوان پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان سراوان افزود: در حال حاضر ۶ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان هستند که از این تعداد، پنج هزار و ۸۰۰ نفر دانش‌آموز و ۵۰۰ نفر نیز دانشجو هستند.

وی با بیان اینکه این قشر سالانه از خدمات و مستمری کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند، افزود: از جمله خدمات امداد ویژه این قشر می‌توان به پرداخت کمک هزینه تحصیلی، توانمندسازی، مشاوره تحصیلی و دوره‌های آموزش تست‌زنی و آمادگی برای کنکور ویژه دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد اشاره کرد.

رئیسی با بیان اینکه ۱۴۰ نفر حامی معلم، حمایت از کودکان نیازمند شهرستان سراوان را برعهده دارند، ابراز کرد: تجلیل از معلمانی که حامی ایتام هستند در روز معلم، یکی از برنامه‌های کمیته امداد شهرستان سراوان خواهد بود.

کد خبر 749443

دیگر خبرها

  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق