Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی که در تعطیلات از پیش برنامه‌ریزی شده به سر می‌برد، با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ملاقات نخواهد کرد، اما این دو مقام با هم گفتگوی تلفنی خواهند داشت. رسانه‌های کره‌جنوبی می‌گویند احتمالا برخی مقامات کشور از جمله رئیس جمهور برای اجتناب از ضدیت با چین، از دیدار با او صرف نظر کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویترز، پلوسی که اکنون در کره جنوبی به سر می‌برد، با همتای خود دیدار کرده است. در این دیدار دو طرف متعهد شدند از تلاش‌ها برای حفظ بازدارندگی علیه کره شمالی و  خلع سلاح هسته‌ای این کشور حمایت کنند.

گفته می‌شود، در دیدار با کیم جین پیو، رئیس مجلس کره جنوبی بیانیه مشترکی صادر شده است. در این بیانیه دو طرف نسبت به آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی رو به توسعه کره شمالی ابراز نگرانی کرده و اعلام کردند: «ما توافق کردیم از تلاش‌های هر دو دولت برای دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و برقراری صلح از طریق همکاری بین‌المللی و گفت‌وگوی دیپلماتیک حمایت کنیم».

پلوسی همچنین در یک کنفرانس خبری گفت که او و «کیم جین پیو»، راه‌های تقویت همکاری‌ها در زمینه امنیت منطقه‌ای و مسائل اقتصادی و اقلیمی را بررسی کرده اند.

پلوسی دیروز عصر به سفر کوتاه خود به تایوان پایان داد و رهسپار کره جنوبی شد. گفته می‌شود او قصد دارد بعدا از منطقه امنیتی مشترک در نزدیکی مرز بین کره شمالی و جنوبی بازدید کند. او پس از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که در سال ۲۰۱۹ در این مکان با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ملاقات کرد، بالاترین مقام آمریکایی خواهد بود که از این منطقه بازدید می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره جنوبی کره شمالی نانسی پلوسی آزمایش هسته ای کره شمالی رئیس جمهور کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۹۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات

بلینکن و رئیس جمهور چین بر اهمیت مدیریت مسئولانه اختلافات بین آمریکا و پکن تاکید کرده و درباره یک سری مسائل از جمله امور جهانی، منطقه‌ای و دوجانبه صحبت داشتند.

به گزارش ایسنا، گفت‌وگوها بین دو کشور در ماه‌های اخیر و در حالی افزایش یافته که اختلافات نیز همچنان زیاد است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین نگرانی خود را درباره حمایت پکن از روسیه و حمله به اوکراین و همچنین مسائل مربوط به تایوان و دریای چین جنوبی، حقوق بشر و تولید و صادارت مواد مورد نیاز برای تولید مواد مخدر صنعتی ابراز داشت.

بلینکن همچنین گفت در یک سری موارد همکاری دوجانبه با چین پیشرفت‌هایی داشته که شامل ارتباطات نظامی، مقابله با مواد مخدر و هوش مصنوعی می‌شود و دو طرف همچنین توافق کردند تا مذاکراتی را درباره کاهش خطرات ناشی از این فناوری هوش مصنوعی آغاز کنند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «ما به حفظ و تقویت خطوط ارتباطی برای پیشبرد در این حوزه و دستیابی به توافقی برای رسیدگی به اختلاف‌نظرها به منظور اجتناب از هرگونه سوءتعبیر، برداشت‌های نادرست و ارتباطات اشتباه ادامه می‌دهیم و متعهدیم.»

این دیپلمات ارشد آمریکایی همچنین تاکید کرد: «با اینکه ما به دنبال تعمیق همکاری هستیم که به نفع دو طرف است، آمریکا درباره چالش‌هایی که توسط چین ایجاد شده، به شدت هوشیار است. واشنگتن همیشه از منافع اصلی و ارزش‌های خود دفاع می‌کند.»

وی همچنین به‌ویژه نگرانی خود را درباره تامین قطعاتی از جمله ابزارآلات و قطعات میکرو الکترونیک برای مسکو ابراز داشت و پس از دیدار با رئیس جمهور چین به خبرنگاران گفت: «روسیه بدون حمایت‌های چین برای حفظ حملاتش علیه اوکراین به مشکل برمی‌خورد. تامین صنایع دفاعی روسیه هم تهدیدی علیه اوکراین و هم تهدیدی علیه امنیت اروپاست.»

وزیر خارجه ایالات متحده همچنین با شی جین‌پینگ درباره مانورهای دریایی چین در دریای چین جنوبی صحبت و بر حمایت قاطع آمریکا از فیلیپین تاکید کرد.

رئیس جمهور چین نیز تاکید کرد که چین و آمریکا باید به جای دخیل شدن در رقابتی شرورانه به دنبال همکاری در مسیری مشترک باشند.

وی افزود: «چین از دیدن یک آمریکای مطمئن، باز، موفق و پر رونق خوشحال می‌شود. ما امیدواریم که آمریکا هم به دنبال توسعه چین در مسیری روشن و مثبت باشد. این یک مساله نهادی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.»

دیدار بین بلینکن و رئیس جمهور چین در پایان سفر سه روزه وزیر خارجه آمریکا به این کشور آسیایی انجام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • اعتراض دانشجویان آکسفورد به سفر پلوسی
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی