Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:59:43 GMT

توسعه اجتماعی با نقش‌آفرینی زنان محقق می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۰۲۹۹

توسعه اجتماعی با نقش‌آفرینی زنان محقق می‌شود

نرگس معدنی پور روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به نقش و جایگاه بانوان در موضوعات فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: حوزه فرهنگی و اجتماعی بر حسب ماموریت خود، دارای فضای مناسبی برای فعالیت بانوان است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در جامعه توسعه اجتماعی مناسبی رقم بخورد نیازمند نقش آفرینی موثر زنان هستیم، گفت: هویت بخشی به فعالیت های بانوان با خود توسعه اجتماعی پر رنگی را به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: پیشرفت و توسعه جامعه به حضور پر رنگ زنان در موضوعات فرهنگی و اجتماعی بستگی دارد، از ین رو ضرورت دارد از ظرفیت ها و توانمندی های این قشر از جامعه بیش از پیش بهره برد.  

وی تاکید کرد: باید نقش زنان در همه موضوعات خصوصا موضوعات فرهنگی و اجتماعی دیده شود و در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تلاش بر این است که این نقش به درستی تعریف و اجرا شود.

معدنی پور با بیان اینکه اکنون بانوان در موضوعات اجتماعی حضور ملموسی دارند آنان را کنشگرانی فعال برای بهبود شرایط فرهنگی جامعه دانست و گفت: خانم ها به نحو چشمگیری در اجرای برنامه های اجتماعی از خود استقبال نشان می دهند که این موضوع یعنی یک ظرفیت بزرگ اجتماعی است.

وی تاکید کرد: بانوان در چنین شرایطی باید به یک هم افزایی درونی برسند تا نقش آفرینی خود در جامعه را به سطوحی بالاتر ارتقا دهند.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر تهران شهرداری تهران مدیریت شهری بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران شهرداری تهران مدیریت شهری شورای اسلامی شهر تهران شهرداری تهران مدیریت شهری بانوان فرهنگی و اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است

سید فرهاد ناصری نیا در نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در لرستان و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان با فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) به مناسبت هفته کارگر ، اظهار داشت : این هفته فرصت مناسبی برای تجلیل از خدمات ارزنده کسانی است که به‌عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی، از مهمترین ارکان توسعه، بالندگی و خوداتکایی جامعه به‌شمار می‌روند.

وی افزود: بدون شک، پیشرفت و استقلال اقتصادی و صنعتی کشور مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های کارگران است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد : تاریخ انقلاب اسلامی نشان از نقش محوری کارگران در پیروزی جمهوری اسلامی ایران و استقرار نظام اسلامی داشته و همچنین این قشر از جامعه طی هشت سال دفاع مقدس نیز به عنوان سرباز و بسیجی در میدان های جنگ و در سنگر تولید حضور پررنگی داشتند.

او بیان کرد: یکی از موضوعاتی که پیگیر آن هستیم راه‌اندازی بازارچه دائمی تولیدات مشاغل خانگی کارگاه‌های خرد خانگی استان است. این موضوع، در صورت تحقق می‌تواند کمک زیادی به اشتغال لرستان و رونق گرفتن کارگاه‌های زودبازده استان کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: بعد از انقلاب اسلامی به قشر کارگر بها داده شد و امام راحل و پس از آن مقام معظم رهبری، نگاه ویژه به کارگران داشته‌اند.

وی گفت: کارگران نقش مهمی در خودکفایی کشور دارند و با همت آنها چرخ اقتصاد به گردش افتاده و اثرگذاری آن‌ها ملموس است. لازم است به این قشر اثرگذار، سلامت روح و جسم آن‌ها، آرامش در خانواده، محیط کار و امنیت شغلی توجه ویژه شود و این را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم.

ناصری نیا توجه ویژه به تولید را اولویت مهم دولت دانست و با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بسیج کارگری در کنار هم هستند، افزود: جلسات شورای هماهنگی به‌صورت میدانی و شهرستانی برگزار و مشکلات مردم به‌صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟