Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیام حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به پنجمین نشست میز ملی خرما در شهرستان دشتستان توسط نماینده شرکت کننده از سوی وزارت امور خارجه قرائت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، این نشست با حضور نمایندگانی از وزارتخانه های صمت، جهاد کشاورزی ، معاونین و مدیران کل اقتصادی استانهای خرما خیز ، نمایندگان بخش خصوصی، اتاقهای بازرگانی و تعاون با موضوع و محوریت بررسی چالشهای تولید و صادرات خرما برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پیام وزیر امور خارجه کشورمان به این نشست به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام را تسلیت عرض نموده و از تشکیل این گردهمایی در خطّه قهرمان پرور " دشتستان " و سرزمین نخل بسیار خرسندم. 

اهمیت صادرات غیر نفتی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشور، همواره به عنوان موضوعی مهم مورد توجه و بررسی بوده است. صادرات غیر نفتی یک راهبرد اساسی در تحکیم بنیانهای اقتصاد مقاومتی، تنوع بخشی  به درآمدهای ارزی کشور، دوری از اقتصاد تک محصولی و خنثی سازی تحریم های ظالمانه است . 

تحریم هایی که در وهله نخست جریان درآمدی کشور را نشانه گرفته است. 

در این میان بخش کشاورزی کشور، جایگاه و سهم شایانی در اقتصاد ملی ایفا نموده و اقلیم چهار فصل میهن عزیزمان، به حوزه باغبانی برکت و تنوعی مثال زدنی در سطح جهان بخشیده است.

اشتغال گسترده، ارزش افزوده بالا و رتبه ممتاز در صادرات کشاورزی، وجه تمایز محصولات باغبانی کشور بوده و در این میان "خرما" نعمت و محصولی نام آشنا و دیرینه است و سزاوار توجهی مضاعف. 

وزارت امور خارجه در مسیر دستیابی به  توسعه و تنوع بخشی  مقاصد صادراتی، افزایش سهم در بازار های هدف و کمک به جذب سرمایه گذاری خارجی در تقویت زیر ساختهای مطلوب، آماده همکاری و مشارکت نزدیک با دست اندرکاران و فعالان این  محصول ارزشمند است. 

در پایان فرصت را مغتنم شمرده از زحمات و تلاش‌های برگزارکنندگان این همایش و فعالان عرصه پرورش نخل، تولید و صادرات خرما قدردانی نموده و توفیقات شما عزیزان را در سربلندی و آبادانی این سرزمین قهرمان پرور  از خدای متعال مسئلت دارم.

حسین امیر عبداللهیان

وزیر امور خارجه

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر امور خارجه ایران امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۰۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات #فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • زنجیره ارزش راهبردی خرمای خوزستان از نقاط قوت نمایشگاه ایران اکسپو
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی