Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس کمیته حمل و نقل ستاد هماهنگی زائران اربعین حسینی بر تلاش جمعی به منظور فراهم کردن بستر مناسب در تسهیل تردد و ایمنی زائران اربعین حسینی تأکید کرد.

مرتضی شیروانی، در اولین جلسه ستاد هماهنگی کمیته حمل و نقل اربعین حسینی که با حضور اعضای این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: اجتماع عظیم اربعین حسینی علاوه‌بر ابعاد معنوی، دارای ابعاد فرهنگی و مذهبی بوده و به‌عنوان بزرگترین اجتماع شیعیان مطرح است، از این رو باید با تلاش جمعی بستر مناسب برای تسهیل در تردد و ایمنی زائران فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال شاهد رشد فزاینده تعداد زائران خواهیم بود، عنوان کرد: اجرای مفاد شیوه‌نامه ابلاغی وظایف دستگاه‌های مختلف، احیاء و رفع نواقص ایمنی راه‌ها، نظارت بر شبکه حمل و نقل اعم از جاده‌ای، ریلی و هوایی، تعامل بین بخشی دستگاه‌های عضو کمیته حمل و نقل و اسکان موقت زائران در راهدارخانه‌ها و مکان‌های موجود از مهم‌ترین موارد در اجرای طرح اربعین حسینی امسال خواهد بود.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، هماهنگی و نظارت بر استقرار موکب‌های مردمی و رعایت نکات ایمنی در برپایی این موکب‌ها، همکاری شرکت‌های حمل و نقل برای تدارک اتوبوس‌های رزرو در صورت نیاز به جایگزینی وسایل نقلیه دچار نقص فنی، تهیه خودروهای سبک با همکاری استانداری برای استقرار گشت‌های نامحسوس پلیس، تهیه نقشه راهنمای زائران، تأمین سوخت مورد نیاز وسایل نقلیه و اطلاع‌رسانی جایگاه‌های سوخت و محل‌های اسکان در مسیر، به روزرسانی تابلوهای اطلاعاتی، مسیرنما و ایمنی در مسیر زائران را از دیگر موارد مهم عنوان کرد.

در ادامه سرهنگ فراشی جانشین فرماندهی پلیس راه لرستان هم در این جلسه بر ضرورت ارتقای زیرساخت‌ها و خدمات پایانه‌های مسافری، دسترسی پاسگاه‌های پلیس راه به سامانه سپهتن(رصد لحظه‌ای ناوگان)، نصب تابلو ورود ممنوع در ورودی محور خرم‌آباد - پلدختر و ... تأکید کرد.

همچنین رضا عبدی، معاون حمل و نقل و اکبر جدیدی مشاور مدیرکل و مدیر حراست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، رئیس پلیس راهور استان، رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل مسافر استان و نمایندگان سایر دستگاه‌های عضو کمیته حمل و نقل نیز در این جلسه به بیان مسائل و راهکارهای مناسب در ارتقای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی راهداری و حمل ونقل جاده ای اربعين حسيني زائران اربعین حسینی کمیته حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۰۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز فعالیت ستاد اربعین دستگاه‌های وابسته به وزارتخانه در سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیدمحمدرضا حسینی اظهار  داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان دروازه شرقی حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) طی سالیان اخیر پذیرای خیل عظیم زائران پاکستانی اربعین حسینی است که وظیفه داریم به نحو مطلوب شرایط را برای استقبال از زائران امام حسین(ع) فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته با تشکیل قرارگاه مرکزی اربعین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برنامه‌ریزی برای استقبال، اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در چند نقطه کشور، اقدامات خوبی صورت گرفت که در سال جاری تقویت خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در فرصت محدود باقیمانده، دستگاه‌های تابعه وزارتخانه باید در قالب ستاد اربعین فعالیت خود را آغاز و نسبت به اتخاذ شرایط مطلوب برای میزبانی هرچه بهتر از زائران پاکستانی ابا عبدالله الحسین(ع) اقدام کنند.

حسینی گفت: نشر و گسترش معارف امام حسین(ع) در سراسر گیتی وظیفه تک تک محبین و علاقمندان به مکتب اهل بیت علیهم السلام است که میزبانی شایسته از زوار ابا عبدالله و تسهیل شرایط برای زیارت از جمله راه‌های گسترش معرفت حسینی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی