Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از ادامه امدادرسانی‌های هوایی و زمینی در مناطق صعب‌العبور متاثر از فعالیت سامانه مانسون خبر داد.

وحید شعبانی در حاشیه بررسی روند امدادرسانی در شهرستان باغملک اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در شعب و تیم‌های واکنش سریع، آنست و امداد هوایی که از مرکز استان خوزستان به منظور تسریع در روند عملیات‌های امدادرسانی و جستجو و نجات به مناطق متاثر از فعالیت سامانه بارشی مانسون اعزام شده‌اند، تاکنون به ۲هزار و ۸۲۵ نفر امدادرسانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: پنج سورتی پرواز بر فراز مناطق عشایری و صعب العبور شهرستان‌های ایذه و باغملک انجام شده و از این طریق اقلام زیستی و غذایی در اختیار اهالی مناطق کوه سفید، سی صیدون، منگشت، دشت بهار، قارون سیدخدر، سرقوچ و سیرف قرار گرفته است و امدادرسانی‌های هوایی امروز نیز انجام خواهد شد.

وی گفت: عملیات‌های امدادرسانی اخیر  بیشتر در حوزه‌های استحفاظی شهرستان‌های اندیکا، ایذه، آغاجاری، باغملک، بهبهان، گتوند، لالی و مسجدسلیمان صورت پذیرفته است.

شعبانی ضمن همدردی با خانواده‌های آسیب‌دیده در این حوادث، از ادامه عملیات جستجو برای یافتن کودک سه ساله مفقود شده با به کار گیری انواع تجهیزات و امکانات امدادی خبر داد و افزود: از ساعات ابتدایی این حادثه تلخ و دلخراش عملیات جستجو به همت نجاتگران هلال احمر شهرستان ایذه آغاز شد و بلافاصله تیم‌های تخصصی واکنش سریع و آنست (سگ‌های زنده‌یاب) نیز علیرغم تاریکی شب و شرایط نامساعد جوی با هدف گسترش سطح محیطی و دقت در جستجو، به این عملیات اعزام و به تیم‌های عمل‌کننده ملحق شدند ولی متأسفانه تاکنون توفیقی در این زمینه حاصل نشده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یک مجموعه مردم نهاد و بر آمده از دل جامعه است، گفت: به مردم آسیب‌دیده از ورود و فعالیت سامانه بارشی مانسون که خسارت زیادی در کشور و استان به بار آورده، اطمینان خاطر می‌دهیم تا رفع مشکلات ایجاد شده، در کنار مردم خواهیم ماند و خدمت‌رسانی‌ها به مردم شریف و صبور مناطق تحت تاثیر این پدیده ادامه می‌یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان هلال احمر سیل تابستانی جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۰۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان

بابک محمودی افزود: از تاریخ ۴ تا ۶ اردیبهشت ماه، ساعت ۵صبح ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیروهای این جمعیت طی ۶۲ مورد عملیات امداد و نجات به هزار و ۲۸۴ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۸۹ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۸۸ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۹ تخته پتو، ۲۶ تخته موکت و ۱۵ بسته غذایی توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۱۰۵تیم عملیاتی متشکل ۴۰۳ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی