Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@00:26:38 GMT

کوثری: تولید برق هسته‌ای حق ایران است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۰۷۹۷

کوثری: تولید برق هسته‌ای حق ایران است

نماینده مجلس معتقد است ایران طبق قانون اقدام راهبردی قصد دارد برق هسته‌ای تولید کند که برای تولید آن نیاز به ۱۹۰ هزار سو اورانیوم غنی شده دارد.

اسماعیل کوثری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به صورت کامل به تعهدات خود در برجام عمل کرده است، گفت: ما دقیقا به تعهدات خود در برجام عمل کرده ایم، اما طرف مقابل که آمریکا از مهم‌ترین آن‌ها است به تعهدات خود عمل نکرده و حتی پا را فراتر از چارچوب مصوبات گذاشته و در زمان ترامپ ما را بیش از پیش تحریم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نحوه ورود طرف مذاکره کننده به برجام و اینکه نباید موضوعاتی همچون راه اندازی سانتریفیوژ و ساخت هزار دستگاه IR۶ که ارتباطی به این معاهده ندارد به آن گره بزنند، یادآور شد: در حال حاضر ما نیاز به برق هسته‌ای داریم و این یکی از مواردی است که باید طرف مذاکره کننده مد نظر داشته باشد.

وی افزود: زمانی پیش از انقلاب، آمریکا و اروپا به ویژه آلمان و فرانسه در حال ساخت رآکتور در ایران بودند، اما بعد از انقلاب و وقوع جنگ آن را رها کردند در حالی که در زمان رژیم پهلوی معتقد بودند باید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای در ایران تولید شود.

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی قصد دارد برق هسته‌ای تولید کند که طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها که از سوی مجلس تصویب شده است، برای تولید چنین برقی به ۱۹۰ هزار سو اورانیوم غنی شده نیاز داریم که دولت سیزدهم اقدامات اولیه آن را آغاز کرده است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: برق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی، در صورت اجرای درست و دقیق، به بهبود وضع کسب‌وکار در کشور و رونق تولید منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این زمینه تصویب شده است، بیان کرد: مهم‌ترین اقدام مجلس یازدهم در این حوزه، رفع انحصار از مجوزهای کسب‌وکار و شکستن قلم‌های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار بود که به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد.

وی افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیز به عقب‌ماندن نظام قانون‌گذاری از نیازهای زیست‌بوم فناوری کشور پایان داد و به‌گفته معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، قانون جهش تولید دانش‌بنیان تاکنون به یک میلیارد ۳۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی منجر شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی، همچنین معافیت‌های مالیاتی بر کسب‌وکارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه‌دارکردن فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد و درنهایت اختصاص منابع تبصره ۱۸ بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان‌ها، از دیگر عناصر ریل‌گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال است که در صورت اجرای درست و دقیق آن، به بهبود وضع کسب‌وکار در کشور و رونق تولید منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • نشست منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • شهید مطهری صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟