Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، لطف الله سیاهکالی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در نشست فعالان میراث فرهنگی با وزیر میراث فرهنکی،گردشگری و صنایع دستی گفت: برای حفظ باغستان سنتی قزوین باید مسایل اقتصادی و معیشتی آن لحاظ شود.

وی افزود: روش و رویکرد میراث فرهنگی برای صیانت از باغستان سنتی دارای اشکال است و این دستگاه به همه پاسخ ها و نیازها در این مجموعه پاسخ "نه" می گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاهکالی اظهار داشت: ما مخالف حفظ و صیانت از بافت تاریخی نیستیم اما اینکه دایره این بافت را وسیع و به بافت فرسوده نیز منتقل کنیم و اجازه ساخت و ساز و نوسازی را به مردم ندهیم، کاری اشتباه هست.

فاطمه محمدبیگی دیگر نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: طرح توسعه مرقد چهارانبیاء که در دیپلماسی جهان اسلام و سایر مکاتب می تواند مورد توجه قرار بگیرد باید صاحب اعتبارات ملی شود.

وی اظهار داشت: طرح امامزاده حسین(ع) ناقص مانده و به دلیل سوء مدیریت ها بافت محله اصیل دباغان با مشکلات زیادی روبروست و باید حل آن مورد توجه قرار بگیرد.

محمدبیگی گفت: می توان ضمن حفظ بافت تاریخی بلاغی، مشکلات ناشی از محدودیت های ساخت و ساز منازل مسکونی مردم در این محله و مشکلات ترافیکی موجود در منطقه را رفع کرد.

نماینده مردم قزوبن،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر موضوع تخریب بنای در حال احداث در کنار دروازه تاریخی درب کوشک قزوین تعیین و تکلیف نشود ناچاریم دست به سوال از وزیر بزنیم.

وی افزود: آبگرم های استان قزوین در کوهین و آبگرم و قلاع تاریخی ظرفیت های گردشگری بسبار خوبی هستند و باید از آنها حمایت شود.

محمدبیگی گفت: دریاچه اوان ۲ ماهه است که با دستور دادستانی پلمب شده و درب آن بروی گردشگران بسته شده است و نیازمند ورود میراث فرهنگی برای حل این مشکل هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه آب باغستان سنتی قزوین را خواستاریم و این مجموعه برای احیا و حفاظت نیازمند یک ردیف ملی است.

محمدبیگی گفت: با تخریب محیط زیست مخالفم اما باید ادامه مسیر تقاطع امام رضا(ع) با حفظ باغستان و کاشت درختان جایگزین در مسیر احداث پل ادامه یابد.

رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: قزوین دارالمومنین است و در حوزه های میراث فرهنگی نیازمند رسیدگی جدی است.

وی اظهار داشت: تکلیف ساماندهی محوطه تاریخی خله کوه تاکستان نیز باید هرچه زودتر روشن شود که این مساله از مژاابان شهروندان تاکستانی لست.

برچسب‌ها نماینده قزوین،آبیک و البرز در مجلس عزت الله ضرغامی میراث فرهنگی باغستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نماینده قزوین آبیک و البرز در مجلس عزت الله ضرغامی میراث فرهنگی نماینده قزوین آبیک و البرز در مجلس عزت الله ضرغامی میراث فرهنگی باغستان مجلس شورای اسلامی آبیک و البرز در مجلس میراث فرهنگی باغستان سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: در پی شکایت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان از اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، پیرامون احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت، دستور توقف موقت کار صادر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، افشین صالحی‌نژاد اظهار کرد: اداره کل راه‌وشهرسازی جنوب کرمان در حاشیه شهر قدیم‌جیرفت اقدام به تسطیح اراضی برای ایجاد شهرک جدید کرد که با شکایت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مواجه شده است.

وی افزود: در پی شکایت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان از اداره کل راه‌وشهرسازی جنوب کرمان پیرامون احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت، دادستانی ضمن بازدید میدانی از محل پروژه شهر جدید، دستور توقف موقت کار را صادر کرد.

دادستان جیرفت با بیان اینکه باید کار در محدوده اراضی شهرک جدید تا بررسی کارشناسی مجدد متوقف شود، بیان کرد: آثار تاریخی خط قرمز و میراث فرهنگی ماست و باید در جهت حفظ و نگهداری از آن دقت شود.

وی ادامه داد: شهر قدیم جیرفت یکی از دو محوطه تاریخی مهم جیرفت است که شرایط ثبت جهانی را دارد و نباید اجازه داد سهم این آثار تاریخی ارزشمند در ثبت جهانی از دست برود.

صالحی‌نژاد تأکید کرد: دستگاه قضایی با قاطعیت از اجرای طرح نهضت ملی مسکن حمایت می کند اما مسئولان راه‌وشهرسازی باید در مناسب‌ترین مکان و پس از انجام اقدامات کارشناسی این طرح را عملیاتی و اجرا کنند.

کد خبر 749287

دیگر خبرها

  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی