Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع عاشورایی جوانان زاهدانی صبح امروز به مناسبت ششم محرم و در سوگ شهات حضرت قاسم (ع) با عنوان "احلی من العسل" در مسجد حجت ابن الحسن العسکری (ع) برپا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، در این برنامه معنوی جوانان زاهدانی در سوگ شهادت حضرت قاسم (ع ) و شهدای کربلا سینه زنی، مرثیه سرایی، روضه و نوحه خوانی کردند و پرچم های یا امام حسین (ع ) به رنگ های مشکی و قرمز را برافراشتند و با سربندهای یا قاسم بن الحسن (ع ) و یا حسین(ع ) به عزاداری پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصور باقربیک تبریزی، مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان وبلوچستان در این همایش با بیان اینکه ترویج فرهنگ ‏عاشورایی و ولایت‌پذیری نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا  از اهداف برگزاری این همایش عاشورایی است، بیان کرد: ‏عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت ‏سیدالشهدا(ع) است که پرسیدند که مرگ در نزد تو چگونه می باشد و این نوجوان ۱۳ ساله در جواب گفت مرگ در ‏نزد من شیرین‌تر از عسل " احلی من العسل" است‎.‎

وی با بیان اینکه باید از وقایع مربوط به نهضت امام حسین (ع) به خوبی درس گرفت و جوانان را با آن آشنا است، افزود: در ‏حماسه عاشورا وقتی یک نوجوان ۱۳ ساله از شهادت به عنوان طعمی شیرین تر از عسل یاد می کند نشان دهنده اوج عزت و ‏شهامت او بوده و چه خوب است که نسل نوجوان امروز نیز با چنین معرفتی آشنا شود‎.‎

این مقام مسئول با بیان اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس جوانان 13-12 ساله برای رفتن به جبهه های نبرد حق علیه باطل ‏اشک ریخته و التماس می کردند، گفت: این افراد با پیروی از سیره اهل بیت به ویژه فرهنگ والای عاشورا به دفاع از کیان دین و ‏مملکت خویش پرداخته و نگذاشتند یک وجب از خاک کشور در تصرف بیگانگان درآید. ‏

وی با بیان اینکه جوانان ایران اسلامی ذلت و خاری نمی پذیرند، اظهار کرد: سبیل اخلاقی، محمد حسین فهمیده و دیگر شهدای ‏نوجوان در دفاع مقدس تنها نمونه ای از الگوهای موفق برای جوانان هستند؛ چنان که امروز حضور جوانان و نوجوانان اعلام ‏آمادگی برای جان دادن برای نظام و انقلاب و ولی فقیه و امام زمان(عجج) دارند.‏

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۱۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز

در مراسم پایانی این جشنواره که عصر امروز در بوستان قرآن تبریز برگزار شد، از ۹۳ نفر از منتخبان بخش حضوری و ۷۶ نفر از منتخبان بخش مجازی قدردانی شد.

دبیر اجرایی این جشنواره گفت: بخش حضوری این جشنواره به صورت استانی و با ۸۰۰ شرکت کننده از شهر‌های مختلف آذربایجان شرقی در دو بخش حفظ و قرائت و برای سه گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۲۴ سال برگزار شد.

قربانی افزود: در بخش مجازی جشنواره نیز در بخش‌های نقاشی، عکس نوشته، دل گویه، اینفوگرافی و کلیپ پنج‌هزار و ۴۳۰ اثر از شرکت کنندگان گروه‌های سنی مختلف ۷ تا ۲۵ سال به صورت کشوری شرکت داشتند.

وی نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه به‌ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان و زمینه‌سازی برای حل معضلات اجتماعی با استفاده از آموزه‌های قرآنی را اهداف اصلی برگزاری این جشنواره قرآنی اعلام کرد.

جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان»، یادبود زنده یاد قاری نوجوان سامان پور بیرامی در محور‌های اقامه نماز، قصه‌های قرآنی، امانت داری، حجاب و عفاف، احترام به بزرگترها، ادب و خوشرفتاری، انفاق و کمک به دیگران، بررسی صحت اخبار برگزار شد.

این جشنواره با موضوع سبک زندگی در قرآن کریم ویژه خواهران و برادران و در رده سنی کودک، نوجوان و جوان با مشارکت شهرداری منطقه ۷ تبریز ترتیب یافت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان /برای تمام این کشتارها فقط ۱۱ میلیون تومان پول گرفتم
  • اجرای طرح کنترل پوکی استخوان برای زنان بالای ۵۰ سال در زاهدان
  • پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز