Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با اشاره به اینکه برطرف شدن مسائل و مشکلات در حوزه محصول خرما یک ضرورت است گفت: تأسیس میز خرما همانند دیگر محصولات از جمله پسته، چای، برنج و گندم یک ضرورت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتستان ، غلامحسین کرمی ظهر امروز در آیین تشکیل میز ملی خرما در دشتستان با اشاره ایام شهادت حضرت امام حسین علیه‌السلام و 72 تن از شهدای دشت کربلا بر تاسی از فرهنگ عاشورا تأکید کرد و اظهار داشت: برای تسریع در ارائه خدمات به نحو مطلوب استفاده از فرهنگ عاشورا جامعه را به سعادت می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی مدیریت عاشورایی را نیاز کشور در برون رفت از مشکلات دانست و تأکید کرد: مشکلات جامعه با فرهنگ جهادی، روحیه انقلابی و مدیریت عاشورایی قابل حل است و این مهم باید در دستور کار مدیران در همه سطوح جامعه قرار گرفته شود.

دبیر اول کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت عاشورایی شعار نیست خاطرنشان کرد: در  مدیریت عاشورایی ضمن افزایش ریسک‌پذیری، باید زمان حذف شود و خستگی را خسته کرد.

کرمی با بیان اینکه برای حل مشکل محصول خرما به مدیریت عاشورایی نیاز است تصریح کرد: تاکنون در مورد خرما برنامه‌ها به صورت جدی دنبال نشده و اکنون برای رسیدن به نتیجه لازم به مدیریت عاشورایی نیاز است.

وی باتأکید بر ضرورت تدوین برنامه دراز مدت برای حل مشکلات خرما و حمایت از فعالان این بخش افزود: همانگونه که مشکلات دیگر محصولات کشاورزی با تأسیس نهاد مربوطه حل شده لازم است به خرما هم توجه ویژه شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی تأسیس میز خرما همانند دیگر محصولات از جمله پسته، چای، برنج و گندم را یک ضرورت دانست و بیان کرد: بین 8 تا 10 استان درگیر خرما هستند اما این محصول هیچ متولی ندارد.

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تعیین متولی خرما زمینه‌ساز حل مشکلات این محصول و فعالان آن مجموعه دانست و تصریح کرد: دولت در ارائه برنامه هفتم توسعه می‌تواند نسبت به تأسیس سازمان خرما اقدام کند.

کرمی بر ضرورت برطرف کردن مشکل نخلداران متضرر از سیل اخیر تأکید کرد و گفت: در سیل اخیر برخی از کشاورزان خسارت دیدند که حل مشکلات آنان باید در اولویت قرار گرفته شود.

متضرر شدن کشاورزان استان بوشهر در تولید و عرضه خرما

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز مهمترین مشکل محصول خرما با کیفیت استان بوشهر را پایین بودن قیمت پایه آن دانست و تصریح کرد: کشاورزان استان بوشهر در 2 سال قبل در تولید و عرضه خرما از نظر قیمت پایه محصول با مشکلات زیادی مواجه بوده‌اند.

ابراهیم رضایی با بیان اینکه خرما با قیمت بسیار پایین از کشاورزان خریداری می‌شود و با قیمت چند برابری به دست مصرف کننده می‌رسد تأکید کرد: در میز ملی خرما انتظار می‌رود با ارائه راهکارهای مناسب از جمله حذف دلالان از بروز مشکلات 2 سال قبل جلوگیری شود.

وی هدف از تشکیل میز ملی خرما را تعیین قیمت خرید تضمینی این محصول دانست و تصریح کرد: در این زمینه باید به خرید محصول خرما از باغداران توجه تا سود اصلی این محصول نصیب نخل‌داران شود.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی افزایش تقاضا برای محصول خرما در داخل و خارج کشور را از دیگر مطالبات کشاورزان تولید خرما عنوان کرد و افزود: بخش‌های دولتی که می‌توانند در این بخش ثمربخش باشند زمینه ایجاد بازارهای جدید خرید این محصول با کیفیت را فراهم کنند.

رضایی تسریع در اجرا طرح تحول نخیلات، تأمین آب و حق‌آبه، تقویت صنایع فرآوری، تأمین نهاده‌های کشاورزی را از دیگر مطالبات نخل‌داران استان بوشهر دانست و گفت: برنامه‌ریزی برای عرضه محصول خرما استان بوشهر در داخل و خارج از کشور و   تهاتر با برخی از محصولات دیگر یک ضرورت است.

اختصاص 50 میلیارد تومان برای نوسازی و اصلاح نخیلات

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر نیز با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه صنایع فرآوری خرما در باغات استان خاطر نشان کرد: در این راستا با اختصاص 50 میلیارد تومان در شورای گفت‌وگو دولت با بخش خصوصی زمینه نوسازی و اصلاح نخیلات فراهم شد.

خورشید گزدرازی تخصیص اعتبار برای مبارزه با آفت چوب‌خوار خرما، انعقاد تفاهم‌نامه مهارت‌آموزی و توانمندی و حمایت از کارگران نخیلات را از دیگر مصوبات شورای گفت‌وگو دولت با بخش خصوصی دانست و بیان کرد: با تشکیل میز ملی خرما زمینه حل مشکل نخلداران و افزایش ارائه محصول کشاورزان در دیگر بازارهای داخلی و خارجی فراهم می‌شود.

میز ملی خرما در استان بوشهر آغاز به‌کار کرد + تصویر بازارهای جدید داخلی و خارجی برای عرضه خرما استان بوشهر ایجاد می‌شود+فیلم برپایی میز ملی خرما با مشارکت استان‌های خرماخیز در بوشهر

وی با اشاره به وجود مشکلات متعدد صادرکنندگان در زمینه برگشت ارز افزود: انتظار می‌رود بتوان در قبال صادرات خرما زمینه واردات میوه‌های گرمسیری و جایگزین کردن آنها را فراهم کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر ضرورت ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای کنترل عرضه و بازار خرما به دست‌اندرکاران امر تولید و بسته‌بندی تأکید کرد و افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده برای صادرات خرما استان بوشهر مقصد و بازارهای جدید در دیگر کشورها ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/190/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجمع نمایندگان استان بوشهر مجلس شورای اسلامی مدیریت عاشورایی استان بوشهر میز ملی خرما محصول خرما یک ضرورت حل مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۱۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید ۱۰۰ هزار تن انواع دانه‌های روغنی در مزارع مستعد استان اردبیل خبر داد. - اخبار استانها -

نوبخت اژدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت: تولید انواع دانه‌های روغنی به ویژه کلزا در مزارع شمال استان 1.5 برابر بیشتر از سال گذشته بوده و در کنار عمل‌‌آوری کنجد، سویا و آفتابگردان، کشت دانه‌های روغنی نیز در سال‌های اخیر با حمایت دولت رونق بیشتری به خود گرفته است.

وی تصریح کرد: در شمال استان اردبیل به ویژه شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار کشت محصول با ارزش کلزا توسعه و رونقی مضاعف پیدا کرده و انتظار می‌رود در کنار کشت و صنعت، در اراضی بخش غیردولتی کشت این محصول با ارزش را با قیمت مصوب و خرید تضمینی شاهد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: قیمت تعیین شده برای این محصول 35 هزار تومان بوده و با توجه به 2 برابر بودن این نرخ نسبت به تولید گندم، رغبت بیشتر کشاورزان را به تولید محصولات دانه‌های روغنی و تأمین نیاز بازار داخل در این حوزه شاهد هستیم.

اژدری افزود: یک‌ هزار و 800 هکتار از مجموعه بنگاه اقتصادی کشت و صنعت مغان به کشت کلزا اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار 3.5 تا چهار تن محصول برداشت شود.

وی ارزش تولید دانه‌های روغنی و کلزا را در بی‌نیاز کردن کشور به واردات مواد اولیه روغن یادآور شد و خاطرنشان کرد: آنچه که در شمال استان ضروری به نظر می‌رسد، احداث و توسعه صنایع فرآوری مربوط به تولید محصولات دانه‌های روغنی به ویژه روغن‌کشی است تا فرصت اشتغال و ارزش افزوده بیشتری را در منطقه شاهد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا از خام فروشی محصولات در برنامه هفتم توسعه جلوگیری شود که در این راستا انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران با حمایت همه‌جانبه از سوی مسئولان شهرستان‌های مختلف در راستای راه‌اندازی مجموعه‌های فرآوری و صنایع تبدیلی قدم پیش بگذارند.

اژدری بیان کرد: 100 هزار تن انواع دانه‌های روغنی در طول سال در استان اردبیل تولید می‌شود که 30 هزار تن آن متعلق به شهرستان پارس‌آباد است و عملیات کشت و زرع در این منطقه در سال‌های اخیر رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • وزارت ارشاد: بوشهر قلب تپنده موسیقی است / کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون