Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@08:33:35 GMT

شبکه آب‌رسانی شهرها پایدار است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۱۵۶۰

شبکه آب‌رسانی شهرها پایدار است

شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اعلام کرد: اکنون و با اقدام های صورت گرفته، شبکه آبرسانی شهرهای تحت تاثیر سیلاب پایدار شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، تیم‌های عملیاتی ویژه و واکنش سریع شرکت‌های آبفای استان‌های کشور، خسارات وارد شده به تأسیسات آب‌رسانی و شبکه توزیع آب را که در اثر بارندگی شدید و سیلاب اخیر ایجاد شده بود رفع کرده‌اند و اکنون آب‌رسانی به همه شهرها به صورت پایدار و طبق روال گذشته در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با هشدارهای به موقع و آمادگی قبلی تیم‌های عملیاتی بر اساس روش‌های اجرایی استانداردی که از قبل تعریف شده، تعمیرات شبکه آب‌رسانی در مناطق آسیب‌دیده با سرعت انجام شد و در حال حاضر آب شرب همه مناطق سیل‌زده در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

پایداری کمی و کیفی آب شرب همه روستاهای مازندران
بارندگی شدید و سیلاب در استان مازندران موجب ورود گل و لای به حوضچه‌های تصفیه‌خانه آب شرب کلاردشت و از مدار خارج شدن این تصفیه خانه شد و روستاهای زیر پوشش ۱۵۰ لیتر در ثانیه دچار کمبود آب شدند.

همچنین ۱۵۹ کیلومتر خطوط انتقال و ۱۱۸.۵ شبکه توزیع و به هفت باب از مخازن ذخیره آب خساراتی وارد و آب شرب تعدادی از روستاها قطع شد.

از همان ساعات اولیه جاری شدن سیلاب با تشکیل تیم‌های ارزیاب و واکنش سریع و بررسی ابعاد خسارت اقدام‌هایی هم‌چون شست‌وشوی حوضچه‌ها و آبگیر تصفیه‌خانه آب کلاردشت، راه‌اندازی مجدد تصفیه‌خانه و اعزام تانکر سیار آب‌رسانی به روستاهای سیل‌زده آغاز شد.

با گندزدایی آب مخازن و شبکه روستاهای سیل‌زده، توزیع پودر کلر برای ضدعفونی و نصب مخزن پلیمری پنج هزار متر مکعبی کیفیت آب روستاهای و شهرهای سیل‌زده پایدار شد.

آب شرب روستاهای استان فارس در مدار است

سیلاب روزهای گذشته به زیرساخت‌های آب‌رسانی هفت شهر و ۱۶۳ روستا در ۱۹ شهرستان استان فارس، آسیب‌های جدی وارد کرد که با اقدام‌های به موقع و تلاش شبانه‌روزی اکیپ‌های فنی و بهره‌برداری آبفای استان فارس و امور آبفای شهرستان‌های تابعه، زیرساخت‌ها به طور موقت مرمت شد و آب شرب همه شهرهای دچار بحران وصل شد.

پایداری آب شرب هفت روستای بخش عقیلی گتوند

با تلاش اکیپ‌های عملیاتی شکستگی خط انتقال آب شرب گتوند ترمیم و آب شرب هفت روستای بخش عقیلی گتوند مجدداً برقرار شد.

میزان آب به ورودی شهرستان گناوه به روال عادی برگشت

با افزایش میزان آب ورودی به استان بوشهر و وارد مدار شدن تصفیه خانه آب کازرون، دبی آب ورودی شهرستان گناوه به روال عادی برگشت.

سیلاب موجب کاهش ورودی آب به شبکه آبرسانی برخی از شهرستان‌های استان بوشهر شده بود که با تلاش گروه‌های عملیاتی شرکت آب و فاضلاب، دبی آب ورودی شهرستان گناوه به روال عادی برگشت.

کد خبر 593851

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب کشور سیل قطعی آب قطعی آب در تابستان قطعی آب در تابستان 1400 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تصفیه خانه آب رسانی شبکه آب سیل زده آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۱۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرزنشین مهمان خانه های مردم در شبکه البرز

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛  این برنامه مفرح و شاد با اجرای مهران رجبی صبح های جمعه مهمان خانه های البرزی ها است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • پشت پرده ساخت اسکله روی هزاران تن آوار خانه‌های فلسطینیان
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • البرزنشین مهمان خانه های مردم در شبکه البرز
  • پایداری شبکه گاز خراسان جنوبی در برابر سیلاب
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد